הקרב הבא? בית המשפט בארה"ב שוב מתערב - סרוגים

הקרב הבא? בית המשפט בארה"ב שוב מתערב

בית המשפט העליון בארה"ב שוב יוצא בפסיקה שמנוגדת לתפיסה של הממשל בוושינגטון, והגבילה משמעותית את היכולת של הממשל הפדרלי להטיל רגולציות על פליטת פחמן של תחנות כוח

author-image
הקרב הבא? בית המשפט בארה"ב שוב מתערב
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שביטל את פסק דין רו נגד וויד, בית המשפט העליון בארה"ב שוב מתערב בנושא שנוי במחלוקת וגורם לרבים בשמאל האמריקאי לזעום גם הפעם.

בית המשפט הגביל את זכותו של הממשל הפדרלי להטיל רגולציה להפחתת פליטת פחמן של מפעלים. הפסיקה בעצם פוגעת בתוכנית האקלים של ביידן, וכן עשויה לפגוע בחופש הפעולה של רשויות שונות בארה"ב.

עוד באותו נושא

הרשת סוערת: הכוכבות הגדולות מגיבות לפסיקת ההפלות

הפסיקה, שעברה ברוב של 6-3, מגבילה את הזכות של הסוכנות להגנה על הסביבה (EPA) להטיל רגולציות על פליטת גזי חממה על תחנות כוח שעובדות על פחם או גז. עד כה הרשות הפדרלית יכלה לבצע זאת תחת החוק למען אוויר נקי. בהתאם לפסיקה, בממשל ביידן עובדים כעת על רגולציות שיחליפו את הקיימות. גם בבית הלבן וגם ב-EPA אמרו שעורכי הדין שלהם לומדים את ההחלטה ומחפשים דרכים להילחם בפליטת הגזים תחת החוקים הקיימים.

"הנשיא ביידן לא יפסיק להשתמש ברשויות הקיימות על מנת להגן על בריאות הציבור ולהילחם במשבר האקלים", מסרו בבית הלבן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
"התערבות" ביהמ"ש העליון של ארה"ב
חנוך | 30-06-2022 20:50
מבחינה פרוצדוראלית אין דבר כזה בארהב שבית המשפט מתערב. רק אזרח או גוף מוסדי שנפגע ישירות - ולא כמו בארץ - יכול להגיש בקשה לדיון , וזאת רק לאחר שעבר בערכאות נמוכות קודם לכן. מבחינת המהות, בית המשפט לא התערב אלא קבע שהחלטה בסדר גודל שכזה מצריך חקיקה של הקונגרס ולא אכיפה שרירותית של זרוע ביצועית של הממשל. סייג לחכמה....