דאעש לקחו אחריות על הפיגוע בחדרה - סרוגים

דאעש לקחו אחריות על הפיגוע בחדרה

ארגון דאעש קיבלו אחריות על פיגוע הירי הקטלני שנרשם אמש בחדרה, ואישרו כי שני המחבלים הם איימן וחאלד אגבריה. הודעת דאעש הזכירה גם את הפיגוע בבאר שבע, וכעת נבחנת האפשרות של קשר בין המחבלים

דאעש לקחו אחריות על הפיגוע בחדרה
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בארגון דאעש קיבלו הלילה (שני) אחריות על פיגוע הירי הקטלני שנרשם אמש בחדרה, במסגרתו נרצחו שני חיילים ונפצעו 12 נוספים. למרות קבלת האחריות, שני המחבלים לא פעלו בהכרח בהכוונת הארגון.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות "אמעק" של דאעש נכתב כי "שנים מלוחמי הארגון הגיעו לרחוב 'הרברט סמואל' בעיר חדרה שבצפון פלסטין, וירו לעבר כוחות המשטרה היהודים". עוד נאמר כי שני המחבלים הם איימן וחאלד אגבריה, אשר כעת "ממשיכים במאבק עם הכוחות היהודים". הודעת דאעש הזכירה גם את פיגוע הירי שנרשם בשבוע שעבר בבאר שבע, ובמערכת הביטחון בוחנים כעת אם יש קשר בין המחבלים משני האירועים.

עוד באותו נושא

אחד המחבלים הואשם בעבר בהשתייכות לדאע"ש


5

כזכור, אמר דווח כי בשנת 2016 אברהים חסן יוסף אגבריה נעצר בטורקיה לאחר שניסה להגיע לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור דאעש. בחקירתו עלה כי הוא נחשף, לתכנים ולסרטונים של דאעש והחל להזדהות עם האידיאולוגיה הג'יהאדית של דאעש ועם פעולותיו של הארגון. הוא החליט בעקבות זאת לצאת לסוריה כדי להצטרף ללחימה בשורות דעאש.

לאחר שאסף מידע ברשת האינטרנט אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה בטיסה לאיסטנבול ובטיסה נוספת טס לעיר גזיאנטפ הסמוכה לגבול עם סוריה. הוא נעצר על ידי המשטרה הטורקית, בגזיאנטפ, ולאחר מספר ימי חקירה גורש לישראל.

בחקירתו עלה כי טרם יציאתו לטורקיה השאיר אגבריה מכתב למשפחתו בדבר כוונותיו לצאת ולהצטרף לג'יהאד. נאמר אז, כי חלק ממכריו של אברהים היו מודעים לכוונותיו ואף תמכו ברעיון.

כעת נערכות סריקות אחר סייענים שהסיעו אותם למקום הפיגוע. כוחות של מג"ב פשטו הערב על אום אל פאחם, ככל הנראה כדי לעצור את קרובי המשפחה של המחבלים, ולעצור גורמים החשודים בטרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
למה נתנו להכנס...
כ | 28-03-2022 7:35
למה נתנו להכנס לארץ עם ידעו שהוא משתייך אליהם.
2
הבנתי זה נשמע...
שמואל | 28-03-2022 7:37
הבנתי זה נשמע אותו דבר ..ממשלת ישראל שלוחה של דעאש..קיבלה אחריות על הפיגוע
3
ראש המזבלה בנט...
אלון | 28-03-2022 8:08
ראש המזבלה בנט והחברים החדשים שלו מהתנועה האיסלמית אחראים לפיגוע.
4
ענת בן-עמי שהנייד...
ארז | 28-03-2022 10:27
ענת בן-עמי שהנייד שלה 0504383192 גרה בנתניה יצאה ים שני הערבים מוסלמים מאום אל-חפם ושפחה בשניהם שהם גברי החלומות שלה שהיא הייתה בשביל שני המחבלים כמו בעמק התשוקות ושכולנו )כל היהודים( אפסים נחותים, עכברושים עלובים.