הסרט הזה יחזיר אתכם לקולנוע: תכירו את "אמבולנס" - סרוגים

הסרט הזה יחזיר אתכם לקולנוע: תכירו את "אמבולנס"

הסרט "אמבולנס" הוא בדיוק מה שיחזיר את הקהל לאולמות הקולנוע - הרבה אקשן ואדרנלין, ועלילה ברורה שלא ממסה להתחכם עם הצופים. חבל שלא חיכו עוד כמה חודשים כדי להוציא אותו

author-image
הסרט הזה יחזיר אתכם לקולנוע: תכירו את "אמבולנס"
  (צילום: צילום מסך מיוטיוב)

בתזמון מדויק לרוח התקופה, יוצא לאקרנים הסרט "אמבולנס". מדובר בחידוש של סרט דני שיצא בתחילת המילניום ועמד בזמנו על אורך צנוע של 87 דקות, והגרסה החדשה שלו מהנה ומתאימה למה שהקהל בקולנוע מחפש – אדרנלין, בלי להסתבך יותר מידי.

אקשן ארוך

תעתוקו הנוכחי של הסרט מייעד אותו במחשבה ראשונה הן מבחינת תוכנו והן מבחינת איכותו, לענקיות הסטרימינג, ולא בכדי – נטפליקס וחברותיה מחזיקות בהיצע עצום של סרטי אקשן מהסוג הדומה שלא נופלים ברמתם ואיכותם מ"אמבולנס".

מתוך הסרט (צילום: צילום מסך מיוטיוב)

עם זאת, הגעתו של הסרט שמתהדר בבימוי של מייקל ביי ("רובוטריקים") למסך הגדול, כשהוא מחזיק באורך של קרוב לשעתיים וחצי – ארוך מדי לסרט אקשן – מהווה כניסיון מכוון למדי לכך שאנשי התעשייה ההוליוודית חפצים להחזיר עטרה ליושנה ורוצים להילחם בפרדיגמה שיצרה הקורונה ולפיה בתי הקולנוע הפסידו מכוחם לענקיות הסטרימינג, והפכו לבית הכנסת של סרטי מארוול ודומיהם.

העלילה של אמבולנס מושתת על אינספור עלילות דומות שראינו בעבר – אחים שרוצים לבצע שוד שהולך ומסתבך. דוגמא לכך ניתן לראות בסרט "יום האם הארור" שעסק בשני אחים לוזרים שביצעו חטיפה שהסתבכה ו "לפני שהשטן ידע" המוערך. גם כאן, הקלישאות צפויות והאקשן העמוס שלו הוא בחזקת עלה התאנה שנועד לחפות על הבנאליות של העלילה.

תקציר העלילה

דני (ג'ק ג'ילנהול הנהדר כהרגלו) הוא פושע כריזמטי ומהווה חלק מנצר למשפחת פשע אשר מתכנן לשדוד בנק. וויל (יאיא עבדול, שכיכב השנה ב "מטריקס" ו"קנדימן") הוא אחיו המאומץ, ולוחם משוחרר מהצבא אשר אשתו נמצאת בתסבוכת רפואית קשה, שדורשת ממנה סכום כסף רב להליך הרפואי.

(צילום: צילום מסך מיוטיוב)

מלוא האמפתיה שהצופה יחוש אליו תוביל אותו לחבור לאחיו ולהבין שאין מנוס, ואת הפשע הזה הם חייבים לבצע ביחד. כל אחד מהסיבות והמניעים שלו. כצפוי, השוד מסתבך מהר מאוד ובחסות מארב של שוטרי לוס אנג'לס שמכירים היטב את הפושע, האירוע הזה הולך ומסלים במהירות.

השניים נסים על נפשם ונמלטים לתוך אמבולנס שמאוייש על ידי פרדמיקית  אסרטיבית במיוחד (אייזה גונזלס, "אכפת לי") שמעניקה טיפול מציל חיים לאחד השוטרים הפצועים. מכאן למעשה מתחילה נקודת המפנה של הסרט שכוללת מרדפים, הליקפוטרים, מרוצי מכוניות ואקשן ללא הפסקה והפוגה.

(צילום: צילום מסך מיוטיוב)

תוך כדי שהפרמדיקית מנסה להציל את חייו של הפצוע, בין האחים מתגלה מחלוקת לגבי המשך התפעול של האירוע והדינמיקה המשולשת והמשונה ביניהם מהווה את הזרז העיקר של העלילה כשבכל העת כוחות המשטרה נושפים בעורפם.

פשוט אבל עובד

קל להניח לאן העלילה של "אמבולנס" מתקדמת מהשנייה הראשונה שלה ועד הדקה האחרונה. מוטיבים רבים מעבודתו הקודמת של במאי הסרט, מייקל ביי, טמונים גם פה ומי שאהב את סרטי הפעולה והאקשן של שנות התשעים – יקבל לחלוטין את מבוקשו גם כאן. "אמבולנס" נשען על חוקי הפי. סי והנוסחתיות שלו משקפת את הסטנדטרים של תעשיית הקולנוע הנוכחית.

(צילום: צילום מסך מיוטיוב)

גם האורך שלו, קרוב לשעתיים וחצי, נועדו כדי להכשיר אותו להפוך לאירוע קולנועי אך הפך דה פקטו את חלק מסצינות המרדפים והאקשן להיראות מרוחים ומיותרים. המשחק של האחים והפרדמיקית לא רע בכלל, ונראה כי למרות השטחיות של הדמויות שאותם הם מגלמים, הם עושים כמיטב יכולתם.

"אמבולנס" הוא חלק ממגמה של להחזיר את הקהל למסך הגדול ולחזור לשורשים. הסגנון של הסרט, כאמור, זהה מאוד לסרטי הפעולה של שנות התשעים, ודמיון נוסף למגמה הזו ניתן לראות גם בסרט "העיר האבודה"  שמככב בימים אלה בקולנוע ומושתת על ז'אנר ההרפתקאות שהיה פופולרי בשנות התשעים גם.

"אמבולנס" הוא קפסולה עמוסה של אקשן מאשר תוצר קולנועי, אך הוא מסוג הסרטים שנולדו לחופשות הקיץ וסביר להניח שאם היה יוצא בנטפליקס, הוא היה מזנק ישירות למקום הראשון. נוכחות הסרט בקולנוע בתקופה שבה יש שפע של סרטי אקשן למכביר בענקיות הסטרימינג, מהווה הימור מצד מפיציו, אך ניתן לומר כי עבור הצופים היא מספקת את הסחורה.

אם חשקה נפשכם בסרט אקשן ואדרנלין היעדר תחכום ומחשבה – אמבולנס הוא הסרט בשבילכם.

עוד באותו נושא

"דרומית לגן עדן": סרט של ריגוש, רומנטיקה ואלימות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה אין מדד של הסרט?
יעקב | 17-04-2022 20:56
למה אין ביקורת על הצניעות של הסרט?