פרויקטור מירון באולפן סרוגים: הדברים יהיו שונים השנה

פרויקטור מירון באולפן סרוגים: הדברים יהיו שונים השנה

פרויקטור מירון צבי טסלר אומר באולפן סרוגים כי עד כה נרכשו קרוב ל-90,000 כרטיסים. בשונה משנים קודמות, השנה תהיה רק הדלקה אחת, לא תהיה כניסה בלי כרטיס והאירוע של הציונות הדתית יתקיים בבוקר

פרויקטור מירון באולפן סרוגים: הדברים יהיו שונים
  צבי טסלר באולפן סרוגים

ניצב בדימוס צבי טסלר, פרויקטור מירון של המשרד לשירותי דת מסביר באולפן סרוגים איך תראה השנה ההילולה, בעקבות אסון מירון בשנה שעברה.

השנה כמובן לאור האסון הכבד בשנה שעברה, הדברים שונים באופן מהותי. אנחנו אומרים את זה כבר הרבה זמן, ועכשיו זה הופך להיות גם רלוונטי. בראש ובראשונה הקהל יוגבל, לא כל אחד יוכל להגיע למירון, לא כל אחד יוכל להיות ביום ובשעה שהוא רצה. אנחנו משתדלים למתוח את האירוע כך שמירב האנשים יוכלו להגיע, אבל כמות האנשים תוגבל.

עוד באותו נושא

ל"ג בעומר במירון: כך תרכשו כרטיסים להילולה


4

על כמה אנשים אנחנו מדברים?

לאורך כל ההילולה, כ-50 שעות מרביעי בבוקר ועד שישי בצהריים – יוכלו להגיע כ-175,000 איש. בהתאם לזה מכירת הכרטיסים. צריך לזכור, על פי התקנות שאושרו בכנסת, 15% מהכרטיסים, יוקצו לקהילות שיש להן קשר מסורתי להילולה בהר. וזה מביא לנושא הבא: השנה תהיה רק הדלקה אחת, ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן. כל שאר ההדלקות שהיו בשנים הקודמות – לא יהיו בהר.

ההדלקה הראשונה תהיה ב-20:30 ואחרי זה אין?

לא. כל קהילה וחסידות יכולה לארגן לה אירוע פנימי, טיש, להתפלל, לעשות חלאקה, אבל הדלקה תהיה רק אחת. באזור מירון, בהר מסביב, בישיבת בני עקיבא אפשר יהיה לערוך התקהלויות של טישים כמו שנים קודמות.

ההדלקה הסרוגה, עם הרב שמואל אליהו והרב חיים דרוקמן, איפה היא תהיה?

אמרנו, לא תהיה הדלקה לאף אחד. אבל האירוע של הציונות הדתית מתוכנן להתקיים בישיבת בני עקיבא, אני מקווה שיושגו האישורים והרישוי, וזה מתוכנן ליום חמישי בבוקר.

מי שרוצה להגיע, איך מתקיימת מכירת הכרטיסים?

מכירת הכרטיסים נעשית על ידי משרד התחבורה, ביום ראשון נפתחה המכירה, עד עכשיו נרכשו קרוב ל-90,000 כרטיסים. נותרו עוד כמו 10% מסך הכרטיסים, ואנחנו רואים שהשעות המבוקשות הן של ההדלקה ב-20:30 והזריחה של ל"ג בעומר.

מי שלא קנה כרטיס, אין לו מה לנסות להגיע, נכון?

אין מה לנסות כי הוא לא יצליח. אין מה לאתגר את המשטרה או את הסדרנים. בלי כרטיס אי אפשר להגיע.

הורסים את המבנים הלא חוקיים והלא בטיחותיים (צילום: דוד כהן/פלאש90)

בונים במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)

איך נראה ההר היום, אחרי כל ההריסות והבנייה ששמענו עליהם בתקשורת?

בראש ובראשונה היו מבנים לא חוקיים ולא בטיחותיים שנהרסו, התהליך הזה נגמר עד ההילולה. במקביל נעשו עבודות שיקום תשתיות, אפילו משטחי ההתקהלות היו לא בטיחותיים. מה שהצלחנו לשקם ייפתח, ומה שלא יהיה סגור לקהל. ההר נראה אחרת. גם היציעים שהיו בהר – הטריבונות, הורדנו אותם. והחסידים יעמדו במרחב ההדלקה בלי טריבונות.

ולמה לא עשו את זה עד היום? למה חיכו לאסון כדי לטפל במקום?

אני אומר את זה בצער כבד, בשנה שעברה הה אסון כבד שגרם לנו להתעורר. וצריך להגיד את זה גם לציבור הרחב: אני מצפה שההתנהגות הזו תחדור לציבור הרחב, האדם הפרטי שמגיע למירון לחגוג בהילולה, היא התנהגות שמשפיעה על הרבה אחרים. אם אני אקפיד על השעות המוגדרות שלי, אם אני אשמע להוראות הסדרנים, אני תורם לקיום ההילולה הבטוחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מישהו כבר נתן...
אזרחית | 11-05-2022 15:12
מישהו כבר נתן דין וחשבון עבור 45 הרוגים ו 145 פצועים, מי היה במשמרת, מי ??????
משטרת ישראל...
אליהו | 12-05-2022 9:20
משטרת ישראל בחבות ראש הממשלה מוגנת מהאחריות שביצעה
2
איפה קונים כרטיסים...
קוקו | 11-05-2022 15:20
איפה קונים כרטיסים וכמה זה עולה
3
הרבי
נועם | 11-05-2022 18:51
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף