ח"כ מקלב מזהיר: "אפליה ברורה ומכוונת"
"לא ייתכן שרשות מקומית תפלה בין תלמיד לתלמיד, בין ילד לשכנו, רק בגלל שאחד הילדים לומד במוסד חינוכי 'מוכר שאינו רשמי'". כך הבהיר היום ח"כ אורי מקלב במסגרת דיון בוועדת החינוך של הכנסת
"לא ייתכן שרשות מקומית תפלה בין תלמיד לתלמיד, בין ילד לשכנו, רק בגלל שאחד הילדים לומד במוסד חינוכי 'מוכר שאינו רשמי'". כך הבהיר היום ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) במסגרת דיון בוועדת החינוך של הכנסת בעת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק לביטול חובת הרשויות מקומיות לתקצב ילדים במערכת החינוך החרדי.
על פי הצעת החוק הנוכחית אותה מבקשת הממשלה לבטל, רשויות מקומיות מחויבות לתקצב ב-75 אחוז את תקציבי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי. החוק הסדיר את דרך התמיכה של הרשויות ברשתות החינוך החרדיות וביטולו ייפגע קשות במוסדות החינוך החרדיים.
"לרשות המקומית אין שום זכות להפלות בין תלמיד לתלמיד בפרמטרים ממשלתיים. רשות מקומית אינה צריכה לעסוק בתכני החינוך או באופי החינוך שניתן לילדי העיר", אמר ח"כ אורי מקלב. "ילד צריך לקבל שולחן וכיסא בבית הספר שלו בדיוק כמו שכן שלו מאותו בניין. הרשות המקומית מחויבת לכך שבתי הספר בתחומה יהיו נקיים, בלי קשר למגזר אליו משתייכים התלמידים.
"זאת אפליה ברורה ומכוונת", הוסיף. "בביטול החוק יש גזילה של כבשת הרש. יש רשויות שמקבלות מענקים בהתאם למספר התלמידים, לא ייתכן שהרשות המקומית תפלה בין ילד לילד ולא תעביר תקציבים אלו לילדי העיר שבעדם התקבל התקציב".
לדברי ח"כ הרב אורי מקלב, ביטול החוק ייפגע פגיעה ישירה ברשת החינוך העצמאי, כיוון שהרשת לא תוכל לקבל את התקצוב החסר באף מסלול אחר. "גם ההצעה של הרשויות המקומיות להעביר את התקציב לנוהל תמיכות, מניסיון של שנים אני יכול לומר לכם שנוהל תמיכות לא יאפשר, אם בכלל, את קבלת מלוא התקציב", הסביר ח"כ הרב אורי מקלב לחברי הוועדה וציין כי "נוהל תמיכות מתאים לעמותות ולתמיכה חד פעמית ולא לתקצוב של מוסד".
עוד הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב ואמר כי "הסכמת מרכז השלטון המקומי לביטול החוק והתעלמותו והתנכרותו מחובתו לסיוע לתושבי הרשויות באה בחוסר יושר ובחוסר שקיפות על כך שהגיעו לסיכום עם שר האוצר על ביטול העיצומים עליהם הכריזו בגלל מענקי האיזון – ומשרד האוצר שילם להם במזומן בביטול החוק ובהמלצה לקצץ בהנחות בארנונה למעוטי הכנסה".
לדברי ח"כ הרב אורי מקלב, ביטול החוק מתעלם מרשויות מקומיות המעוניינות להמשיך ולתקצב מוסדות חינוך מוכר שאינו רשמי. "זו מדיניות שפוגעת גם ברשויות שרוב תלמידיהן לומדים ב'מוכר שאינו רשמי', ומדובר על פגיעה בשירותים האלמנטריים ביותר כמו ניקיון, שירות והצטיידות מוסדות החינוך", סיכם.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו