יום אחרי ההחלטה של יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (כחול לבן) להקפיא את החרם שלו נגד הקואליציה, הוא פתח את ישיבת הוועדה בהתייחסות למשבר מול שרת התחבורה מיכאלי.

ביטון: "ראש הממשלה ביקש ממני באופן אישי לחכות עם ההתנגדות שלי למה שנקרא הרפורמה בתחבורה ציבורית. אבל זה לא רפורמה, זה בלוף".

"ישבתי גם עם שר האוצר אתמול, גם הוא רוצה לשמור על יציבות, וכך גם ראש הממשלה החליפי לפיד. עבור שלושת הפונים הרציניים והאחראים הללו – החלטתי לעצור את המאבק שלי לשבועיים כדי לאפשר להם לתקן אותו. בתמורה לרצון הטוב יצאה שרת התחבורה בהודעה פוגענית ואישית לגופם של אנשים, עם סיסמאות שקריות שאין להם קשר לתוכן האמיתי של הרפורמה".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

ביטון נגד מיכאלי, ארכיון (צילום: ערוץ כנסת)

ביטון גם האשים את מיכאלי שפוגעת בכוונה באותם אוכלוסיות שלא מיוצגות בממשלה, ושהוא לא ייתן לכך יד, למרות שהוא בקואליציה.

מיכאלי וליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)

"משרד התחבורה גונב כסף מהפריפריה"

"במשבר הזה העלינו גם את סוגיית החקלאות, שם פגשתי נציגים שיש בהם שיח והידברות. ההסכמות הם על 70-80 אחוז, אין הכרעה אבל כולם רוצים להגיע לפתרון תוך שבועיים. אך סוגיית הפגיעה באזרחים ברפורמת התחבורה הציבורית והפגיעה במעמדה של וועדת הכלכלה היא סוגיה חמורה שלא נפתרה עדיין"

"אנשים שחסכו ערך צבור יכלו לחסוך 20 אחוז מההוצאות שלהם יפסידו כסף בשווי כולל של 200 מיליון שקל. זה כסף שמשרד התחבורה גונב מהפריפריה כדי להעביר את זה לאנשים חזקים. זה מה שהוא עושה."

מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

"עד אתמול לא ידעתי איך הרפורמה נוצרה. אנשי מקצוע גילו לי את הסודות של השקת הרפורמה הזאת: משרד האוצר ניגש למשרד התחבורה ואמר שבקרוב יידרשו לייקר את מחירי התחבורה הציבורית. אף אחד לא אוהב לייקר מחירים, אז מה עשו? אמרו לשרה שצריך לערבב את כולם ולעשות מזה סלט מטבוחה. לקחת מהערך הצבור, מהנחות הפריפריה, כדי לאסוף כסף, ולעשות הנחה במרכז הארץ."