פרשת תזריע: מהנדס התודעה הגדול ביותר בהיסטוריה הוא הקב"ה.
השבת אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לחג הפסח, קוראים את פרשת החודש שרוב מצוות קורבן פסח כתובות בה, אחריה שבת הגדול, הניקיונות כמובן, ואז מגיעים לחג הפסח עצמו.
צפו:
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
שואל בעל ספר החינוך, למה התורה נותנת לנו כל כך הרבה מצוות זכר ליציאת מצרים? למה לא מספיקה מצוה אחת: תזכרו שהייתה יציאת מצרים, וזהו.
עונה ספר החינוך את תשובתו המפורסמת "אחרי הפעולות נמשכים הלבבות", נקיים עוד ועוד מצוות זכר ליציאת מצרים ולאט לאט הדבר יחדור לנו לעומק הנשמה.
יש לנו מצווה ללמוד על יציאת מצרים בשכלנו כחלק ממצות תלמוד תורה, יש את העניין החווייתי כפי שנספר לילדינו בליל הסדר בעוד שלושה שבועות, יש את כל המצוות העוטפות אותנו כזכר ליציאת מצרים. אם כן יציאת מצרים פוגשת אותנו מכל הכיוונים: מהצד הרגשי, מהצד המעשי, מהצד החווייתי, ומהצד השכלי.
מכל הכיוונים הקב"ה 'מכניס' לאישיות שלנו חזק חזק את יציאת מצרים, ממש מהנדס לנו את התודעה. למה?
כי יציאת מצרים זהו המקום הבולט ביותר שבו רואים את היכולת של הקב"ה לשלוט בטבע, הוא עושה מה שהוא רוצה, והוא אינו מחויב לטבע, ולא לשום דבר אחר, הקב"ה עושה ככל העולה ברצונו, שיא השליטה האלוקית בעולם באה לידי ביטוי ביציאת מצרים.
יציאת מצרים הייתה אירוע חד פעמי, אבל הוא מלמד אותנו לאורך כל חיינו שבעל הבית האמיתי על העולם הוא הקב"ה.
לכן מצות האמונה כפי שקוראים בעשרת הדברות היא: "אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים", אני בעל הבית על העולם, אני הוצאתי אתכם ממצרים, ואת הדבר הזה אנחנו צריכים לתקוע עמוק עמוק בלב ובנשמה.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
1 דיונים
משה אהרון .
סודו של הזמן. ==============. דומה שהזמן הוא אין סופי כבבואה של האלוקות. ובכל זאת אנו ילודי האישה, זקוקים ליתדות בזמן לנקודות אחיזה ודילוג בהן מנקודה לנקודה. כבר בבראשית ,...
סודו של הזמן. ==============. דומה שהזמן הוא אין סופי כבבואה של האלוקות. ובכל זאת אנו ילודי האישה, זקוקים ליתדות בזמן לנקודות אחיזה ודילוג בהן מנקודה לנקודה. כבר בבראשית , בתחילת "בראשית" , הוגדרה בעבורנו יחידת הזמן הבסיסית של "יום". ואליה נצמד היסוד או המאפיין הראשוני של האלוקות ה"אור". והנה בהמשך, האור ההוא הולך ונערם . ומשתכלל ביום השביעי . לכלל "קדושה וברכה" מן אחדות ראשונה בין אלוהים ואדם. אותו של : "שבת וינפש". והנה היחידה הבאה של ה"חודש" . נולדה דווקא עם גאולתם של ישראל ממצרים. שחודש ניסן חודש הגאולה, הוכתר כראש החודשים . שהאור שנולד ביום הראשון, התקדש ובתברך ביום השביעי משתכלל והולך ועד לכלל גאולה ,מחודש לחודש . ובמה ב"חדש" ובחידוש" . משל הלבנה השלימה להקרין במלא, מאורה המתחדש של החמה שהחל מהיום השמיני ואילך , נמסר ביד האדם האתגר לא רק לשמר את הבריאה ,אלא להמשיך לעבוד ולהוסיף עליה בחדש ובחידוש. שהחדש והחידוש הוא הוא הגאולה. . חודש חולף שאין בו את מנתו בחידוש ובחדש . הוא חודש המכזיב בתוחלתו . בחודש כזה עגלת הגאולה תקועה והיא גם בהפוך מתרוקנת אט אט. ודוק אין לך חדש וחידוש בעולם , שאינו מתחיל בחידוש תורה. וזה כל נסיוני שבכאן. משה אהרון
המשך 14:48 01.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נורית
בתגובה ל: משה אהרון .
תפיסה הרמונית נבונה הורשמתי
21:15 01.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון .
אם מותר להציע באתר "חידוש" יש עוד לא מעט רשימות שכאלה.
22:26 02.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון .
סודו של הזמן. ==============. דומה שהזמן הוא אין סופי כבבואה של האלוקות. ובכל זאת אנו ילודי האישה, זקוקים ליתדות בזמן לנקודות אחיזה ודילוג בהן מנקודה לנקודה. כבר בבראשית ,...
סודו של הזמן. ==============. דומה שהזמן הוא אין סופי כבבואה של האלוקות. ובכל זאת אנו ילודי האישה, זקוקים ליתדות בזמן לנקודות אחיזה ודילוג בהן מנקודה לנקודה. כבר בבראשית , בתחילת "בראשית" , הוגדרה בעבורנו יחידת הזמן הבסיסית של "יום". ואליה נצמד היסוד או המאפיין הראשוני של האלוקות ה"אור". והנה בהמשך, האור ההוא הולך ונערם . ומשתכלל ביום השביעי . לכלל "קדושה וברכה" מן אחדות ראשונה בין אלוהים ואדם. אותו של : "שבת וינפש". והנה היחידה הבאה של ה"חודש" . נולדה דווקא עם גאולתם של ישראל ממצרים. שחודש ניסן חודש הגאולה, הוכתר כראש החודשים . שהאור שנולד ביום הראשון, התקדש ובתברך ביום השביעי משתכלל והולך ועד לכלל גאולה ,מחודש לחודש . ובמה ב"חדש" ובחידוש" . משל הלבנה השלימה להקרין במלא, מאורה המתחדש של החמה שהחל מהיום השמיני ואילך , נמסר ביד האדם האתגר לא רק לשמר את הבריאה ,אלא להמשיך לעבוד ולהוסיף עליה בחדש ובחידוש. שהחדש והחידוש הוא הוא הגאולה. . חודש חולף שאין בו את מנתו בחידוש ובחדש . הוא חודש המכזיב בתוחלתו . בחודש כזה עגלת הגאולה תקועה והיא גם בהפוך מתרוקנת אט אט. ודוק אין לך חדש וחידוש בעולם , שאינו מתחיל בחידוש תורה. וזה כל נסיוני שבכאן. משה אהרון
המשך 14:48 01.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נורית
בתגובה ל: משה אהרון .
תפיסה הרמונית נבונה הורשמתי
21:15 01.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון .
אם מותר להציע באתר "חידוש" יש עוד לא מעט רשימות שכאלה.
22:26 02.04.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר