סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, מותח בקורת על ראשי ישיבת מרכז הרב, שהחליטו לא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לאירועי יום ירושלים בישיבה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כהנא: "ערכי ליבה נבחנים במצבי קושי. די. אן.איי. של ארגון נבחן במצבים של קונפליקט".
כהנא כתב: "רבני ישיבת מרכז הרב הינם תלמידי חכמים עצומים שזכות הרבים מסייעתם. הדברים שאכתוב בהמשך לא פוגמים בהערכתי הגדולה להם ולפועלם. ישלח הקב"ה ברכה במעשה ידיהם".

לדברי כהנא: "שנים רבות הייתה ישיבה אחת מרכזית אליה כולנו נשאנו עיניים. סמל של מצויינות תורנית. סמל של אחדות המחנה. סמל של ממלכתיות. בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה המרכזית שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים. ראשי ישיבת מרכז הרב חזרו במעשיהם על דבריו של חה"כ סמוטריץ' כי אסור להכניס את אנשי ימינה לבתי הכנסת. אך בניגוד לאותו חה"כ, הם עשו זאת מתוך חשיבה ובירור מעמיק".
כהנא מתח בקורת על ההחלטה וכתב: "גם 100 דרשות בסעודה שלישית בישיבה על אהבת ישראל, על אחדות וממלכתיות, לא יוכלו לחפות על האופן בו החליטו לפעול ראשי הישיבה בשעת מבחן".

כהנא סיפר כי "לפני כארבעה חודשים דיברתי בכנס ועידת בשבע. הצבתי מראה מול פניהם של רבני המגזר. דיברתי על תהליך ההקצנה ושיח החרמות המגזרי. אמרתי בקול את מה שכולם כבר מזמן יודעים. אמרתי שקולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, השואפים להגמוניה ובלעדיות תורנית ומחשבתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים כלפי מי שמעז לחשוב אחרת מהם".
"היו כאלה שפנו אליי באופן פרטי וטענו שהגזמתי. אתמול קיבלנו כולנו תזכורת כואבת נוספת. נראה, כי ישיבת מרכז הרב יישרה קו עם הקו. ברגע האמת, במצב בו מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, עומדת כפסע לפני התפוררות חברתית, נזנחה האחדות ונרמסה הממלכתיות".

כהנא עקץ את ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, שבמהלך כהונתו הוזמן לישיבת מרכז הרב ואמר: "אין מנוס מלתהות מהם חטאיו של ראש הממשלה שהצדיקו את החרמתו, שהצדיקו את רמיסת אחד מסמליה של מדינת ישראל. אם ראש ממשלתנו היה מוסר את חברון לאויבינו, אם היה משחרר 1000 מחבלים רוצחים, אם היה נפגש עם יאסר ערפאת ומתגאה שפגש ידיד, אם היה מצהיר קבל עם ועולם כי יש להקים מדינה פלסטינית, או אם היה תומך בפועל בגירוש יהודים מביתם, עוד הייתה איזו שהיא הווא אמינא קלושה להחרמה של סמל הממלכה".
"אבל ידוע לכולי עלמא שראש הממשלה ממשיך לבנות ביו"ש גם מול ממשל דמוקרטי בארה"ב, נלחם בניסיונות להקים נציגויות לפלסטינים בירושלים (והבוקר התבשרנו כי הצליח בכך), נלחם בגרעין האיראני ובגרורות הטרור שלה, עצר את תשלום הפרוטקשן לחמאס. כולנו יודעים שתחת הנהגתו מידי לילה יוצאים חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון להכות בארגוני הטרור. כולנו יודעים שבזכות עמידתו האיתנה התקיים אתמול מצעד של רבבות חוגגים ביום ירושלים ויהודים פקדו את הר הבית.
בסוף דבריו כתב כהנא: "וכולנו יודעים שהרב טאו שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א חשבו שיש מי שמותר לו להקים ממשלה שנתמכת ע"י מפלגה ערבית. אבל מסתבר שיש מי שאם יעשה זאת יוחרם ולא יורשה לבוא בקהל".




תגובות
לא אל היהדות הזאת אני רוצה להשתייך.
אהבת ישראל אינה מבטלת את השכר והעונש... להזכיר לכל הריפורמים למיניהם. ולמרות ובגלל אהבת ישראל יש לנו הלכות ברורות ועונשים חמורים (גם של חרם) למי שעובר על דת משה וישראל... מה לא ברור?
רפורמים אנטיציונים
שכר ועונש? כמה פעמים מילאת בלב שלם את אהבת הגר (36 פעמים במקרא). אני חושב שאתה מוכן לעונש הגון. מה לא ברור?
גר תושב שאיננו יהודי זכאי לכור רק אם נלחם למענינו. לגבי גר שנהיה יהודי, הוא יהודי לכל דבר ועניין והוא כמונו במעמד. 99% מהערבים פה לא מקבלים את ארץ ישראל ולכן אסור להם להיות פה.
הקול קול אדוניו בנט... למה זה נשמע לי כמו אחד הפזמונים השחוקים שבנט אוהב לזמר על אחדות ואהבה. כאשר הוא עושה בדיוק את ההיפך. ומסית כנגד רוב העם וקורא להם בשמות גנאי ביביסטים. כנראה שאצל בנט אהבה ואחדות זה רק למניפי דגל אש''ף...
חוצפה להופיע בפני מי שגנבו את קולם... זו חוסר מודעות עצמית וגם הרבה טיפשות, להתבכיין בתקשורת שאינו מופיע בפני הציבור שאת קולם ''ימינה'' העביר לשמאל. והכל רק בגלל תאוות שלטון בלתי מרוסנת...
מה לטייס ולבית המדרש?
נתנו להם פנסיה תקציבית שמנה... מתן כהנא. יאיר גולן. אהוד ברק. עמר ברלב. אלעזר שטרן. נתנו להם פנסיה תקציבית שמנה בשביל שישבו בבית בשקט. ולא יעשו לעם ישראל נזקים וגם לעצמם בושות. למה הם לא מבינים את הרמז?
מה למשתמט עלוב נפש ולימין ? איך זה שאלו שלא מתגייסים מעיזים להעביר ביקורת על אלו שכן?
ממשלת זדון מתפללת שהקב"ה יעביר את ממשלת הזדון הזאת מן הארץ.
החליפי שלכם חירף את נפשו במרתפי העיתונים... מרב מיכאל וניצן הורביץ חירפו את נפשם בגלי צה''ל. ואיפה נפל על משמרתו אל חרומי? תשאלו את החליפי שלכם אולי הוא יודע...
אנו לא צריכים לחפות על מעשינו