ח"כ רותם התנצל בפני הרפורמים, מקלב תקף אותו - סרוגים

ח"כ רותם התנצל בפני הרפורמים, מקלב תקף אותו

ח"כ דודו רותם התנצל הבוקר (ראשון) בפני הקהילה הרפורמית: "התבטאתי כלפי היהדות הרפורמית בצורה מוטעית ושגויה, וכתוצאה מכך נפגעו רבים". חבר-הכנסת אורי מקלב תקף אותו

author-image
ח"כ רותם התנצל בפני הרפורמים, מקלב תקף אותו
  ח"כ דודו רותם. מתנצל (צילום: פלאש 90)

ח"כ דודו רותם התנצל הבוקר (ראשון) בפני הקהילה הרפורמית על דברים שאמר בשבוע שעבר.

"אני מבקש לפתוח את הישיבה בהתנצלות, שלא כמנהגי, אקריא מן הכתב, מכיוון שחשוב לי הדיוק. בשבוע שעבר, בתום הישיבה שעסקה בהצעת חוק של חה"כ עדי קול, התבטאתי כלפי היהדות הרפורמית בצורה מוטעית ושגויה, וכתוצאה מכך נפגעו רבים. לא הייתה לי כל כוונה לפגוע באיש ולא בתנועה הרפורמית. היו כאלה שניסו להטות את דברי לכיוון של אי הכרתי ביהדותם של הרפורמים ולא היא. הרפורמים, וכמובן כל מי שנולד לאם יהודייה, הינם יהודים לכל דבר ועניין.

כוונת דברי הייתה שבין הרפורמים לביני, יש חילוקי דעות עמוקים  לגבי הפרקטיקה ביישום של היהדות. יחד עם זאת, בהיותנו כולנו יהודים בני דת אחת, עלינו לפתור את חילוקי הדעות בנושאים הרלוונטיים בשיחות ובהתדיינות סביב השולחן. אני חוזר בי, ומביע את התנצלותי בפני כל מי שנפגע. קבלתי מכתב מרגש מנכדה של הרבנית גולדה אשת רב באוקראינה המכתב מאוד ריגש אותי". סיים רותם את דבריו.

בתגובה, ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות את ההתנצלות ואמר: "ח"כ רותם אולץ להתנצל בפני הרפורמים. מעולם לא אולץ ח"כ להתנצל על דברים שאמר".

לדבריו, "זו פגיעה בדמוקרטיה ובחוק חסינות חברי הכנסת. התנועה הרפורמית רודפת את העם היהודי ומרסקת אותו. הם האויב של העם היהודי וגורמים להתבוללות. הם משחדים פוליטיקאים" אמר מקלב.

"קבוצת הלחץ הזו, התנועה הרפורמית שלחה את זרועותיה לכל המקומות. פוליטיקאים, חכי"ם ואנשי תקשורת משוחדים על ידם. הם יצרו קבוצת לחץ ענקית שאין כמוה, ואנחנו עוברים על כך לסדר היום. אני מוחה על הדברים מחאה חמורה. כולם שותקים פה, ובמקום שאין איש, השתדל להיות איש. דעתי שהתנועה הרפורמית מרסקת את העם היהודי. ההתבוללות מגיעה גם לארץ כך גם הצעת החוק שאנו דנים בה היום, זו דוגמא אחת למהלכים רבים הנעשים בסתר ובגלוי. קבוצות וארגונים עובדים במימונם ובהנחייתם. ארגונים שונים  רודפים את הציבור החרדי ואת העם היהודים ומנסים לרסק את העם היהודי מבפנים. מה שלא מצליחים מבחוץ. הם האויב של העם היהודי וגורמים להתבוללות ולפגיעה בעם היהודי. כל מסע הלחצים הזה שהחל בראש הממשלה וכלה במפלגה ומגופים אחרים אנו מוחים על כך. אסור שזה יעבור על סדר היום.

ח"כ אלעזר שטרן הגיב על דברי מקלב ואמר, "כדי שלא תתפרש שתקתי כהודאה, אני מבהיר שאני לא מקבל את דבריו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מרחיק לכת
חיים | 09-02-2014 15:03
אל תדאגו בשביל עוד כמה קולות הוא גם ימכור את הכיפה...
2
החרדים נוסח מקלב הורסים את ה עם היהודי
יהודי חושב | 09-02-2014 18:20
3
תגובה ל -2 היהודי ה'דבע'
ארנסט | 09-02-2014 20:11
לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שיהודים נוסח מקלב עדיפים פי עשרת מונים עליך. יהדות ארצות הברית כמעט ונעלמת בעקבות "היהדות הרפורמית" , רק יהודים שיעמדו בפרץ וזה לא משנה מה צבע כיפתם, יוכל העם היהודי לעבור את הסערות האלה שעןברות עליו בתקופה הזו.