"קרובים לבחירות": כך סיקרו בעולם את פרישת זועבי - סרוגים

"קרובים לבחירות": כך סיקרו בעולם את פרישת זועבי

פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה זכתה לכותרות בעיתונים ואתרי חדשות ברחבי העולם. בניו יורק טיימס ציינו כי "מתקרבת לאפשרות של בחירות", וברויטרס הדגישו: "הקואליציה הפכה למיעוט"

author-image
"קרובים לבחירות": כך סיקרו בעולם את פרישת זועבי
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

הדרמה הפוליטית סביב פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה זכתה לכותרות רבות לא רק בישראל, אלא גם ברחבי העולם. בכתבות שפורסמו באתרי החדשות וסוכנויות הידיעות הדגישו את אבדן הרוב של הקואליציה בעקבות המהלך, וציינו כי פרישתה מקרבת את ישראל לבחירות.

עוד באותו נושא

האם הממשלה נפלה סופית? כל התרחישים הפוליטיים


21

"הממשלה הישראלית איבדה את הרוב בפרלמנט, ומתקרבת לאפשרות של בחירות" נכתב בכותרת ה"ניו יורק טיימס". "חברת כנסת שנייה פרשה מהקואליציה המכהנת, והעניקה לאופוזיציה רוב זעום של 2 מושבים בפרלמנט. הדבר מגביר את הסיכוי שישראל תצא למערכת בחירות חמישית תוך 3 שנים, שתעמיק את המשבר הפוליטי שבו המדינה נמצאת".

(צילום מסך)

בסוכנות הידיעות "רויטרס" הדגישו כי "הקואליציה המכהנת הפכה למיעוט אחרי שמחוקקת ערביה פרשה, במהלך שמחליש את אחיזתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בשלטון". בכתבה הזכירו כי "בנט עומד בראש קואליציה שבה חברים מפלגות מהימין, המרכז, והשמאל, שהושבעה לפני פחות משנה. היא איבדה את הרוב בחודש שעבר כשמחוקקת מהמפלגה של בנט פרשה, וכעת הפכה למיעוט בפרלמנט הישראלי".

(צילום מסך)

גם עיתון ה"סן פרנסיסקו כרוניקל" סיקר את האירוע, כשהכותרת ציינה כי "הקואליציה הרעועה של ישראל סבלה מטלטלה נוספת". "חברת פרלמנט נוספת הודיעה על פרישתה מהקואליציה, והותירה את נפתלי בנט בראשות ממשלת מיעוט מתפוררת" נכתב. "פרישתה של זועבי מגיעה אחרי ששני מחוקקים ממפלגתו של בנט כבר עזבו את הקואליציה שלו".

(צילום מסך)

הסיקור העולמי נרשם גם באירופה, כשהעיתון הספרדי "Europa Press" כתב כי "ממשלת ישראל נותרה במיעוט בפרלמנט לאחר עזיתה של חברה ממפלגת מרצ השמאלנית". בכתבה ציינו כי "רק לפני שישה שבועות עידית סילמן עשתה מהלך דומה, מה שמותיר את הקואליציה עם מיעוט בפרלמנט".

(צילום מסך)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ישתבח שמו בהילולה...
תודה לך בורא עולם | 19-05-2022 23:03
ישתבח שמו בהילולה של רבי שמעון הצדיק ממשלת הרש נפלה ממש ככה הצילו את עם ישראל מהרשעים שרצו לחסל את מדינת היהודם
2
היא לא הולכת...
בלה | 20-05-2022 9:09
היא לא הולכת לשום מקום היא למדה מדבה מנוסר עבאס היא לא תצביע נגד ממשלת זדון עכשיו עבאס מלקק לה שלא תפרק את ממשלת רעה