הרב אליקים לבנון: בעז"ה, אשתתף בהפגנת החרדים - סרוגים

הרב אליקים לבנון: בעז"ה, אשתתף בהפגנת החרדים

"אני כשלעצמי סבור ומרגיש צורך להיות שותף לדברים החיוביים, בהחלט לבוא ולחזק את לימוד התורה בעם ישראל וזה המסר המרכזי. אני עצמי מאד אשתדל, טכנית, לא בטוח שאצליח כיוון שהדרכים חסומות וזה יחייב אותי ללכת קילומטרים רבים ברגל"

author-image
הרב אליקים לבנון: בעז"ה, אשתתף בהפגנת החרדים
  הרב לבנון. "להיות שותף לדברים חיוביים" (פלאש 90)

הרב אליקים לבנון מביע הבוקר (ראשון) בעצרת החרים נגד חוק הגיוס. בראיון למרדכי לביא ב"קול ברמה" אמר הרב לבנון: "ההפגנה הזאת, יש לה מטרה אחת, מטרה חיובית למען הגברת לימוד התורה וציון חשיבות לימוד התורה בעם ישראל ועל זה בוודאי כולם מסכימים ומצטרפים.

"ההפגנה הזאת מלווה גם בקולות צורמים יותר. ההפגנה באה גם כדי לתקוף או לבקר כוחות אחרים בעם ישראל, שהם כוחות חיוביים וטובים ויותר מזה פועלים ופעלו למען התורה ומכאן הבלבול. אז יש כאלה שאומרים לא ללכת, בגלל שבאים לתקוף את הגיוס והחוק החדש שבסך הכל הוא חוק מאד טוב, חוק טוב גם עבור העולם החרדי. חוק שמאפשר המון חופש פעולה למשך שנים, מדובר על אלפי תלמידים שיכולים להמשיך וללמוד ללא הפרעה, מדובר בחוק מאד חיובי שגם נציגי העולם החרדי שהיו שותפים לחקיקת החוק סמכו את ידיהם עליו. רבנים חשובים בסתר הלב אומרים שהחוק הזה הוא חוק חיובי…"

האזינו לשיחה עם הרב לבנון (באדיבות רדיו קול ברמה)

לביא: "אתה מדבר על דברים שאתה יודע?".

"בוודאי, איזו שאלה. היו נציגים של העולם החרדי, נציגים מוסכמים שנשלחו והיו מוסכמים. אני לא מדבר על חברי כנסת, אני מדבר על נציגים של העולם החרדי, עברו סעיף-סעיף ובסופו של דבר גם הסכימו."

הרב לבנון הוסיף: "מי שרוצה תורה יכול לבוא ולהשתתף בקריאה לעם ישראל לשבת ללמוד, לתמוך בלימוד הורה, מדינת ישראל תומכת רבות בלימוד התורה, גם מבחינה כלכלית. אלה שמתנגדים רואים את הקולות הצורמים המתלווים ללימוד התורה וזה מה שגורם להם להחליט שאין צורך או לא נכון לבוא ולהשתתף בהפגנה הזאת.

"אני כשלעצמי סבור ומרגיש צורך להיות שותף לדברים החיוביים, בהחלט לבוא ולחזק את לימוד התורה בעם ישראל וזה המסר המרכזי.(…). אני עצמי מאד אשתדל, טכנית, לא בטוח שאצליח כיוון שהדרכים חסומות וזה יחייב אותי ללכת קילומטרים רבים ברגל, אני חושב שאני לא אטרח ללכת את הקילומטרים הרבים ברגל, אם הייתה לי דרך להגיע בצורה נוחה אז בוודאי שכן הייתי בא. אני אומר, אני אנסה. (…). את הישיבה שלנו כאן זה שעה וחצי נסיעה הלוך וחזור וזה יום שלם של ביטול תורה. עכשיו סיימתי שיעור בישיבה ואמרתי שבו ותלמדו למען חיזוק התורה ולמען חיזוק עם ישראל ואנחנו הישיבה, תשב ותלמד כאן למען חיזוק תורה. לנייד ישיבה שלמה, חוץ מהנזק הכלכלי שזה הון תועפות, זה אלפי שקלים, את הישיבה העדפתי להשאיר. אני עצמי אשתדל להגיע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו