המתח מחריף: ארה"ב מגיבה לצפון קוריאה - סרוגים

המתח מחריף: ארה"ב מגיבה לצפון קוריאה

ארה"ב ודרום קוריאה לא נשארו אדישים לשיגור הטילים אתמול של השכנה מצפון, והחליטו לשגר 8 טילים משלהם. כל זאת על רקע הקו התקיף יותר בו נוקט הנשיא הדרום קוריאני החדש

המתח מחריף: ארה"ב מגיבה לצפון קוריאה
  (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב ודרום קוריאה הגיבו בחריפות לשיגור הטילים על ידי צפון קוריאה אתמול (ראשון) ושיגרו 8 טילים לחופי חצי האי הבוקר.

שבעה מהטילים נורו על ידי הדרום קוריאנים ואחד על ידי האמריקאים, כך הודיע רמטכ"ל דרום קוריאה. "אפילו אם צפון קוריאה תשגר טילים ממגוון מיקומים, לארה"ב ולדרום קוריאה יש את היכולת והמוכנות להגיב באופן מיידי ובדיוק", טען.

עוד באותו נושא

לראשונה: צפון קוריאה מודה שיש חולי קורונה במדינה

כזכור, ביום ראשון שיגרה צפון קוריאה 8 טילים בליסטיים ארוכי טווח לתוך המים בחוף המזרחי של חצי האי הקוריאני, בצעד שיפן הגדירה כ"חסר תקדים". על פי המטה הכללי של דרום קוריאה, הטילים של הצפון שוגרו למרחק של 670-110 קילומטרים ובגובה של 25-90 קילומטרים במהירות של מאך 3-6. הם שוגרו מארבעה אתרים בצפון קוריאה בסמוך לבירה פיונגיאנג.

דרום קוריאה הגדירה את הצעדים של הצפון "פרובוקציה קשה שפוגעת בשלום וביציבות, לא רק בחצי האי הקוריאני אלא גם בקהילה הבינלאומית".

התגובה של הדרום מגיעה גם על רקע כניסתו לתפקיד של הנשיא החדש, יון סוק יאול, שבאופן קבוע הבהיר את עמדתו הקשיחה יותר כלפי השכנה מצפון ואת הרצון לחזק צבאית את ארצו, זאת לעומת קודמו בתפקיד, מון גי' אין, שהתרכז יותר בדיפלומטיה ופתרונות בדרכי שלום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו