אביו של מלאכי רוזנפלד הי"ד: "מרגישים שהוא אותת לנו משמיים"

אביו של מלאכי רוזנפלד הי"ד: "מרגישים שהוא אותת לנו משמיים"

לאחר מעצרו של אחד המחבלים שהיה מעורב ברצח של מלאכי רוזנפלד הי"ד, אביו, אליעזר, מספר בשיחה לסרוגים על התחושות: "מרגישים שהוא אותת לנו משמיים שהם יהיו איתנו בליל הסדר"

author-image
אביו של מלאכי הי"ד: מרגיש שהוא אותת לנו משמיים
  בני הזוג רוזנפלד (צילום: הדס פרוש\ פלאש90)

בשיחה עם סרוגים מספר אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד הי"ד, על התחושות בבוקר שאחרי הידיעה על כך שרוצחו של בנו נתפס בידי כוחותינו.

עוד באותו נושא

עימותים קשים בג'נין: שני מחבלים נהרגו


3

מה התחושות בבוקר הזה?

"שני דברים. מתרגשים, זו סערה והתרגשות גדולה. מצד שני יש גם געגועים עזים לבן שלנו המתוק, היפה, והמוכשר באדם – שלא רק אנחנו הפסדנו אותו אלא גם עם ישראל. יש תחושת החמצה שנבל כזה, שאפילו לא יודע קרוא וכתוב, לקח את חייו. זו סגירת מעגל מאוד מיוחדת עם השב"כ, למרות שהם ידעו על הרוצח וכוונותיו, הוא הצליח לברוח. מודה לקב"ה, התפללנו שהתרגיל הזה יצליח".

(צילום: דובר צה"ל)

היו שותפים לסוד העניינים

איך נודע לך על המעצר?

"אמנם לא היינו בסוד הפעולה אמש, אבל כן היינו בסוד השתיקה והאסטרטגיה. ידענו שמסתכלים עליו מרחוק והיינו בקשר לגבי זה כל חצי שנה-שנה. אני משתתף בתזמורת ירושלים והיינו באמצע חזרות", הוא מתאר. "בדיוק ניגנתי את 'הנסיך המיצרי'. בהפסקה שיצאנו לכמה דקות קפה, ראיתי המון טלפונים ב22:00 בלילה, חשבתי לעצמי איזה נס פסח קרה שהרבה זוגות רוצים לסגור אירועים. אני מתקשר לטלפון הראשון – זה היה קצין צה"ל בכיר שהסביר לנו שהוא נתפס".

לדעתך צריך להעביר עונש מוות למחבלים?

"מאז שעלה הנושא אני בעד.

פעילי חמאס בעזה חוגגים את יום השנה השמיני לעסקת שליט (צילום: חסן ג'די/ פלאש90)

"הדבר הזה אולי לא ירתיע את כולם, אבל הרבה מאוד. מי שלוקח חיים צריך לדעת שהוא ישלם בחייו. זה דין תורה. הוא לא יוליד ילדים מרצחים. לא נצטרך לממן אותו על חשבון המיסים ולדאוג לבריאותו".

"יוצא ממקום שהוא מוגן כדי לרצוח עוד יהודים"

"אנחנו לא מתרעמים, זה לא מה שיחזיר את מלאכי", הוא משתף בכאב. "אנחנו גאים בכוחות הביטחון שמוסרים את נפשם. זה פשוט זורם להם בדם, זה כפרים שלמים. הבעיה היא ההסתה והשנאה לעם ישראל והרצון בהשמדתו. מי שעוד לא הבין את זה, זה כ"כ מוחשי. אדם יוצא ממקום שהוא מוגן בו כדי לצאת ולרצוח עוד יהודים".

עוד הוא מספר: "אחד המחבלים ששוחררו בעסקת שליט יושב בירדן ומתכנן 24 שעות את הפיגועים. ביום שאבו מאזן יקים מדינה, ישר הכוחות הרעים האלה יתלו אותו על העץ הכי גבוה. הם יסבלו ותהיה שם מהפכה כמו בעזה. תוקם 'עזה ב'".

למשפחת רוזנפלד יש בן נוסף שנהרג: "מלאכי הי"ד תמיד רצה שנעשה אזכרה לבננו הבכור יצחקי, שנהרג בפסח. אנחנו מרגישים שהוא אותת לנו משמיים שהם יהיו איתנו בליל הסדר ביחד. ליצחקי היה יום חופשי מהסיירת והוא נהרג בשיטפון בנחל צאלים".

כזכור, אמש נעצר מעאד חאמד, פעיל טרור בארגון החמאס, שהיה חבר בחוליה שרצחה ב-2015 את מלאכי רוזנפלד הי"ד ופצעה 3 נוספים.

מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב-29 יוני 2015 בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד ו-3 נוספים נפצעו באורך קל-בינוני. מעאד היה כלוא בידי מנגנוני הבטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע.

במהלך היום התקבל בשב״כ מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברש״פ. על פי החשד, מטרת הימלטותו של מעאד הייתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי. עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב״כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל. לאחר מספר שעות נעצר מעאד ע"י לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין.

במקביל, נעצרו בכפר סילוואד מספר פעילים נוספים החשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד אשר הועברו לחקירת שב״כ.

עוד באותו נושא

במהלך הלילה: מספר תקריות חריגות עם כוחותינו


7

"שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז״ל", אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט. "לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי״ד ופצע 3 מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא)".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עונש מוותצאו גופה...
מוחמד עליו לא השלום | 14-04-2022 18:33
עונש מוותצאו גופה לא להחזיר אף פעם למשפחות וזה חלק מהעונש