בהשפעת רוסיה? ביידן מאיים בכוח צבאי על סין - סרוגים

בהשפעת רוסיה? ביידן מאיים בכוח צבאי על סין

לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, ביידן מנסה להזהיר את סין שלא לנקוט בפעולה דומה כלפי טיוואן: "הרעיון שאפשר להשתלט על טיוואן בכוח היא בלתי מתקבלת על הדעת"

בהשפעת רוסיה? ביידן מאיים בכוח צבאי על סין
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר כי הוא מוכן להשתמש בכוח צבאי על מנת להגן במקרה של תוקפנות סינית נגד טיוואן, אמירה שמהווה שינוי יחסי במדיניות העמומה של ארה"ב בנושא.

במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן פומיו קישידה בטוקיו נשאל ביידן "האם ארה"ב תגן על טיוואן במקרה של תקיפה", והנשיא ענה "כן". "זו ההתחייבות שלנו. הרעיון שאפשר להשתלט על טיוואן בכוח היא בלתי מתקבלת על הדעת".

עוד באותו נושא

ביידן ייפגש עם המלך עבדאללה בבית הלבן

בעוד וושינגטון מחויבת על פי החוק לספק לטיוואן אמצעים להגנה עצמית, המדיניות האמריקאית רבת השנים הייתה של "עמימות אסטרטגית" בנוגע להתערבות צבאית ישירה אם סין תתקוף.

למרות זאת, הדגיש עוזר של ביידן כי האמירות "לא מהוות שינוי בגישה ארוכת השנים השנים של האמריקאים כלפי האי".

הדברים מגיעים כמובן על רקע התגובה האמריקאית החריפה לפלישה הרוסית לאוקראינה. האמריקאים נקטו בעצם בכל הצעדים מלבד תגובה צבאית ישירה. רבים השוו בין המצב בין טיוואן לרוסיה לבין המצב בין רוסיה לאוקראינה, וחוששים כי הנשיא הסיני שי ינסה לחקות את צעדיו של פוטין. נראה כי ביידן מנסה להזהיר את שי לבל ינקוט בדרך זו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סין ארץ מעצמה חיובית למערב . מי נתן עצת אחיטו
סין מעצמה עולמית חיו | 24-05-2022 22:51
מטרתה להאכיל את מיליארד וחצי האזרחים שלה והיא טובה ושומרת מחירים שטובים לכלכלת העולם ומביא יוקר מחיה זול . הסינים יחובר למערב ייטב לכולם..שי מנהיג פרגמנטי ונבון
2
הרבי
נועם | 28-05-2022 10:10
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
3
להאמין רק בה
רועי | 27-11-2022 1:34
לא מכליל אך גם לצערי חלק מהדרוזים כובשים את הצפון [שמעתי מאנשי שמאל גם בפשע לא יהודי צריך יותר בכח כך ההלכה גוי שחשוד צריך לשפוט אותו יותר מהר כן ככה ההלכה בשוע אפילו בחוץ לארץ אם הגויים נותנים לנו כח או שגוי שופט יהודי הוא צריך יותר לחמול על יהודי שמדובר בחשד ואם גוי הזיק ליהודי הכן צריך יותר בחומרה גם אם גוי חושד בגוי יתכן שלא תמיד צריך לשפוט אולי לתת עונש קל ללא פתיחה תיק פלילי בגלל החשד ויתכן שלפעמים כן אם מדובר במגפה חברתית דרוש עיון גם חלק מהדרוזים רוצים שנעשה שלום עם איראן חיזבאאלה וסוריה ליפני 7 שנים הם הפגינו נגד ישראל וסיכנו את חיילי צהל גם חטפו שוטרת בתירוץ פלילי שיש חשד שזה בכלל לואמני גם תקפו שוטרים והבריחו יהודים מהצפון שלדעתי הם לא חזרו גם יתכן ויש דרוזים שהם השתתפו בפיגועים שהיו בשומר החומות[היגיון הרי הם כמו שמאל ביחס ישראל פלסטין והם גם משתמשים בכח מה שהשמלאנים לא משתמשים אלא אם כן מדובר בקיצונים שמאות בני מיעוט עשו פיגועים נגד ישראל יש נאמנים ויש שלא