איסי מיאקי, מעצב האופנה היפני הלך לעולמו בגיל 84.

מיאקי היה אחד השמות הגדולים בתחום העיצוב, והיה ידוע בזכות חדשנותו הטכנולוגית שבאה לידי ביטוי בעיצוביו, בתצוגות האופנה הייחודיות לו ושוק הבשמים ששיווק. מיאקי הוא מענקי האופנה בעולם, כשמרכז הפעילות שלו נמצא ביפן, שם הוא מחזיק בלמעלה מ-120 חנויות, וחנויות נוספות בערים גדולות ברחבי העולם.

להבין את הבגד (שאטרסטוק)

בסוף שנות ה-80, מיאקי החל בנסיונות לייצור פליסה בשיטות חדשות. המטרה הייתה לאפשר גמישות בתנועה ללובשי הבגד, לצד קלילות הבד. אחרי ניסיונות ובדיקות רבות, פיתח בשנת 1993 שיטת פליסה חדשה לבדים.

מיאקי נולד ב-1938 בהירושימה, יפן. כשהיה בן שבע, היה עד להפצצה הגרעינית על הקיר ב-6 באוגוסט 1945, וניצל מהאסון. כשגדל, למד עיצוב גרמפי באוניברסיטה לאמנות טאמה בטוקיו, ועם סיום לימודיו החל לעבוד כמעצב בפריז ובניו יורק. בשנת 1970, שב לטוקיו, וייסד את הסטודיו לעיצוב "איסי מיאקי"  על שמו.

מיאקי עסק באופנת גברים, נשים, והקדיש זמן רב למחקר ולניסיונות פיתוח של שיטות טכנולוגיות חדשות שהשתלבו בעיצוביו. בדומה לבתי אופנה גדולים אחרים, איסי מיאקי שיווק בשמים החל משנות ה-90. בקבוק הבושם שעוצב על ידו, מבוסס על המראה שהיה נשקף מדירתו בפריז- של הירח מאחורי מגדל אייפל.

מיאקי השקיע רבות במחקר מקדים לפני שפנה לשלב העיצוב. הוא נהג לסייר במפעלים ולראות את תהליך היצירה של הבגד, לשוחח עם האנשים ולראות את מאחורי הקלעים של עולם העיצוב.

מיאקי שאף לחקור אחר דרכים חדשות להבנת הלבוש של האדם, בה הדמיון משתלב עם טכנולוגיה חדשנית. "בגלל המציאות בעולם שאנו חיים בו היום, חשוב יותר מתמיד שמעצבים יחזרו אל נקודות ההתחלה, למה זה בכלל עיצוב ומה מהותו", אמר איסי מיאקי בראיון לכלכליסט ב-2012. "התפקיד של מעצבים הוא להשקיע מאמצים מתמשכים על מנת לייצר דברים שיביאו תקווה ואושר לאנשים".

צפו בעיצובים הגדולים:

שיטות חדשניות לייצור פליסה (צילום:שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק) 
(צילום: שאטרסטוק)