ישיבת ההסדר בכרם ביבנה ביטלה את השתתפותה בעצרת - סרוגים

ישיבת ההסדר בכרם ביבנה ביטלה את השתתפותה בעצרת

בתום ישיבת רמ"ים החליטה ישיבת כרם ביבנה, על ביטול השתתפותה של הישיבה בהפגנת החרדים, בישיבות נוספות הודיעו כי תלמידיהם לא יגיעו לעצרת

ישיבת ההסדר בכרם ביבנה ביטלה את השתתפותה בעצרת
  ביטלו את ההשתתפות. כרם ביבנה (לוגו הישיבה)

ישיבת ההסדר בכרם ביבנה, החליטה לבטל את השתתפותה בהפגנת החרדים הערב בירושלים.

בהודעה שפרסמה הישיבה בצהריים נכתב: "לבוגרנו וידידינו בכל אתר ואתר, ברצוננו להביא לידיעתכם כי לאחר ישיבת רמי"ם נוספת שהתקיימה הבוקר, לאור קריאה של ראשי רבני הציונות הדתית שלא לצאת לעצרת, הוחלט שהישיבה אינה יוצאת לעצרת. תלמידים שירצו לצאת יתאפשר להם לצאת על דעת עצמם".

גורם בישיבה מסר ל'סרוגים' כי בשלב זה הוסרו מלוחות המודעות ובהן רשימת התלמידים והאברכים שיוצאים לירושלים. עוד נמסר כי "אם ייסעו בסוף אז רק אוטובוס אחד, וגם זה בספק". החלטתה זו של ישיבת כרם ביבנה מצטרפת גם לדבריו של הרב אליקים לבנון לפיה ישיבתו לא תקח חלק בעצרת, ואם הוא יצליח הוא יגיע לעצרת לבד. יצויין כי ביום שישי פרסמנו בסרוגים את קריאתו של ראש הישיבה הרב בנציון אלגזי לקחת חלק בעצרת.

בתוך כך מפרסם איגוד ישיבות ההסדר מחאה נגד ביזוי תלמידי החכמים שפורסם היום ב'יתד נאמן'. מנכ"ל האיגוד, איתן עוזרי, אמר הבוקר "כי הציבור החרדי צריך להקיא את מי שבלילה כותבים דברי שטנה ובלע על הרב חיים דרוקמן,  וביום באים אליו לבקש שיסייע להם בקרב גורמים בממשלה ובכנסת לשפר את החוק ולתקנו."

עוד נמסר מהאיגוד כי למרות הפרסומים – רוב ישיבות ההסדר לא ישתתפו היום בהפגנה, ביניהן גם ישיבות של רבנים שחתמו על הקריאה להשתתף במה שתוכנן להיות עצרת תפילה.

בישיבת רמת גן למשל, החליטו נשיא הישיבה הרב יעקב אריאל וראש הישיבה הרב יהושע שפירא לערוך תפילה בישיבה למען לימוד התורה ומכוחו גם למען השירות בצבא, נמסר בהודעת איגוד, שהזכיר כי לתלמידים בשל"ת אסור להשתתף בהפגנות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כרם ביבנה זו ישיבה?? לא ידעתי.... בורים ועמי ארצות!
מרן | 02-03-2014 15:05
2
חשבת לפני שכתבת את התגובה?
כרמאי גאה | 02-03-2014 20:40
בוא ננסה לנתח את המשפט החכם שלך. אתה לא מכיר את ישיבת כרם ביבנה ולכן הם בורים ועמי ארצות... הגאונות שופעת מתוך גרונך, אכן מרן, שמך יאה לך ואתה יאה לשמך..