לקראת ביקור ביידן: לפיד שוחח עם בלינקן - סרוגים

לקראת ביקור ביידן: לפיד שוחח עם בלינקן

לאחר שהאמריקאים הבהירו כי ביקור ביידן יתקיים כמתוכנן, וראש הממשלה הנכנס, לפיד, יהיה זה שיקבל את פניו, שוחח לפיד עם עמיתו בלינקן, והדגיש את חשיבות הביקור

לקראת ביקור ביידן: לפיד שוחח עם בלינקן
  לפיד ובלינקן (צילום: משרד החוץ)

שר החוץ יאיר לפיד, שוחח כעת עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, על ביקורו הצפוי של הנשיא ג'ו ביידן.

בהודעה של משרד החוץ נמסר כי "הביקור יהווה הזדמנות להדגשת הקשר האישי העמוק של הנשיא לישראל, למחויבות ארה"ב לביטחון ישראל ולחיזוק ישראל באזור. לביקור יש השלכות משמעותיות על האזור ועל המאבק באיראן ופוטנציאל אדיר לשדרג משמעותית את היציבות והביטחון האזוריים".

"שר החוץ לפיד עדכן את מזכיר המדינה על טיסתו הקרובה לתורכיה ועל הפעילות המשותפת נגד הטרור עם ממשלת תורכיה".

כזכור, אתמול התייחסה שגרירות ארה"ב בישראל להחלטה על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, והבהירה כי נכון לעכשיו ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל יתקיים כמתוכנן ב-13 וב-14 ביולי. כתוצאה, יאיר לפיד יהיה זה שיקבל את פניו של ביידן כראש הממשלה ולא נפתלי בנט.

לפי הודעת השגרירות, "הנחת העבודה כעת היא שביקורו של ביידן בחודש הבא ייערך כמתוכנן. הנשיא בא עבור העם בישראל". גורמים בשגרירות הבהירו כי לביקור של ביידן "אין קשר למצב הפוליטי בישראל, ולא ניכנס לספקולציות על כך. הנשיא ידגיש שיחסי ישראל-ארה"ב רחבים יותר מאשר המנהיגים שעומדים בראש המדינות".

עוד באותו נושא

בעקבות ביקור ביידן: תידחה הריסת בתי המחבלים


5

לאחר מכן הודיעו בהודעה רשמית: "ישראל היא שותפה אסטרטגית ודמוקרטיה עמיתה. אנו מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים שלה. יש לנו מערכת יחסים אסטרטגית עם ישראל שחורגת מכל ממשלה אחת. הנשיא מצפה לביקור בחודש הבא".

כזכור, ביקורו של ביידן היה אמור להתקיים במקור בשבוע שעבר, אך לבסוף נדחה ליולי – ככל הנראה בגלל הרצון לכלול בנסיעה גם ביקור בסעודיה, שעוררה מחלוקות רבות במפלגה הדמוקרטית. בישראל חששו שהביקור המתוכנן יבוטל לחלוטין עקב המשבר הפוליטי המתמשך, זאת עקב הרצון של האמריקנים שלא להיתפס כמתערבים בפוליטיקה הישראלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הביקור חייב להתבטל. מדובר בתעמולת בחירות
דורון שטאובר | 21-06-2022 23:58
הביקור חייב להתבטל. מדובר בתעמולת בחירות נטו ל0מאל היודנרט. המפלגה הדמוקרטית (אלעק) באצרות הברית כבר התערבה פעם אחת בבחירות בישראל באמצעות V15. אין כל צל צילו של ספק שה0מאל בארהב יעשה ה-כ-ל!!! בכדי להשפיע על מערכת הבחירות בישראל.