אושר החוק שיימנע פרסום שמות נפגעים - סרוגים

אושר החוק שיימנע פרסום שמות נפגעים

פה אחד ללא מתנגדים: הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס לאיסור פרסום שמות נפגעים אושרה בקריאה שנייה ושלישית ונכנסה לספר החוקים

אושר החוק שיימנע פרסום שמות נפגעים
  זירת הפיגוע באלעד (צילום: ג'אמל עוואד\ פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס אליה מוזגה הצעת חוק דומה של ח"כ מוסי רז לאיסור פרסום שמות נפגעים.

ההצעה נועדה למנוע פרסום מידע על נפגעים בפיגועים, תאונות ואירועים ברשת החברתית טרם נמסרה הודעה מסודרת למשפחת הנפגע.

עוד באותו נושא

מבוקשים בפעילות טרור והחרמת כספים: 12 עצורים

לפי ההצעה: "לא יפרסם אדם את שמו הפרטי או את שם משפחתו של נפגע וכל מידע אחר העלול להביא לידי זיהויו של הנפגע על ידי כלל הציבור, ובכלל זה סביבתו הקרובה, כל עוד לא אישר גורם רשמי שנמסרה הודעה רשמית למשפחת הנפגע".

פינדרוס (צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת)

10,000 ש"ח פיצוי למפרי החוק

איסור הפרסום ייחול ב-24 השעות הראשונות שלאחר האירוע. מלבד במקרים בהם המשפחה או גורם רשמי פרסמו זאת קודם. בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים – קנס של 10 אלף שקלים שמפרי הצעת החוק ישלמו לנפגעים, ללא הוכחת נזק.

ח"כ יצחק פינדרוס מסר: "ההצעה נועדה לגרום לאנשים להיות קצת פחות פזיזים ולהתאפק עם הסקרנות. בשנה האחרונה לא פעם שמעתי ממשפחות אבלים כי נודע להם על הטרגדיה האישית שלהם מהרשתות החברתיות ולא בהודעה מסודרת מגורמים רשמיים. לעיתים קרובות הטראומה של קבלת ההודעה הפתאומית מקשה על המשפחות האבלות לעכל ולהתאבל על יקיריהן.

רז (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

אני מודה לשרה פנינה תמנו שטה שהצעת החוק בנויה על בסיס הצעה שלה וכן לידידי ח"כ מוסי רז שהגיש הצעה דומה ומיזגנו את ההצעות יחד וליו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן ולצוות המקצועי של הוועדה שקידמו את ההצעה במהירות.

"כמו כן, אני מודה לגברת רוויטל הר כסף אלמנתו של הרב חיים ז"ל וכן לגברת ורדה פומרנץ, אימו של דניאל הי"ד שנפל בקרב בצוק איתן שזעקתן בנושא לא נתנה לי מנוח עד להשלמת החוק".

ח"כ מוסי רז: "רגע לפני התפזרות הכנסת עשינו צעד חשוב למען משפחות ברגעים של קושי בלתי יתואר. אני נוהג לבקר משפחות של נפגעים, ולא פעם שמעתי על הקושי שבקבלת בשורה מהודעה בוואטסאפ או מגורמי התקשורת. אני מקווה שזה יהיה מסר מבית הנבחרים לציבור להתנהל באחריות ולחשוב על המשפחות לפני הפצת ההודעה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו