משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק: יש פה אוסקר? - סרוגים

משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק: יש פה אוסקר?

אחרי עשרים שנים בהן ניקולס קייג' עשה סרטים גרועים, הוא מככב בסרט בו הוא מגלם את עצמו, כוכב שמנסה לקבל סרט איכותי. "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" הוא הלידה מחדש של קייג'

author-image
משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק: יש פה אוסקר?
  (צילום: Katalin Vermes/Lionsgate)

ניקולס קייג', על כל מרכביו הוא אגדה קולנועית. נקודה. השבוע הגיע לאקרנים הסרט "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" בכיכובו, והצפייה בו מניבה מסקנה אחת חד משמעית – מדובר בסרט הכי טוב ומשכנע של קייג' בעשרים השנים האחרונות.

ירידה לשם עליה

בדומה לברוס וויליס (אשר פרש בתחילת החודש מתעשיית הקולנוע בשל מצבו הרפואי) האבולוציה הקולנועית של קייג' התפתחה באופן מרשים בשנות ה – 80 ובפרט בניינטיז. אך משהו בדרך השתבש: מאז אמצע שנות אלפיים, הקריירה הקולנועית שלו מבצעת קפיצת בנג'י ארוכה ועמוקה עד כי נראה שככל שהעומק שלה רב יותר, כך הרמה של הסרטים שלו נמוכה ובזויה עוד יותר.

ניקולס קייג' בסרט (צילום: Katalin Vermes/Lionsgate)

קצרה היריעה מלפרט את שלל הזבלונים שבהם כיכב קייג' בשנים האחרונות ולא בכדי – הוא בחר בדומה לברוס וויליס, בכמות על פני איכות. יעידו על כך מסת הסרטים שלו שהפכה אותו לשק החבטות של המבקרים השונים ולשם נרדף לטרגדיה קולנועית. פרסי הראזי שאליהם היה מועמד, שיקפו ביתר שאת את ההבדלים בינו לבין הקולגות שלו שלעומתו הצליחו לשמור על מעמדם ויוקרתם (ראו ערך בראד פיט, טום קרוז, ג'ורג' קלוני ונוספים שהרלוונטיות שלהם רק עולה).

כעת, כשהוא מתקרב לעשור השביעי בחייו, נדמה כי קייג' מחליט לשנות כיוון ולעשות מהלימון לימונדה. סרטו החדש "משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" הוא בפירוש מפגן של אומץ רב מצד השחקן שהחליט ללכת על כל הקופה ולייצר שילוב של סרט פארודיה על התעשייה שבה הוא חי ונושם וסרט הלל על עצמו.

עלילת הסרט

בתפקיד הראשי, ניקולס קייג', שנושא את שמו במהלך הסרט ושמגלם את עצמו מלא מלא. הסרט למעשה נועד לעשות נהי לכל המלעיגים וההייטרס, ולהראות שקייג' לא סופר אותם ממטר. אחת הנקודות המרכזיות בסרט, בסופו של דבר, היא להראות שמדובר באחד השחקנים היותר טובים שהיו כאן ואשר בוזבזו במשך כמעט עשרים שנים בסרטים מקושקשים ומיותרים.

(צילום: Katalin Vermes/Lionsgate)

קייג', כאמור, מגלם את עצמו. שחקן עם רזומה מפואר מאוד שמוצא את עצמו לא רלוונטי ונלחם על מעמדו בתעשיית הקולנוע האכזרית. נוסף לכך, יחסיו עם גרושתו ובתו רעועים מתמיד והיכולת שלו לנחם את עצמו מגיעה בדמות השתתפות בסרטי פח. הרס עצמי מופלא.

כשהוא מתחנן לקבל תפקיד נוסף, הוא נתקל לפתע בהצעה מפתיעה – מעריץ עשיר והזוי במיוחד (פדרו פסקל, וונדר וומן 84') מציע לו מיליון דולר תמורת הגעה למסיבה פרטית שלו במיורקה. ההצעה כפי שמיד נדמה, לא תמימה כפי שנראית כלל.

המעריץ החביב מתגלה מהר מאוד כטיפוס מפוקפק עם רעיונות חולניים ומוטרפים אשר רוצה לשתף פעולה עם קייג' בחזיתות נוספות ומרחיקות לכת. כשסוכנת ה CIA (סטפני האדיש) שמה פעמיה על ההזמנה של קייג', היא מגייסת אותו לעבוד עבורה כסוכן חשאי במטרה לחשוף ולסכל את מניעיו של המעריץ.

מכאן הסרט מקבל תפנית אחרת והופך לסרט אקשן על מלא אשר במהלכו קייג' מציג רפרנסים רבים לסרטי עבר שלו (מוצלחים יותר ופחות) ומותח את העלילה לאורכה. במהלך הסרט יעלו סוגיות חשובות ורלוונטיות כמו יחסי אב ובת, רלוונטיות בתעשייה שלא סובלת אייג'יזם ובעיקר הרבה מאוד מודעות עצמית וצחוק.

האיש שנולד מחדש

ניקולס קייג' עומד יפה במשימה ונראה שהסרט הזה היה עבורו הכי קשה ולא סתם – מדובר בתצוגת מודעות עצמית על גבול הטיפולית אשר נועדה כאלו לומר שלמרות כל הביקורות והקיתונות שאותם קיבל במשך השנים – הוא עדיין רלוונטי ובועט.

תצוגת המשחק של קייג' מעולה, משכנעת ובעיקר מראה שהוא עדיין רלוונטי חרף הבחירות הצולעות שלו ברבות השנים. העיסוק בגילנות בתוך התעשייה שקייג' חי בה 40 שנה לצד העיסוק ביחסי מעריץ וכוכב והיבטים נוספים שעולים במהלך הסרט, הופכים את היצירה הזו לחד פעמית ובעיקר להנאה צרופה ונעימה שעבור מעריצי קייג' היא לא פחות ממתנה, ועבור הקהל האחר הוא סרט מעולה ומצחיק שעשוה טוב על הנשמה.

"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" מהווה עדנה מחודשת לקריירה של קייג' ונתפסת כניסיון מהוקצע ומוצלח להראות לכולם שמדובר באחד השחקנים הגדולים של דורנו. אם ימשיך באופן הזה, לא מן הנמנע שכוכבו רק יעלה ואולי עוד נראה אותו בשנה הבאה מועמד במקום שלא זר לו כלל – טקס האוסקר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
מחכה לדירוג שלכם....
נועה | 01-05-2022 19:08
מחכה לדירוג שלכם. (באמת האלימות ובצניעות) עוזר לי מאוד. אני נכנסת לסרוגים במיוחד בשביל זה.
גם אני
ירון | 15-05-2022 0:29
מחכה לדירוג שלכם