הרצי"ה לא הכיר בראש ממשלה שנשען על רוב ערבי/ תגובה לעצומה נגד מרכז
ראש ישיבת 'מרכז הרב' הנחה שראש הממשלה כדמות ממלכתית אינו דמות לגיטימית כאשר הוא נשען על מפלגות ערביות כדי לבסס רוב ולהפוך לראש ממשלה. לכן מובן למה בישיבה שלו לא מזמינים את בנט. תגובה לעצומה נגד 'מרכז הרב'

קראתי את הכרוז שקורא למארגני עצרת ההודיה במרכז הרב "לפעול ולתקן את העיוות והתקלה החמורה שיצאה מתחת ידם". בגלל ש"דרך החרמות והנידויים אינה דרכנו". גדולה מזו, בכותרת הכרוז מובא ציטוט מהרב קוק העוסק בחורבן שמביאה שנאת חינם ובתיקון ובניה שתבוא על ידי אהבת חינם.
קראתי ונבהלתי, יתכן שאני טועה כל כך? איני ממארגני האירוע, אבל אני בהחלט קשור נפשית במידה כזו או אחרת לישיבת מרכז הרב והיה לי ברור עוד לפני שהדברים פורסמו שראש הממשלה לא יוזמן. האם טעיתי? האם דעותיי מובילות לחורבן של שנאת חינם? האם יש פה באמת עיוות ותקלה חמורה?
אז ישבתי לעשות חשבון נפש וגיליתי שהישיבה כפי שאני מבין אותה נאמנה לרוחו של מייסדה ולרוחם של ממשיכי דרכו.
יודגש – איני יודע אם הדברים שאכתוב הם אכן הדברים שעומדים ברקע ההחלטה לא להזמין את ראש הממשלה, אני לא יודע מהי עמדת הישיבה בזה, אלא כותב את הרהורי ליבי.
לא אדון היסטורית בעובדה שיש ראשי ממשלה שלא הוזמנו לאירוע (אע"פ שברור לי שחלק מהחתומים על המכתב יודעים זאת היטב), אלא ברעיונות האידאליים שאולי הובילו להחלטה לא להזמין את ראש הממשלה (ממתי זה נקרא חרם ונידוי?)
ראש הממשלה אינו דמות לגיטימית כשהוא נשען על מפלגות ערביות
הרב קוק במאמרו פרק בהלכות ציבור (אגב – הספר הנפלא של הרב בנימין טבדי על המאמר הזה, מומלץ) מסביר את ההתנגדות של גדולי הדור לפני כמאתיים שנה לתנועת ההשכלה – לדבריו כאשר קמה תנועה שנלחמת בשלשת היסודות: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – צריך להתנגד לה בתוקף. מוזמנים לבדוק את היחס של החתם סופר למשכילים.
יש להניח שהחכמים שחתומים על הכרוז, יודעים שיש בממשלה הזו כמה וכמה מפלגות שזוהי מטרתן המוצהרת.
דבר נוסף – על ממשלת מיעוט שנסמכת על קולות ערבים אמר בנו של הרב קוק – הרצי"ה (שיחה שמובאת בספר ארץ הצבי, כדאי לראות שם עוד כרוזים וכתבים שלו על העניין הזה) דברים חריפים: "הממשלה הזו היא טרגי קומדיה. יש לראות את המציאות האמיתית בעיניים פקוחות: אין עכשיו ממשלה! הכל תוהו ובוהו, הבל וריק, בלי ממש. אי אפשר להתחמק בשום פנים ואופן: אין ממשלה! זהו חילול ה' לעיני כל ישראל, ולעיני כל העולם כולו… לממשלה הזאת, שנשענת על מיעוט של ערבים, אין שום ערך קיום של ממשות. היא לא כלום, רק בזיון.
ממשלה אין לנו, אבל ברור שמדינה יש לנו…
רוב אמיתי של יהודים, אפילו אם יש מגוון של דעות, זהו רוב נורמלי. בין שליהודים אלה יש יחס למצוות, בין שיש להם יחס לארץ ישראל, מכל מקום כולם שייכים לשלמות הופעת אור ה'. וזהו מצב נורמלי. אבל סדור ממלכתיות בעזרת נציגים ערביים, זהו חרפה, חילול ה' שאין לו תיקון ואין לו כפרה…"
לתפיסה זו, ראש הממשלה כדמות ממלכתית אינו דמות לגיטימית כאשר הוא נשען על מפלגות ערביות כדי לבסס רוב ולהפוך לראש ממשלה, בפרט שככל שעובר הזמן הוא מבצר את מעמדו כראש ממשלה על ידי קבלת בקשותיהם של אויבנו ומילוי צרכיהם.
לכשתמצי לומר – הממשלה הזו נלחמת באחדות ישראל על ידי המשך ביסוס הערבים בארץ, על ידי הפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה בתהליך של פיחות זוחל, על ידי עידוד התבוללות ועוד דברים שהם מקדמים ומומחים ממני ידעו למנות ולהעיד.
לעומת זאת – הנאבקים בממשלה, המוחים נגדה ואלה שבסך הכול לא רוצים להזמין את העומד בראשה לחגוג איתם את איחודה של ירושלים ואת השיבה למקום מקדשנו – הם השומרים על אחדות העם.
אמור מעתה – האחדות המזויפת היא פילוג, ואילו הפילוג המדומה הוא הוא האחדות.
==
הרב ינון קליין הוא בוגר ישיבת מרכז הרב ורב הישוב 'גבעת אסף'.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו