אנחנו צריכים להיות כל היום בירושלים
לא רק תפילת י"ח אנו בירושלים, אלא בכל התפילה כולה, גם כשאנחנו לא עומדים מול ירושלים. לכן אנו מזכירים בתפילת שחרית את ציון וירושלים כ-20 פעמים במילים מפורשות ועוד הרבה יותר במילים לא מפורשות

למרות שאנחנו מזכירים את החזרת השכינה לציון ולירושלים בשתי ברכות בלבד, בכל תפילת י"ח אנו פונים לירושלים עם הפנים ועם הלב. רואים את עצמנו נמצאים בירושלים אפילו אם אנחנו נמצאים פיזית במקומות אחרים.
לא רק תפילת י"ח אנו בירושלים, אלא בכל התפילה כולה, גם כשאנחנו לא עומדים מול ירושלים. לכן אנו מזכירים בתפילת שחרית את ציון וירושלים כ-20 פעמים במילים מפורשות ועוד הרבה יותר במילים לא מפורשות. כל שיר של יום נאמר על הדוכן בבית המקדש בירושלים. וכל הקטרת הקטורת נעשית בלב של ירושלים, בהיכל בית ה' שבבית המקדש.
גם ברכות קריאת שמע סובבות סביב ירושלים. במיוחד ברכת 'אהבת עולם' שבה אנו מתפללים ללמוד תורה לשמה "בַּעֲבוּר שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וּבַעֲבוּר אֲבוֹתֵינוּ שֶׁבָּטְחוּ בָךְ וַתְּלַמְּדֵמוֹ חֻקֵּי חַיִּים לַעֲשֹוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם". ללמוד תורה כדי לקדש את שמו הגדול בעולם.
לכן אנו מבקשים בסוף הברכה הזו שיהיה קיבוץ גלויות ויסור שיעבוד המלכויות. "מַהֵר וְהָבֵא עָלֵינוּ בְּרָכָה וְשָׁלוֹם מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת כָּל הָאָרֶץ. וּשְׁבוֹר עוֹל הַגּוֹיִם מֵעַל צַוָּארֵנוּ וְהוֹלִיכֵנוּ מְהֵרָה קוֹמְמִיּוּת לְאַרְצֵנוּ".
כל הפעולות הללו קשורות ללמוד תורה למען קידוש ה' שהתוצאה של לימוד כזה היא קיבוץ גלויות וגאולה שמקדשים את שמו של ה' בעולם. "כִּי אֵל פּוֹעֵל יְשׁוּעוֹת אַתָּה וּבָנוּ בָחַרְתָּ מִכָּל עַם וְלָשׁוֹן. וְקֵרַבְתָּנוּ מַלְכֵּנוּ לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל". כל הפעולות הללו מתרחשות בירושלים. שם מתקדש שמו הגדול של ה' מסוף העולם ועד סופו. ולכן צריך לכוון את הלב לירושלים בכל התפילה מתחילתה ועד סופה.
גם בפסוקי דזמרא שתכליתם היא המלכת ה' בעולם, [המלכה שקוראת רק בירושלים.] "וּבְשִׁירֵי דָוִד עַבְדָּךָ נְהַלְלָךְ ה' אֱלֹהֵינוּ. בִּשְׁבָחוֹת וּבִזְמִירוֹת. וּנְגַדְּלָךְ וּנְשַׁבְּחָךְ. וּנְפָאֲרָךְ. וְנַמְלִיכָךְ. וְנַזְכִּיר שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ אֱלֹהֵינוּ יָחִיד חַי הָעוֹלָמִים. מֶלֶךְ מְשֻׁבָּח וּמְפֹאָר עֲדֵי עַד שְׁמוֹ הַגָּדוֹל. בָּרוּךְ אַתָּה ה' מֶלֶךְ מְהֻלָּל בַּתִּשְׁבָּחוֹת. לכן בכל התפילה צריכים להיות עם הלב בירושלים.
ובאמת אנחנו צריכים להיות כל היום בירושלים. "כי לישועתך קיוונו כל היום". שהרי הפסוק שממנו לומדים את ההלכה שצריך לכוון בתפילה לירושלים מדבר על כל שעות היום, "וְהָי֨וּ עֵינַ֧י וְלִבִּ֛י שָׁ֖ם כָּל־הַיָּמִֽים". כך עושה ה' וכך גם אנחנו צריכים להיות.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו