היועמ"שית: "אין איסור מוחלט על קיום מינויים" - סרוגים

היועמ"שית: "אין איסור מוחלט על קיום מינויים"

היועצת המשפטית לממשלה מגיבה לסערת מינוי הרמטכ"ל ואומרת: "ההחלטה של הייעוץ המשפטי לממשלה תתקבל תמיד רק על פי עובדות העניין והדין החל עליהם"

היועמ"שית: "אין איסור מוחלט על קיום מינויים"
  היועמ"שית הנכנסת עו"ד גלי בהרב מיארה, ארכיון (צילום: נתן ווייל, לע"מ)

היועצת המשפטית לממשלה, גליה בהרב מיארה, מתייחסת בנאומה בכינוס השנתי של ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים בישראל, לסערת מינוי הרמטכ"ל בתקופת הבחירות.

היועמ"שית מוסרת כי "בעת מתן ייעוץ משפטי לרשות המבצעת, על היועץ המשפטי בשירות הציבורי לעשות כל שניתן על מנת להגשים את מדיניות הדרג הנבחר, ובו בעת להקפיד הקפדה מלאה על כך שהפעלת הסמכות השלטונית תעשה אך ורק בתוך גבולות הדין".

עוד באותו נושא

גנץ: מינוי הרמטכ"ל – צורך חיוני, אתייעץ גם עם נתניהו


34

בהרב מיארה מסבירה: "כפי שהבהרתי במכתבי אל חברי הממשלה מתאריך 30.6.2022, מהמועד בו הוחלט לפזר את הכנסת, הפכה הממשלה המכהנת לממשלה יוצאת, ולאחר יום הבחירות – תהפוך הממשלה לממשלת מעבר. ממשלה זו ממשיכה אמנם לכַהן עד שְתִּכּוֹן הממשלה החדשה, אך מרחב הפעולה שלה ואופן הפעלת סמכויותיה, כמו גם של העומד בראשה, שונים משל ממשלה רגילה".

"ממשלה יוצאת מחויבת בְּאִיפּוּק בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופה זו. מתחם הסבירות לעניין זה נבחן בשים לב למאפייניה של הסמכות הקונקרטית המופעלת, ובהתחשב באיזון הנדרש בין הצורך בעשייה ממשלתית לבין דרישת האיפוק כאמור".

ומתייחסת בפרט לעניין מינוי הרמטכ"ל: "זאת, בין היתר, גם בתחום המינויים לתפקידים ציבוריים. בהתאם לפסיקותיו של בית המשפט העליון, נקודת המוצא היא שככלל יש להימנע במהלך תקופת בחירות מאיוש תפקידים ציבוריים".

ומסבירה מדוע כן תחשוב בחיוב על אישור המינוי: "יחד עם זאת, מדובר בנקודת מוצא אשר יש לבחון אותה על פי מכלול נסיבות העניין. כפי שהובהר בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושא, אין איסור מוחלט על קיום מינויים, אף של בכירים, בתקופת בחירות. השאלה היא שאלה של עובדות ואיזון בין הרציונליים השונים הרלוונטיים לעניין".

בהרב מיארה אומרת בנחרצות: "אומר את הברור בעיניי: החלטות בנושא ייעוץ משפטי לרשות המבצעת, ובתוך כך גם החלטות על ענייני מינויים בתקופת בחירות, מתקבלות על פי אמות מידה מקצועיות קבועות, המפורסמות בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה. אין מדובר באמות מידה אשר נקבעו למערכת בחירות כזו או אחרת. ההחלטה האם פעולה מסוימת יכולה להתבצע בתוך תקופת בחירות, ובתוך כך גם השאלה האם ניתן לבצע מינוי כזה או אחר, נבחנת במסגרת הליך עבודה סדור, הכולל בחינה של החיוניות של הפעולה השלטונית אל מול הרציונאליים שבבסיס דיני הבחירות".

ומסכמת את העניין וסערת האיומים של חברי מפלגת הליכוד: "ההחלטה של הייעוץ המשפטי לממשלה תתקבל תמיד רק על פי עובדות העניין והדין החל עליהם. ההחלטה תתקבל על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה ללא השפעות זרות ומתוך שיקולים ענייניים בלבד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ברור. האיסור רק על הימין, אצל השמאל הכל מותר.
אורי | 05-07-2022 11:24
פרקליטות של השמאל הקיצוני
2
עוד
א | 05-07-2022 14:51
חצופה תוצרת השמאל אותה מינה המושחת גדעון סער
3
אם יחברו אותה...
ליאור | 06-07-2022 10:32
אם יחברו אותה למכונת אמת המכונה תישרף מהשקרים והתחחנות של מיארה ששייכת לחונטה הבגצית של השמאל.
4
הולכת בדרכי מנדלבליט... אבל...
אורהב | 06-07-2022 11:34
הולכת בדרכי מנדלבליט... אבל אותו אחזו בגרון.... ומה אתך ?? אפסה !!! שמאלנית י חצופה ....איך שינית את דעתך ...מה שאומר דרשני...