הקרע מחריף: אוקלהומה עם חוק הפלות נוקשה ביותר - סרוגים

הקרע מחריף: אוקלהומה עם חוק הפלות נוקשה ביותר

בעוד בארה"ב מחכים לפסיקת בית המשפט העליון בחודש הבא שתבטל את ההגנה הפדרלית על הזכות להפלה, מדינה שמרנית נוספת מחוקקת חוק נוקשה נגד הפלות

author-image
הקרע מחריף: אוקלהומה עם חוק הפלות נוקשה ביותר
  (צילום: שאטרסטוק)

מושל אוקלהומה קווין סית חתם על אחד מחוקי ההפלות הנוקשים ביותר בארה"ב. החוק אוסר על הפלות "מרגע ההפרייה", למעט במקרים של אונס, גילוי עריות או סכנת בריאות לאם. קואליציה של תומכי הזכות להפלה הודיעו כי יתנגדו לחוק בבית המשפט וינסו לחסום אותו.

למרות זאת, החוק, שנכנס לתוקף באופן מיידי, מדגיש כי הוא לא אוסר על מכירה של שום סוג של אמצעי מניעה, כולל גלולה של היום שאחרי.

עוד באותו נושא

ביידן מגיב: "נגן על זכותן של נשים לבצע הפלות"


3

לאחר החתימה על החוק אמר המושל: "הבטחתי לתושבי אוקלהומה שכמושל אחתום על כל חקיקה נגד הפלה שתגיע לשולחני ואני גאה שעמדתי בהבטחה זו. יש לנו חובה כבני אדם להגן על החיים ברגע שהם מתחילים, בהפריה".

כזכור, החתימה על החוק הזה מגיעה  על רקע ההחלטה הצפויה של בית המשפט העליון בארה"ב לבטל את פסק דין "רו נגד וויד" שמגן על הזכות להפלה כזכות פדרלית. לאחר הפרסום של פסק הדין הצפוי, החלו המדינות הרפובליקניות השמרניות, עם רוב המתנגד להפלות, לקדם חוקים נגד הנושא.

בתחילת החודש הודלף מסמך שמצביע על כך שבכוונת בית המשפט העליון לבטל את הפסיקה, אך היא אמורה להגיע רשמית רק ביוני. מאז הפך הקרע בנושא ההפלות, שגם לפני כן חצה את המדינה לשניים, לעמוק אף יותר. תומכי הזכות להפלה יצאו להפגין בעשרות מדינות בטענה שאין לבית המשפט זכות לפגוע בגופן.

גם הנשיא הדמוקרטי ביידן הבהיר כי הוא יילחם נגד פסיקה שכזו. "אני מאמין שזכותה של אישה לבחור היא בסיסית" אמר אז ביידן. "רו נגד ווייד היה החוק השולט במשך כמעט 50 שנה, והגינות בסיסית ויציבות החוק דורשים שהוא לא יבוטל. נגן על זכותן של נשים לבצע הפלות. כבר אחרי החלת החוק החדש נגד הפלות בטקסס, הנחיתי את חברי הממשל להכין אפשרויות לתגובה כנגד המתקפה המחודשת על זכויותיהן של נשים במדינה" ציין. "אנחנו נהיה מוכנים לכל פסיקה, לא משנה מתי היא תינתן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו