קיבלתם בקשת חברות משרה פופי? היא מרגלת - סרוגים

קיבלתם בקשת חברות משרה פופי? היא מרגלת

במהלך החודשים האחרונים חשף השב"כ רשתית איראנית, שפעלה לאיתור וגיוס אזרחים ישראליים במטרה לאסוף מידע ואף לפגוע ביעדים בישראל. אחד הפרופילים בהם השתמשו היה של שרה פופי

author-image
קיבלתם בקשת חברות משרה פופי? היא מרגלת
  הפרופיל המזויף של שרה פופי

במהלך החודשים האחרונים חשף שירות הביטחון הכללי (שב"כ() רשת איראנית, שפעלה לאיתור וגיוס אזרחים ישראליים במטרה לאסוף מידע ואף לפגוע ביעדים בישראל. את יצירת הקשר עשו האיראני באמצעות פרופיל פיקטיבי בפייסבוק תחת השם "שרה פופי", שהציגה עצמה כבחורה יהודייה צעירה, לה קשרים ועסקים בישראל.

פרופיל פיקטיבי זה צבר אלפי חברים בזמן קצר מאד, כאשר מרבית מחבריו היו מישראל. לאחר יצירת קשר בפייסבוק, הקשר עבר לאפליקציית ווטסאפ. השב"כ ניטר את הפניות עוד בשלבים הראשונים.

עוד באותו נושא

שב"כ חשף פרשת ריגול איראנית בישראל


4

בשב"כ אומרים כי פניה באמצעות הרשתות החברתיות הינה שיטה מוכרת בשימוש ארגוני הטרור והמודיעין האיראני, לגיוס והפעלת ישראלים. בחודשים האחרונים אף מזוהה עיסוק גובר של גורמים אלו ליצירת קשר עם ישראלים באמצעות הרשת, לעיתים באופן משוטה תוך שימוש בכיסוי ומצג שווא, לטובת גיוסם לאיסוף מודיעין ופעילות טרור.

הפרופיל המזויף של שרה פופי

המפעיל האיראני שעשה שימוש בפרופיל הפיקטיבי "שרה פופי" ביקש ממופעליו בישראל, ללא הידיעה כי מולו פועל השב"כ, לאתר מידע על ישראלים שהינם מושאי עניין עבור המודיעין האיראני. בתוך כך, ביקש המפעיל האיראני מהמופעל הישראלי לכאורה לאסוף מידע על אישים ישראלים ובחן את נכונותו לפגוע בהם, תוך הפעלת לחץ והבטחת סכומי כסף בסך של אלפי דולרים, כתשלום עבור הפעולה. לעיתים אף נעשה ניסיון שימוש במניפולציות רגשיות ורומנטיות.

במסגרת הקשר הועבר מהמפעיל האיראני כספים למופעל לכאורה, באמצעות מטבעות ביטקויין.

ניסיון לפגוע ביחסי ישראל-רוסיה

המפעיל האיראני שעמד מאחורי פרופיל הפייסבוק השתמש בסיפור כיסוי עיסקי להטלת משימות שונות, כדוגמת בקשה לנקום במי שחייבים לו כספים, רצון לפגוע ביריבים אישיים ואף רצון לפגוע באופן כללי בלהט"בים.

בנוסף, על רקע הלחימה בין רוסיה ואוקראינה, פעל המפעיל האיראני מול המופעל לכאורה להוציא לפועל פרסום חוצות מסית כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במטרה לפגוע ביחסי ישראל-רוסיה.

עוד ניסה המפעיל האיראני לאסוף מודיעין ולפגוע בנציגי חברות עסקיות ודיפלומטים של מדינות ערביות הפועלים בישראל.

בשב"כ אומרים: "פעילות זו של שירות הביטחון הכללי חשפה שיטות פעולה איראניות לצד רצון לפגוע באישים ישראלים וביחסי החוץ של ישראל עם מדינות שונות. שירות הביטחון הכללי, בהתאם לייעודו עפ"י חוק, מוסיף לפעול מול מהלכים דומים נוספים של האיראנים וארגוני הטרור במרחב הקיברנטי. גורמי ביטחון קוראים לאזרחי ישראל לגלות ערנות וזהירות לאור האיום הנשקף מפני גורמי טרור שונים ברשתות החברתיות ולדווח על כל פניה חריגה למשטרת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בנט ולפיד יותר...
יוספה | 02-05-2022 15:15
בנט ולפיד יותר מסוכנים למדינה מאירן.
2
תודה לבורא עולם...
מ. | 02-05-2022 15:16
תודה לבורא עולם שאני לא הכנסתי את הרשת הזאת אלי,את פיפי אני לא מכיר,ולא רוצה,מי שמחפש אתגרים שילך לטיול גי'פים או כל דבר נאתגר,הנילחמה הפסיכולוגית תשאירוו למיקצוענים של הסייבר שלנו,
3
יאללה שילכו לאזעזל...
ביתריסט בדם???????? | 02-05-2022 19:07
יאללה שילכו לאזעזל כל הערבים.(וגם כל אוהדי הפועל)???? הלב שלי תמיד יהיה-????????????????????
4
הרבי
נועם | 04-05-2022 13:52
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף