ביידן ישעה את המס על הדלק, ירידות חדות בשוק - סרוגים

ביידן ישעה את המס על הדלק, ירידות חדות בשוק

בעקבות כוונתו של הנשיא האמריקאי להוריד את המס הפדרלי על הדלק, צנחו מחירי הנפט בעולם. הערב צפוי ביידן להודיע באופן רשמי על המהלך, אותו יתקשה להעביר בקונגרס

author-image
ביידן ישעה את המס על הדלק, ירידות חדות בשוק
  (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להודיע על השעיית המס הפדרלי על הדלק בניסיון למתן את מחירי הנפט שצמחו משמעותית מאז תחילת המלחמה באוקראינה. כך מוסרים מספר גורמים במפלגה הדמוקרטית, זאת למרות שהם מדגישים כי אין סיכוי למהלך לעבור בקונגרס.

ביידן צפוי לבקש מהקונגרס להשעות מס של 18% לגלון (3.7 ליטר) דלק, ובו זמנית יקרא למדינות להשעות את המס של הממשלות המקומיות על הדלק. זאת בעקבות הלחץ הרב על הממשל להתמודד עם מחירי הדלק המטפסים.

נציגי הבית הלבן טלפנו לעשרות חברי קונגרס דמוקרטים במהלך סוף השבוע, על מנת שיתחילו לקדם את המהלך. ביידן צפוי להודיע על כך רשמית בשעה 21:00 (שעון ישראל).

עוד באותו נושא

טירוף: ביום רביעי מחירי הדלק יזנקו ב-66 אגורות


6

גורם בבית הלבן מסר אתמול כי "הנשיא ביידן הבהיר כי הוא מחויב לעשות כל מה שהוא יכול על מנת להוריד את מחירי הדלק לעם האמריקאי, ויהיה לו יותר מה לומר מחר".

בתגובה לדבריו של ביידן, צנחו מחירי הדלק בעולם, וככל הנראה תהיה גם להצהרתו מאוחר יותר היום השפעה על שוק הנפט. מחירי הנפט ירדו בבוקר במהלך המסחר בשוקי אסיה. מחיריהם של החוזים העתידיים על נפט ברנט ירדו ב-3.03% ל-111.18 דולר, נכון לשעה 7:40 הבוקר (שעון ישראל), ומחירי החוזים העתידיים על נפט גולמי WTI צנחו ב-3.37% ל-105.83 דולר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
על תידאגו אצלנו...
שלום טובול | 22-06-2022 16:15
על תידאגו אצלנו לא ירד כלום
2
אנחנו עם של...
דויד - הצבר | 22-06-2022 17:29
אנחנו עם של פראיירים המחירים עולים עולים ומודיעים על יריד של אגורה או שתיים ואז מעלים בעשר או עשרים אגורות.