צפו: קצר על הפרשה | ותודה לשייח ראאד סלאח - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה | ותודה לשייח ראאד סלאח

אנחנו שקועים עיסוקים היומיומיים ושוכחים את המטרה שלשמה הוקמה מדינת ישראל, והיא השראת השכינה שתלויה בבית המקדש, ואז באים הערבים ומזכירים לנו. הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר לפרשת השבוע. צפו:

צפו: קצר על הפרשה | ותודה לשייח ראאד סלאח
  ראאד סלאח עולה להר הבית השבוע (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

פרשת אחרי מות: בימים האחרונים אנחנו חווים אלימות ערבית קשה סביב הר הבית. מצד אחד הדבר מקומם מאוד, מצד שני אני חושב שיש בזה משהו טוב, ואולי אפילו מצוין.

בעוד שבועיים נחגוג את יום העצמאות. ברוך ה' יש לנו מדינה שאבות אבותינו יכלו רק לחלום על מדינה כזו מדהימה, עם כל הבעיות, עם כל הפוליטיקה, עם כל בעיות בחברה, ועם כל הצרות שיש לנו, זה מעבר לדמיון של אבות אבותינו.

זהו? נפתור את הבעיות בין ימין ושמאל, בין דתיים לחילוניים לחרדים, ופה זה נגמר? זה כל הסיפור של המדינה?

באים הערבים ומעבירים אותנו לשלב הבא בגאולה, ואומרים לנו הסיפור הוא הר הבית.

כשבפרשת השבוע נקרא על עבודת כהן גדול ביום הכיפורים. מה משמעות הדבר? נפתח את הפרשנים, נלמד את מסכת יומא, ונתפלפל בסוגיות. זהו?

המקדש הוא רק פלפול בסוגיות? או אולי התפילות ביום הכיפורים עם המנגינות לפי העדות השונות, זו הנקודה?

עוד באותו נושא

זמני כניסת ויציאת שביעי של פסח תשפ"ב

או אולי רק לשיר על סדר העבודה, זו המטרה? בית המקדש הוא רק תפילה בלב? או שבית המקדש אמור להיות בניין בפועל, עם כהן גדול בשר ודם, שנכנס לפני ולפנים ועושה את העבודה בפועל, ממש.

פעמים רבות אנחנו שקועים עיסוקים היומיומיים ושוכחים את המטרה שלשמה הוקמה מדינת ישראל, והיא השראת השכינה שתלויה בבית המקדש. באים הערבים ואומרים לנו: חבר'ה, מי נמצא על ה-140 דונם האלה, אל אקצא או בית המקדש? תחליטו! אנחנו נגיד לכם על מה הדיון, כי אתם שקועים במדינתכם ושכחתם את ההר.

הקב"ה מזכיר לנו את בית המקדש, בכוח, דרך הערבים, אמנם יש רבנים וחלק מעמך בית ישראל שעולים להר הבית ומנסים להחיות את העניין הזה, אבל את רוב העם זה לא מעניין, לכן באים הערבים באלימות קשה ומאלצים אותנו להתמודד עם הסוגייה הזו.

ראאד סאלח, אולי אתה שליחו של הקב"ה, ותודה רבה לך, שבזכותך בית המקדש ייבנה במהרה בימינו, אמן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
מעולם בית המקדש...
רבן יוחנן בן זכאי | 21-04-2022 11:44
מעולם בית המקדש לא היה מטרה אלא אמצעי בלבד להפצת אמונה באל אחד. רבן יוחנן בן זכאי גדול הרבנים הפרושים אמר בכבודו ובעצמו תן לי את יבנה וחכמיה ולא את ירושלים. מאידך הצדוקים יסוד עבודת ה' שלהם הייתה בחומר ובבית המקדש. כיום בבית המקדש מתפללים האל הגדול והנורא ה' אחד מדוע חייבים להילחם? באמונה של האל היחיד שהינו הקבה?
אתה יכול...
ירון | 22-04-2022 11:47
אתה יכול לכתוב עברית ותחביר???? מה הבעיה שלך?
כבוד הרב, שוב שלום רב:
עוד סתם אזרח(כ.ואח.) | 21-04-2022 12:46
כושקודם כואמור, בנוסף היתרשמותי כמצאתי בהחלט ונכון שעל זה להוסיף, גם הרבה כנות ואומץ נשמעו בדברייך. אפשר בהחלט לפרט כונכון להוסיף: כואנושיות גם כובפשטות המילים: @@ גם מלאך טוב לאחרים שבזה מעורבים @, כושוב הרבה נחת טוב, בברכה. (789238).
2
תקרא מה הגמרא...
ישראל | 21-04-2022 11:53
תקרא מה הגמרא אמרה על בקשת רבן יוחנן שזה מה שיכל להציל. אל אחד זה לא הכל יש 13 עיקרי אמונה. יש עם ישראל. יש 613 מצוות לקיים. יש שועלים מחבלים כרמים בבית ה'
3
כבוד הרב, שלום רב. כבוד הרב, אם ורק :
עוד סתם אזרח(כ.ואח.) | 21-04-2022 12:17
כבוד הרב, שלום רב. כבוד הרב, אם ורק : כונוסף לדברייך. חובתי כומזכיר שמוסיף , נאמרו כונרשמו דברים בזמנו, כבוד הדת והדתות וערך הדעות, כבהגינות וביושר פורסם שנים עוד וקודם. כבהקשר להעדפה ראשונית מהותית עיקרית כברצון טוב והדדי: צדק כואנושיות שעדיף כאם וסימנים שואכן כובדרך טובה/שאחרת. גם הרבה נחת וטוב, חובתי עוד לגביי עניין של שליחות, מבלי לבטל צדק ואנושיות מחייב להוסיף בעולמינו לכל אחד ואחד גם אפשרות של בחירה, {כל כך הרבה ניתן עוד לפרט בזה בלי קץ הנושא יתכן}, כהרבה טוב והמשך חג שמח, בברכה. (789238).
4
כבוד הרב, שלום רב:
איתן בוקס | 21-04-2022 12:32
כושקודם כואמור, בנוסף היתרשמותי האישית כמצאתי בהחלט ונכון שעל זה להוסיף, גם הרבה כנות ואומץ נשמעו בדברייך. כהרבה נחת טוב, בברכה.
5
אוי כמה אתה טועה ותועה...
משה אהרון | 21-04-2022 14:15
לשביעי של פסח - שירת הים כשירת הגאולה הוסף לחידושים מועדפים נכתב על ידי משה אהרוןהוסף למחדשים שלי - דווח לי כאשר הכותב מוסיף חידוש חדש, 19/4/2022 [ערוך חידוש] בסד. משה אבי הנביאים נקרא כך על שום שניבא בתורה דווקא על שני עניינים מרכזיים ביותר בהיסטוריה של עם ישראל . גאולת הקץ העתידית והשואה שלפניה. בסוף שירת הים מצוייה אותה הנבואה על הגאולה העתידית גאולת הקץ . ובשלהי פרשת וילך מצוייה הנבואה על השואה האיומה במילים : וקראת אתכם הרעה באחרית הימים. לכן שירת הים נפתחת במילה אז. מחד לבטא כי השירה פורצת רק בהתקיים מה שנאמר קודם : ויאמינו בה' ובמשה עבדו כנאמר קודם . וכן ברמז לעתיד שבגאולה השלמה - גאולת הקץ ישמע שוב קולו של משה בשירת הגאולה השלמה , בהיות שגם אנו נהייה בחזקת : אז חולמים. אם כן שירת הים לא בכדי מסתיימת באותה הנבואה על הגאולה העתידית - גאולת הקץ. שבגאולת הקץ בניגוד לגאולות קודמות כל כולה תהא מעשה אלוקה ממעל. אנחנו כמו בנס ים סוף נהיה פאסיביים בפעלות הגאולה הישירות. הקבה בלבד באותות ומופתים יכבוש עבורנו את ההר [הר הבית] והוא הקבה בלבד יפעל להקמת בית המקדש השלישי והאחרון בבחינת :מכון לשבתך פעלת ה' מקדש ה' כוננו ידיך . ואזי גם תיכון מלכות השמים הנצחית של ה' ימלוך לעולם ועד. זה גם מבחן האמונה של העת המיוחדת הזו. מכאן יובן כי לעניין הר הבית ובניין בית שלישי אין לנו כל רשות להקדים הקץ אין לנו בכלל רשות להתיימר לקדם דבר וודאי לא כזה שיגרום לשפיכות דמים. זה טאבו בעבורנו .מגרש אלוקי בלבד. יש לנו כל כך הרבה פעולות במגרש שלנו ואנו צריכים לעסוק בהם...... משה אהרון
מזל טוב
למשה אהרן | 25-04-2022 2:03
מזל טוב ,נהפכת לחסיד סאטמר,אתה שזועק מרה נגד אלו שטוענים בצדק רב שהגאולה האמיתית תהיה רק על ידי הקבה ,ושפעולתינו רק מעכבים את ביאת הגואל,והראיה הגדולה שמדינת ישראל של היום נהפכה לארץ אוכלת יושביה,ממלחמת הכל בכל, כשלמעלה בראש הפירמידה עומדים עלינו לכלותינו הבגץ בראשות אליקים רובינשטיין ואהרן ברק שם רשעים יירקב ,שכמעשה עמלק בשעתו ניסו לעקור כל זכר ליהדות,והיום ממשלת ישראל בראשות חובשי כיפות סרוגות שם רשעים יירקב ,נלחמת בחרוף נפש לעקור את השבת, הכשרות ,להרבות זימה ותועבה, ולהכניס חמץ לבתי החולים ,וכל זאת בשעה שאנחנו באיום קיומי[למעלה ממחצית תושבי ישראל חוששים משואה נוספת]ואתה שפכת עלינו את זעמך.לא חסכת במילים פוגעניות מגונות ובזויות לגנות אותנו על הפסיביות, והנה בנוגע לבניית בית המקדש אימצת את הפסיביות שלנו ,פתאום אתה מבין שהקבה לא צריך את העזרה שלך והחברים שלך,ברוך בואך למועדון חסידי סאטמר
6
איזה גיבוב שלל...
איציק הגדול | 22-04-2022 9:22
איזה גיבוב שלל שטויות. מדינת ישראל לא הייתה מוקמת אלמלא השואה. המדינה הוקמה כדי שבשואה הבאה יהיה ליהודים מקום מפלט וגם את זה אנחנו הורסים בגלל סיפורי סבתא מלפני 3000 שנה
עוד חמור...
דרור ישראל | 22-04-2022 11:54
עוד חמור מטורלל ! פרופסורים ומלומדים למיניהם אומרים שאילולי הדת היהודית ספר התנך היהודי השפה העברית העתיקה לא היה היום דבר כזה שנקרא עם ישראל ובטח שבטח לא ארץ ישראל ! לא שאנחנו צריכים את אותם מלומדים בכדי להבין את האמת הפשוטה ביותר הזאת ! אותו חוט הזה של מסורת/ דת / תורת ישראל שנשמר במשך אלפי שנים הוא הוא זה שאחראי לכך שיש מדינת היהודים בארץ ישראל ואחראי לכך שיש היום מנותקים/ מטורללים מסוגך ומסכנים בארץ ישראל שלא יודעים מהי האמת ! אים לא כול מה שציינתי שהרי הדבר הזה עם ישראל / ארץ ישראל היה כבר נמחק מהתודעה לפני מאות שנים ! לך תעשה שיעורי בית מנותק מהמציאות שכמוך !
7
השייכים ראד סאלח...וכמאל...
חסן | 22-04-2022 9:56
השייכים ראד סאלח...וכמאל חטיב ....ועכרמה ממסגד אל אקצ'ה הם בני מוות מותר לחסל אותם. הם הגורמים הרלוונטיים להסתה נגד המדינה וכוחות הביטחון. ואליהם יש לצרף את. אייכמן עודה..אחמד טיבי. סמי אבו שחאדה. וואליד טאהה. ושאר פוליטרוקים מהמגזר הערבי.
8
שיח ראאד סלאח...
אאאאא | 22-04-2022 10:10
שיח ראאד סלאח הוא איש מכובד..אנשים מתפללים במסגד אלאקצא שלהם אין לכם מה לחפש שם..
שקר או...
שלמה נתן | 22-04-2022 20:36
שקר או בורות אל אקצא נמצא בסעודיה בכפר גוערנה 29 קילומטר מהעיר טאיף ישנם 2 מסגדים אל אדנא המסגד הקרוב ואל אקצא המסגד הקיצון מעל דלת המסגד מופיע אל אקצא בירושלים נמצא מסגד ירושלים אתה חושב שאם תשקר זה יהפוך לאמת
9
מטרת הקמת המדינה...
עודד | 22-04-2022 11:48
מטרת הקמת המדינה בראש שלך. חכה למשיח ואל תביא חורבן. טיפש.
10
כאשר יש 0מולנים...
יובל טויטו | 22-04-2022 13:05
כאשר יש 0מולנים מושחתים אז המדינה הזאת זבל
תלמד לכתוב...
אסתר | 23-04-2022 14:19
תלמד לכתוב נכון בעברית
11
הרב היימן. ...
אלישע ב.א | 22-04-2022 13:06
הרב היימן. אתה אידיוט בדיוק כמו האייטולות באיראן . היתה שווה לנו מלחמת העצמאות בשביל להקים מדינה , ומלחמת ששת הימים. אבל לא מלחמת עולם עם 2 מיליארד מוסלמים בשביל להקים מקדש עם כהן גדול אשכנזי וכוהן גדול ספרדי ואלפי פרזיטים כוהנים ולויים .
12
בשביל מה ומי...
יוסי | 22-04-2022 15:43
בשביל מה ומי צריך בית מקדש ? העם היהודי חי 2000 שנים ללא בית מקדש.אז הוא פשוט מיותר.. לעניין השני ראעד סאלח הוא לא שליח של אפאחד כי אין אלוהים ולכן גם אין אללה. חג שמח
13
הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים >>
משאל עם | 22-04-2022 16:37
האם יש מפלגה שמסוגלת לשחרר את היהודים מן העול הערבי בארץ ישראל ? * איך נפטרים מאויבים ? או נלחמים נגדם או מפסיקים להאכיל אותם והם עוזבים. * לחץ דמוגרפי של מיליוני ערבים ידרוס ישראל, אם לא נצליח להעביר את כל הערבים למדינותיהם. * יהודים וערבים לא מסוגלים ולא מוכרחים לחיות במדינה משותפת. מדינה ערבית, ללא יהודים, נוסדה בשומרון ועזה. הפרדה מעם זר תתחיל רק לאחר שכל הערבים ממערב לירדן - יהפכו לאזרחי מדינה מינוס שלהם. לכל 6.5 מיליון ערבים מקומיים מגיעה אזרחות מדינתם החדשה. זו זכות ולא עונש. ???? * הפרדת שני העמים על בסיס האזרחות זה שלב הכרחי לשחרור ארצנו גם ביהודה ושומרון. הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים: אזרחות אחידה לכל ערבים פלסטינים > > ניתוק כלכלי > העברה לערים ללא יהודים עקב חוסר פרנסה בישראל. * עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית. בהדרגה כל ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'. * הגיע הזמן לשחרר את הנכבשים ולהשוות זכויות ערבים בירושלים, חיפה ויפו - לזכויות יהודים ברמאללה, שכם ועזה . די לכפות אזרחות (או תושבות) ישראלית על לאום עוין ! אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️, אבו-דיס ושועפאט - לערבים , אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים - ליהודים ! * אין צורך בחילופי שטחים. בהעדר פרנסה בישראל - הערבים יסתלקו בעצמם. * רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים. הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים. * ממשלת 'כל אזרחיה' ניתן להפיל דרך הכרזת משאל עם על תיקון חוק אזרחות משנת 1952. ליהודים - אזרחות ישראלית, לכל הערבים ממערב לירדן - אזרחות מדינתם.
14
סביי , סבתותיי...
הרב ברמן | 23-04-2022 22:56
סביי , סבתותיי ואבי שהקימו את המדינה הזו, לא חלמו להקריב קורבנות בבית-המקדש השלישי. אני חושב שתמצא ציונים מעטים מאד בשנות התכנון והבניה של המדינה (משנות ה-20 ועד שנות ה-50) אם בכלל, שרצו להרוס את המסגדים ולהקים בית-מקדש. כבודו במקומו מונח. אז לפני שאתה מדבר על למה הוקמה המדינה, מציע לקרוא את כתבי הוגיה ובוניה. היהדות התפתחה כדת רוחנית. בלי קשר למסגדים, אם נסגוד בפועל להיכל כלשהו בהר הבית, או בכל מקום אחר, לדעתי זו תהיה תחילת הקץ של היהדות.
15
לההוא שאיחל לי מזל טוב
משה אהרון | 26-04-2022 14:19
תודה אבל אתה טועה. מעתיק לך מה שכתבתי הבוקר באתר חידוש: משהו על האמת נכתב על ידי משה אהרון, 25/4/2022 בסד. האמת לא קלה לעיכול ולקבלה. על כן לכל אורך ההיסטוריה האנושית. בני האדם התעללו בה - באמת. בניסיון לשנותה ולהתאימה לכל ראש עקום. מה לא עוללו לה חיפשו אותה בתחפושות שונות. הוסיפו לה וטחו אותה שוב ושוב באיפור גס. ופרקו אותה לגורמים עד שהא שבה המסמלת את האלוהים הפכה לאות מתה בבחינת : א - מת. .וכך האמת שאנו עומדים נכחה כיום איננה האמת הנקייה - הצרופה. היא שונה,חבולה ורצוצה רוויה במוטציות גנטיות. ומי שאלוהים בליבו חש ויודע. כי יש יותר ממשהו באלה הדברים והפרדוקס הוא שעל רקע האמור שמעט אנשי האמת האמיתיים מוחזקים כהזויים ובלתי מציאותיים וכן .הדברים אמורים ואולי ביתר שאת גם ביחס לפרשנות התורה כפי שתפסה לה שביתה מוחלטת במורשתינו וללא כל עוררין תורת אמת מחכה ליומה המאיר והזורח . שאמיתה תשתקף בחוצות : זכה כתכלת וטהורה כבדולח. והאלוהים העולה ממנה הוא בבואה נאמנה של האמת הצרופה משה אהרון
לבר הפלוגתא שמתעקש להתווכח בעילום שם.
משה אהרון . | 26-04-2022 22:45
אני עקבי לכל אורך הדרך ועל מנת להוכיח לך ,קרא בבקשה שוב מה שכתבתי גם לכבודך להלן : השואה היא הסתר פנים כנגד הסתר פנים. הסתר פנים ובגידה בארץ ישראל אלפיים שנה. מאיסת הארץ בכפולה של כאלך מחטא המרגלים =================================== גלות אלפיים לא הייתה גזרה משמיים אלא בחירה שלנו . בחירה שלנו ,שמשמעותה אלפיים שנה מאיסה בארץ חמדה. אלפיים שנה חיכתה ארץ ישראל לבניה . והנה משנואש הקבה מחסידיו החרדים. פנה הוא לחלוצים החילונים והעירה בהם רוח לגאול את הארץ ולהוציא ממנה את קול הזמיר וקול . התור וגם אז אדמורינו מאסו בקולות . העדיפו את קול התורה שבחצרותיהם. ביקשו גאולת לוקסוס בהזמנה של משיח ו שהחלוצים יהיו בעלי אדרת שחורה של תלמידי חכמים בנסיבות אלא כנגד הסתר פנים שלנו .ההשגחה נקטה בהסתר פנים הכתוב בתורה וכעולה מסוף פרשת וילך וכעולה גם משירת האזינו . ביום שיערך משפט השואה ההיסטורי , יתבררו אלה הדברים : כי השואה הייתה תוצאה של הפניית גו והסתר פנים לארץ ישראל . הן מצד מי שקרויים משכילים שביקשו למצוא ייעודם בהתבוללות . והן מצד החרדים שהעדיפו לחכות עד בוש למשיח ולא לנטוש את חצרי הניכר שנאחזו בהם. זו גם הסיבה שאחרי השואה קמה נדינת ישראל כעולה גם משירת האזינו. לא בכדי מסתיימת שירת האזינו במילים : וכיפר אדמתו עמו שארץ ישראל גובה עתה מאתנו את מחיר הבגידה בה אלפיים שנה..... ועתה אנסהה בכל זאת להסביר את מה שטורד אותך .לכאורה סתירה בגישתי. מי שחי ומריח בגאולה יודע ומבין כי האתחלתא היא עניין אחד. וכיבוש הר הביית הוא עניין שני .כפי שתקרא לעיל האתחלתא הייתה מעשה שמיים ואתם שמכחישים אותה אתם בבחינת שועלים קטנים המחבלים בכרמים. היומרה של הקדמת המאוחר לכבוש עתה את הר הביית היא חבלה באתחלתא ובהמשך תהליכי הגאולה . לכן אין סתירה בדעתי, כי האתחלתא היא קודש קודשים והעלייה עתה להר הביית היא מעשה נבלים ואיוולת - ואשר יוביל אך לשפיכות דמים מקומו של הר הבית יגיע בשלב מאוחר יותר - לקראת סוף התהליך . ואם תררצה תוכל לקרוא גם על כך - גם באתר חידוש.
לא ענית
למשה אהרן | 26-04-2022 21:14
לא ענית על מה ששאלתי,למה את התפיסה החרדית שהגאולה צריכה להיות מהקבה ללא עזרת בשר ודם כל כך גינית והשתמשת בביטויים מחפירים כנגד גדולי עולם שאחזו בדעה זו,ואילו כלפי בניית בית המקדש אתה בעצמך נוקט בעמדה זו, שאלתי מה ההבדל?דבר שני ,אתה לא מפסיק להאשים את הרבנים בשואה שהגיע לאחר יותר מ2000 שנות גלות[כבר כתבתי לך שראייתך מוטעית ודווקא תנועת ההשכלה והציונות גרמו לשואה] ואני כתבתי לך שאחרי קצת יותר מ70 שנה של הגאולה המדומה הציונית, יותר ממחצית תושביה היהודים של המדינה חוששים משואה שניה, במיוחד לנוכח רפיסות הממשלה נגד אירן ,אז על מה אתה בטוח בהגנת המדינה, שהיא אפילו לא משענת קנה רצוץ ,גם על כך לא קיבלתי ממך תשובה,אני רואה שאתה כותב ממקום אמיתי ומשוכנע בצדקת דבריך ,לא יודע מאיפה הבטחון
16
הרבי
נועם | 17-06-2022 9:54
הרבי מלובביץ' ישו