ג'ונסון בדרך הביתה? עשרות שרים התפטרו מהממשלה - סרוגים

ג'ונסון בדרך הביתה? עשרות שרים התפטרו מהממשלה

עשרות שרים נוספים הודיעו על התפטרותם מממשלתו של בוריס ג'ונסון, זאת על רקע חוסר האמון הגובר בראש הממשלה הבריטי על רקע סערת "פארטיגייט". כתוצאה, ייתכן שג'ונסון יעמוד בפני הצבעת אי אמון נוספת כבר בימים הקרובים

ג'ונסון בדרך הביתה? עשרות  שרים התפטרו מהממשלה
  (צילום: שאטרסטוק)

ממשלת בריטניה מתפרקת: 6 שרים נוספים הודיעו היום (רביעי) כי הם מתפטרים מתפקידיהם בממשלתו של בוריס ג'ונסון, כשבכך מספר המתפטרים מהמפלגה השמרנית עלה ל-27 תוך פחות מ-24 שעות. רשימת השרים שהתפטרו כעת כוללת את שרת התעסוקה מימס דייוויס, שרת התרבות ג'וליה לופז, וכן השרים הפחות בכירים קמי בדנוך, ניל אובראיין, לי ראולי ואלכס בורגהרט.

במכתב ששלחו השרים המתפטרים קראו לג'ונסון לפרוש מתפקידו, וטענו כי הממשלה בראשותו לא תוכל לתפקד. "היה לנו כבוד לכהן בממשלתך, ואנחנו אסירי תודה להזדמנות שנתת לנו. אנחנו מעריכים את הנחישות שלך והאופטימיות ששידרת לאומה" כתבו. "עם זאת, כעת נהיה ברור שהממשלה לא תוכל לתפקד לאור הבעיות שעלו והדרכים שהם נוהלו עד כה. מסיבה זו, אנחנו קוראים לך לפנות את מקומך, לטובת המפלגה והמדינה".

המכתב של 6 השרים הצית גל אדיר של התפטרויות בקרב בעלי תפקידים בממשלתו של ג'ונסון, כשרבים מהם טענו כי הוא לא יכול להמשיך להוביל את בריטניה. השיא הגיע כשמייקל גוב, מבכירי השרים בממשלתו של ג'ונסון ומי שנחשב כאחד המקורבים ביותר לראש הממשלה הבריטי, דרש ממנו לפנות את הכיסא לאחר שנודע לו כי קבוצה נוספת של שרים מתכננת להתפטר בקרוב.

בעקבות גל ההתפטרויות הנרחב, כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי ג'ונסון עשוי לעמוד בפני הצבעת אי אמון נוספת כבר הלילה. לפי הדיווח ברשת "סקיי ניוז", חברי ועדת 1922 שמפקחים על הצבעות האי אמון במפלגה השמרנית שוקלים לשנות את החוקים על רקע המחאה הנרחבת נגדו – ובכך לבטל את החסינות שניתנה לו אחרי ששרד בקושי את ההצבעה הקודמת בחודש שעבר.

למרות היעדר האמון של חברי הממשלה, ג'ונסון עדיין הבהיר כי הוא מסרב להתפטר מתפקידו. כשנשאל בישיבת וועדה בפרלמנט הבריטי האם בכוונתו לפרוש, ג'ונסון השיב בפשטות: "לא, לא, לא. אני לא חושב שיש במדינה הזאת מישהו שרוצה שהפוליטיקאים יתעסקו עכשיו בבחירות. תפקידו של ראש הממשלה הוא להמשיך בעבודה גם בעת נסיבות קשות, וזה מה שאני הולך לעשות".

עוד באותו נושא

צרות לג'ונסון: הממשלה מתחילה להתפרק

כזכור, בחודשים האחרונים ממשלתו של ג'ונסון נפגעה קשות מסערת "פארטיגייט", כאשר מחוקקים רבים מכל הקשת הפוליטית הבהירו כי הם איבדו אמון בממשלה אחרי חשיפת המסיבות שנערכו בלשכתו של ג'ונסון במהלך סגרי הקורונה.

ג'ונסון אמנם התנצל על התנהלותו, אך הבהיר מספר פעמים כי הוא לא יתפטר מכיוון ש"זה יהיה מעשה לא אחראי כשיש כל כך הרבה אתגרים שאנו עומדים בפניהם כעת". סקר שבוצע לאחר האירוע מצא כי 70% מהבריטים חושבים שעל ג'ונסון להתפטר, עלייה של 11 אחוז מאז הסקר האחרון ב-9 ביוני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו