חברת פרטנר מסכמת בהצלחה את הרבעון הראשון: ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל- 257 מיליון ₪, עלייה של 23% לעומת רבעון מקביל, אשר יחד עם הרווח הנקי מהווים שיא רבעוני ב-4 השנים האחרונות.

עלייה של 40 אלף מנויים ברבעון הראשון; מצבת מנויי הסיבים האופטיים עומדת על 243 אלף נכון להיום; ומספר משקי הבית המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים עומד על 807 אלף.

עיקרי תוצאות הרבעון הראשון 2022 (בהשוואה לרבעון ראשון 2021):

הרווח הנקי הסתכם ב- 39 מיליון ₪, עלייה של 34 מיליון ₪ בהשוואה ל- 5 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

ההכנסות הסתכמו ב- 854 מיליון ₪, עלייה של 3% לעומת 833 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

ההכנסות משירותים הסתכמו ב- 690 מיליון ₪, עלייה של 5% בהשוואה ל- 639 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021, הודות לעלייה בהכנסות משירותים הן במגזר הקווי (עלייה של 8%) והן במגזר הסלולר (עלייה של 7%).

ההכנסות ממכירות ציוד הסתכמו ב- 164 מיליון ₪, ירידה של 15% בהשוואה ל- 194 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021, זאת בין היתר לאור החלטה אסטרטגית של הנהלת פרטנר לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט ללקוחות פרטיים במקום מודל מכירה.

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל- 257 מיליון ₪, עלייה של 23% לעומת 209 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

היקף החוב נטו הסתכם ב- 720 מיליון ₪, עלייה של 81 מיליון ₪ בהשוואה ל- 639 מיליון ₪ ברבעון הראשון לשנת 2021.

ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) ממשיכה לשמור על יציבות והסתכמה ב- 48 ₪ זה רבעון חמישי ברציפות.

שיעור הנטישה (Churn rate) של מנויי הסלולר (בנטרול חבילות של משרד החינוך) ירד ל- 6.7%, בהשוואה ל- 6.9% ברבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.06 מיליון מנויים, עלייה של 40 אלף מנויים ברבעון הראשון, מתוכם 37 אלף מנויי פוסט פייד. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, לעומת 27% בסוף רבעון הראשון לשנת 2021.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב- 233 אלף מנויים, עלייה של 21 אלף מנויים ברבעון הראשון – הגיוס הרבעוני הגבוה ביותר מאז החלה פעילות הסיבים. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 243 אלף מנויי סיבים אופטיים.

משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב- 770 אלף, עלייה של 70 אלף ברבעון הראשון. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 807 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב- 387 אלף מנויים, עלייה של 13 אלף מנויים ברבעון הראשון.

בסיס מנויי טלוויזיה שומר על יציבות והסתכם ב- 225 אלף, ירידה מינורית של אלף מנויים ברבעון הראשון, זאת על אף עליית המחירים שהובילה החברה במגזר זה (ברבעון השני של שנת 2021 מחקה החברה כ-21 אלף מנויי טלוויזיה).

אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר:

"פרטנר ממשיכה במומנטום הפיננסי החיובי שלה ופותחת את שנת 2022 עם תוצאות מצוינות, על אף השוק התחרותי בו החברה פועלת. השיפור במדדים הפיננסיים והתפעוליים הינו הודות לעשייה וההירתמות של עובדי החברה המסורים ולאסטרטגיה הברורה אותה התוותה ההנהלה בשנה האחרונה.

עם 807 אלף משקי בית מחוברים לרשת הסיבים האופטיים, נכון להיום, פרטנר הפכה בשנה זו לשחקנית תשתיות לאומית גם במגזר הקווי, עם קצב פרישת סיבים אופטיים מרשים וחתימה על עסקאות משמעותיות שיטיבו עם עתיד החברה, ביניהן עם טמרס טלקום ו- FREETV.

צבי (צילום: ישראל שם טוב)

פרטנר ממשיכה להוביל את הדור ה-5 בישראל עם קצב צמיחה גבוה במצבת מנויי סלולר, כאשר ממשיכה בהתמדה ההצטרפות של מנויים חדשים, במקביל לירידה באחוזי הנטישה. תוצאות אלה משקפות את ההשקעה הרבה שלנו בלקוחות ובתהליכי ההוגנות והפשטות שאנו מובילים. בטלוויזיה, חזרנו לאסטרטגיה המקורית, 'סופר אגרגטור', ואנו מציעים כיום לצרכן מוצר ממוקד וגמיש שנותן את החופש לבחור במה לצפות ועל מה לשלם.

זהו הדו"ח הכספי הרבעוני הרביעי מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל פרטנר. מהדו"ח עולה כי הפעולות העסקיות שננקטו בשנה האחרונה מביאות לשיפור עקבי ויציב בתוצאות החברה כמשתקף, בין היתר, בגידול של 23% ב-Adjusted EBITDA  הרבעוני לעומת אשתקד.

רכישת גרעין השליטה של פרטנר ומינוי חברים חדשים של מועצת המנהלים, יחד עם מבנה ההון של החברה, מאפשרים לחברה למצות במלואה את האסטרטגיה שהותוותה בשנה האחרונה והפיכתה מחברת שירותים לחברת שירותים ותשתיות."