קולומביה: סיבוב שני בין איש הגרילה לאיש העסקים - סרוגים

קולומביה: סיבוב שני בין איש הגרילה לאיש העסקים

קולומביה הולכת לסיבוב שני בבחירות לנשיאות, בין איש השמאל גוסטבו פטרו, המבטיח רפורמות כלכליות, לבין רודולפו הרננדז, שמבטיח רפורמות למלחמה בשחיתות

author-image
קולומביה: סיבוב שני בין איש הגרילה לאיש העסקים
  גוסטבו פטרו (צילום, שטארסטוק)

הבחירות לנשיאות קולומביה שנערכו הלילה לא הצביעו על מנצח ברור, ולפיכך ילכו לסיבוב שני שייערך ב-19 ביוני.

בסיבוב השני יתחרו איש השמאל גוסטבו פטרו, שהיה בעבר חבר בתנועת הגרילה M-19, לבין איש העסקים רודולפו הרננדז. לאחר ספירת כמעט כל הקולות, פטרו זכה  ב-40.3%, בעוד הרננדז זכה ב-28.2%.

הרננדז, ראש העיר של בוקאראמנגה לשעבר, הבטיח להילחם בשחיתות למרות שהוא נמצא תחת חקירה מסוג זה. בסיבוב השני צפוי הרננדז לקבל את התמיכה של המועמד השלישי, פדריכו גוטיירז, ורבים מתומכיו, מה שצפוי להביא אותו להתקרב לפטרו, אך לא מספיק על מנת לנצח אותו.

עוד באותו נושא

חיזבאללה תכנן לבצע פיגוע נגד ישראלי בקולומביה

פטרו, בן ה-62, שהיה בעבר ראש העיר של הבירה בוגוטה, הוביל את הסקרים באופן עקבי עם הבטחות לחלוקה מחדש של פנסיות, סבסוד לימודים באוניברסיטה ושינוי של מה שהוא מגדיר כ"מאות שנים של אי שיוויון".

"מה שעשינו היום הוא שינוי, בלי ספק", אמר פטרו. "עכשיו הגיע הזמן לראות מה אנו יכולים לעשות למען קולומביה, מה החברה הקולומביאנית רוצה לעשות למען המדינה שלה. אי אפשר לנצח את השחיתות באמצעות סיסמאות בטיקטוק", עקץ פטרו את יריבו, שפופולרי ברשת החברתית.

בנוסף לרפורמות כלכליות, פטרו הבטיח ליישם הסכם שלום מ-2016 עם ארגון הטרור המרקסיסטי לשעבר FARC ולקיים שיחות עם ארגון הגרילה המקומי ELN (צבא השחרור הקולומביאני) שעדיין פעיל.

לאחר התוצאות אמר הרננדז כי "היום אנו יודעים שלאזרחים יש רצון אמיתי לסיים את השחיות במערכת הממשלתית שלנו. הכנופיות שחשבו שישלטו לעד הפסידו היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרננדס
בן עמי | 30-05-2022 10:30
הרננדס לפני כמה חודשים בתכנית רדיו אמר שהוא מעריץ של היטלר