לקראת ביקור ביידן: סעודיה שוקלת לארח בכיר ישראלי - סרוגים

לקראת ביקור ביידן: סעודיה שוקלת לארח בכיר ישראלי

גורם בכיר בסעודיה אמר כי ארצו שוקלת להזמין גורם ישראלי בכיר לפגישה משולשת עם נציגים סעודים ואמריקנים במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במדינה או מיד אחריה. לדבריו, קיום הפגישה תלוי בהצלחת הביקור בריאד

author-image
לקראת ביקור ביידן: סעודיה שוקלת לארח בכיר ישראלי
  יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: שאטרסטוק)

בדרך לנורמליזציה? שבוע לפני ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה, גורם סעודי בכיר אמר הבוקר (חמישי) כי ארצו שוקלת לקיים פגישה משולשת בין גורמים סעודים, אמריקנים וישראלים – במסגרתם יתארחו גם בכירים מישראל.

לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", הביקור עשוי להתקיים במהלך ביקורו של ביידן או מעט אחריו. גורם סעודי בכיר, המשמש כיועץ מדיני ליורש העצר מוחמד בן סלמאן, אמר שקיומה של פגישה כזו תלויה כמובן בהצלחת מסעו של ביידן באזור ובעיקר בתוצאות ביקורו בריאד.

עוד באותו נושא

דיווח: ארה"ב מתווכת במגעים בין ישראל לסעודיה

עוד דווח כי ייתכן שבכיר ישראלי יצטרף ברגע האחרון למטוסו של ביידן שימריא מנתב"ג לסעודיה בשבוע הבא, זאת לצורך קיום הפגישה. מדובר בתרחיש שהוזכר בשיחות בין האמריקנים לסעודים לקראת הביקור – אך ההערכה היא שסיכוייו לצאת לפועל בשלב הזה נמוכים ביותר. בין השמות שהוזכרו כאפשרויות לנסיעה לסעודיה נמנו ראש המל"ל אייל חולתא, ראש המוסד דוד ברנע ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

במידה והמהלך יצא לפועל, הוא עשוי לסייע לבית הלבן להסיט את תשומת הלב מהביקורת על שינוי המדיניות האמריקנית ביחס לסעודיה, שהתרחשה בעיקר על רקע משבר הנפט ועליית מחירי הדלק בעולם. גם בישראל ישמחו שבכיר ישראלי יערוך ביקור מדיני גלוי בסעודיה וידון באפשרות של התקרבות ביחסים הדיפלומטים. מנגד, בסעודיה מעוניינים בקיום הפגישה – אך גם חוששים שהיא עלולה להחמיר את הביקורת נגד בן סלמאן מצד השמרנים המוסלמים במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק שלפיד לא...
ויקטור | 07-07-2022 17:56
רק שלפיד לא יהרוס מה שנתניהו עשה מול המעצמות בעולם כמו פלדה