ביידן הכריז על השעיית המס על הגז - בקונגרס מתנגדים - סרוגים

ביידן הכריז על השעיית המס על הגז – בקונגרס מתנגדים

נשיא ארה"ב יתקשה להעביר את המהלך שלו להשעיה של 3 חודשים של המס הפדרלי על הדלק בעקבות התנגדות של מחוקקים רבים. ביידן: "אנחנו עובדים על הורדת המחירים לטווח הארוך"

ביידן הכריז על השעיית המס על הגז - בקונגרס מתנגדים
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא אתמול (רביעי) להשעיה של 3 חודשים במס הפדרלי על הדלק על מנת להילחם בעליית המחירים, אך בעקבות ההתנגדות בתוך הקונגרס, ייתכן מאוד כי צעד זה לא יעבור.

"למשפחות האמריקאיות שמשלמות הרבה יותר על דלק מגיע הקלה כלכלית", אמר ביידן בנאומו, וטען כי ההשעיה המדוברת, של 18.4 סנטים לגלון דלק, אינה מספיקה.

"אני לחלוטין מבין כי הקלה זמנית במחירי הדלק לא הולכת לפתור את הבעיה אבל היא תאפשר למשפחות הקלה מיידית, קצת מרחב נשימה, בעוד אנחנו עובדים להמשיך להוריד את המחירים לטווח הארוך".

עוד באותו נושא

ביידן ישעה את המס על הדלק, ירידות חדות בשוק

כמו כן, קרא ביידן למדינות עצמן להוריד באופן זמני את המיסים המקומיים על הדלק. בנוסף, המליץ הנשיא לחברות הדלק להציע רעיונות לשיפור הייצור כשהם ייפגשו היום עם שרת האנרגיה, ג'ניפר גרנהולם.

חוששים לקראת הבחירות

ביידן ושותפיו לשלטון חווים לחץ רב מצד הציבור להוריד את מחירי הנפט שנמצאים בשיא ואת האינפלציה הגואה, שמשפיעים לרעה על מספריו של הנשיא בסקרי דעת הקהל, כל זאת לקראת בחירות האמצע הקרבות בנובמבר.

הנשיא כמובן טוען כי הסיבה העיקרית לעליית המחירים היא הפלישה הרוסית לאוקראינה וכי חברות הנפט מנצלות את המצב לרווח גבוה עכשיו שמגפת הקורונה כבר לא במצב קשה. חברות הנפט טוענים כי ביידן משחיר את פניהן ללא הצדקה.

מחוקקים משני צדי המתרס מתנגדים

כאמור, מחוקקים משני צדי המפה הפוליטית בארה"ב הביעו התנגדות למהלך של ביידן. דמוקרטים רבים, בהם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, טוענים כי חברות הנפט הן אלו שיהנו מרוב החיסון.

"אנו נראה איפה הקונצנזוס נמצא בנושא בנוגע להצעת הנשיא בבית הנבחרים ובסנאט", אמרה פלוסי באמירה יוצאת דופן בקרירותה כלפי הבית הלבן.

אתמול צנחו מחירי הדלק בעקבות הציפייה להכרזתו של הנשיא, אך נראה כי ירידה זו התמתנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דימנטי,וסנילי,הוא ביקש שיבוא...
אמיר | 23-06-2022 9:03
דימנטי,וסנילי,הוא ביקש שיבוא לפגוש אותו כאן בביקור שלו עומר ברכלב רוטויילר,שנהם יכולים להיסתדר בדו שיח של חרשים,