המסר הקריר של ביידן לנשיא צפון קוריאה - סרוגים

המסר הקריר של ביידן לנשיא צפון קוריאה

על רקע המתיחות הרבה בין עם צפון קוריאה על רקע הניסוי הגרעיני הצפוי של המדינה, הנשיא ביידן, שנמצא בביקור בדרום קוריאה, יוצא במסר פשוט לקים: "שלום"

author-image
המסר הקריר של ביידן לנשיא צפון קוריאה
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במהלך ביקורו בדרום קוריאה, פנה ישירות למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בפנייה פשוטה: "שלום, נקודה".

ביידן אמר כי אינו מודאג מניסוי הטילים הגרעיניים של המדינה המסוגרת, שצפוי להיות הראשון מסוגו זה חמש שנים. אך תגובתו הקרה כשנשאל מה המסר שלו לקים הסגירה את הגישה של הממשל כלפי המתחים העמוקים בין ארה"ב לבין צפון קוריאה. גישה זו הפוכה לחלוטין מזו של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, שנקט במדיניות של הצהרות פומפוזיות ופסגות עם צפון קוריאה.

עוד באותו נושא

אורבך נגד האולטימטום של ביידן: "מוזמן לא להגיע"


77

למרות זאת, לא הגישה של ביידן ולא זו של טראמפ הביאו בדיוק לפריצת דרך ביחסים בין המדינות, כאשר צפון קוריאה המשיכה בניסויי טילים בליסטיים ארוכי טווח, ודוחות מודיעין מצביעים כאמור כי היא מתכוננת לניסוי גרעיני.

"אנו מוכנים לכל דבר שצפון קוריאה עשויה לעשות", אמר הנשיא ביידן במסיבת העיתונאים. אתמול נפגש הנשיא האמריקאי עם עמיתו הדרום קוריאני, הנשיא יון סוק-יאול, והשניים הסכימו לשקול תרגילים צבאיים משותפים גדולים יותר ואפשרות של הצבת נשק גרעיני אמריקאי נוסף באזור בתגובה לתוקפנות הצפון קוריאנית.

בנוסף לכך, האמריקאים גם הציעו לסייע לצפון קוריאה להילחם בהתפרצות הקורונה, שמשתוללת במדינה בחודש האחרון. כמו כן, ביידן אמר בשבת כי הוא היה מוכן לשבת עם קים אם הוא היה חושב שזה יוביל לפריצת דרך.

בצפון קוריאה אמרו כי ההצעות האמריקאיות אינן כנות וכי מטרת וושינגטון היא לשמור על "מדיניות עוינת", הכוללת תרגילים צבאיים וסנקציות. גורם בצפון קוריאה מסר כי הם דורשים צעדים אמתיים ולא מחוות, וכי רק אלו יוכלו להביא לסיום הקיפאון בין הצדדים.

ביקורו של ביידן בדרום קוריאה מגיע כחלק מהביקור הראשון שלו כנשיא באסיה. לאחר קוריאה צפוי לבקר ביידן ביפן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו