״התרסקנו״ - הסדרה שחושפת את ריקבון ההייטק - סרוגים

״התרסקנו״ – הסדרה שחושפת את ריקבון ההייטק

הסדרה החדשה על אדם נוימן מצטרפת לשורת הסדרות החדשות שעוסקות בהתרסקות, הפעם מדובר באחד משלנו, יהודי. למרות זאת הצפיה בסדרה מצחיקה ומהנה

״התרסקנו״ - הסדרה שחושפת את ריקבון ההייטק
  (צילום: אפל TV)

אפל TV מצטרפים לז'אנר סיפורי התרסקות ההייטק וחשיפת הריקבון שבה. הפעם מדובר בסדרה חדשה על אדם נוימן, מייסד ה-WeWork. מדובר בסדרה מהנה ומצחיקה, שלפעמים תגרום לכם לזוז בכיסא. זה דבר טוב.

משתלטים על המסך

כבר תקופה ממושכת שתור הזהב של ז'אנר סרטי התעודה האישיים נמצא בנסיקה חדה. זה מתבטא בייצוג מרשים בכל הז'אנרים האפשריים: מזירת החדשות והתחקירים (אדווה דדון וחיים אתגר), ועד לזירות הדוקו פשע (נוכל הטינדר, המקרה המוזר של פסטיבל FYRE, הטבעונית הרעה) וממשיך לשלל סדרות דרמה טלויזיוניות שקצרה היריעה מלפרטן, כל אלה מספקות תחמושת בקצב מסחרר עד כי לעיתים נדמה שהן נלחמות בעצמן.

(צילום: אפל TV)

סיפור עלייתו ונפילתו של מייסד WEWORK, אדם נוימן, הוא אחד מסיפורי הריקבון של תעשיית ההייטק ומהווה את חוד החנית שלו. הסיפור שלו למעשה כבר הגיע לתעשיית הדוקו עוד בשנה שעברה והעיסוק התקשורתי בו מעולם לא פסק. הפעם, כך נדמה, הוא זוכה לכבוש פסגה חדשה בדמות סדרת הדרמה החדשה של APPLE  בשם "התרסקנו".

הסדרה מגוללת את סיפור עלייתו המטאורית של נוימן עם המיזם WE WORK, ועד לשלב ההתרסקות שהגיעה לאחר מכן. כל העלילה מתקיימת מנקודת מבטם של נוימן (בגילומו של זוכה באוסקר ג'יראד ליטו) ושל אשתו היהודייה גורו הוולנס והרוחניות ומי שמהווה הצלע הנוספת שלו – רבקה נוימן (בגילומה של זוכת האוסקר אן האתווי).

תקציר העלילה

שלושת הפרקים הראשונים מציגים את נוימן כטיפוס שאפתני, אמביציוזי וחריף שלא רואה אף אחד ממטר מלבד עצמו. הסדרה מתגלה מהרגע הראשון כמרתקת, קצבית ובעיקר רלוונטית. העיסוק בה שמצד אחד מציג את עומק הריקבון של בועת הייטק וכל מה שפגום בה, מהווה קו ישיר לעיסוק העכשווי והבלתי נלאה בתעשייה הזו. קשה בזמן הצפייה לעשות את ההפרדה מהעלייה והסגידה של תעשיית ההייטק המקומית והעולמית לבין הבועות שמתפוצצות בה כמו זו.

נוימן (צילום: אפל TV)

הסדרה מציגה את סיפור האהבה של נוימן ורבקה אשר מוצגים כטיפוסים סוציומטיים, אינטרסנטיים ובעיקר ככאלה שחיים בתוך פטריית הזיה. על אף שתכונות האופי שנוימן זוכה להן בסדרה הן של יזמות, חריפות ונחישות, הסדרה לא עושה לו ולאשתו הנחות והיא מציגה את הנכלוליות של השניים, ההתנהלות הרעילה שפיזרו בכל מקום שאליו הגיעו – מהמשקיעים שאותם הצליחו לסובב על האצבע הקטנה, ועד העובדים המסכנים שעבדו בפרך והלכו אחריהם כעיוורים כדי להיות חלק מההצלחה שעתידה לבוא. בעוד שרבקה מנסה עוד למצוא את מקומה בחיי בעלה ובסביבת העבודה, בעלה מצליח להגיע לראש הפירמידה ומשם הדרך להתרסקות קצרה.

האייקון החדש

המשחק של אן האתווי וג'ראד לטו – שניים מהכוכבים הגדולים בתעשיית הסרטים ההוליוודית משעשע ומהנה. ליטו מצליח לאמץ מבטא ישראלי וגם העדשות שהוא מרכיב מקנות לו מראה שדוף ויהודי למדי. האתווי מצליחה לשלב בין טרלול הרוחניות שאופף את רבקה במציאות, לבין החדות והקשיחות שטמונות בה אשר הופכות אותה לדמות מעניינת ומאתגרת במיוחד וכזו שלא ששה להיפטר מעובדים בהינף יד.

נוימן ואישתו (צילום: lev radin / Shutterstock)

גם אם את הסוף כולנו מכירים, הצפייה ב"התרסקנו" היא חוויה מהנה, זורמת, מצחיקה ולעיתים גם מעלה קצת בחילה. בהקשר הזה קשה להתעלם מההישג המרשים של הסדרה שהגיעה בחודש שעבר לנטפליקס וכבר הספיק להפוך לאייקון.

התרסקנו

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נכלוליות יהודית????!!!! אתה אשכרה...
עמיחי | 27-03-2022 19:13
נכלוליות יהודית????!!!! אתה אשכרה משתמשים בדימויים אנטישמיים כאילו זה עניין משעשע. הזוי ברמות בלתי נתפסות.
כמעט הסכמתי...
מירי | 27-03-2022 20:42
כמעט הסכמתי איתך... אבל אז חשבתי שאולי צריך פשוט לדייק. לא יהודית אלא נכלוליות ישראלית. וזה קיים אז בוא לא נתייפייף
2
מה הקשר להייטק...
יפעת | 27-03-2022 21:47
מה הקשר להייטק בדיוק? מדובר במשרדים, בתחום הנדלן. אין שום קשר לתעשיית הייטק. נא לדייק.
3
מה עם סידרה...
עוד להיט | 29-03-2022 7:11
מה עם סידרה על ביבי נוכל הפייסבוק שפירק את לכידות עם ישראל מבפנים
4
וואלה
סודי | 29-03-2022 21:10
עשית לי חשק לראות תסדרה אבל תדייק אן האתווי שחקנית מדהימה