למרות ההחלטה של משרד התחבורה, התקנה המחייבת התקנה של מערכת שכחת ילדים ברכבים עדיין בתוקף.

בדיון שנערך היום בכנסת סביב התקנה המדוברת, החליט יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) שלא לקבל את עמדת משרד התחבורה וסגר את הדיון: "התקנה בתוקף. הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותעשה תכנית שתשמור על התינוקות שלנו בקיץ הקרוב".

התוצאה מהמחלוקת בין הכנסת למשרד התחבורה, לא ברור האם המשטרה תאכוף את חובת ההתקנה – זאת למרות שהיא בתוקף מבחינה חוקית, ולגביה נקבע קנס של 250 שקל ו-4 נקודות לחובת הנהג.

אחרי כניסתה של שרת התחבורה מיכאלי למשרד, היא החליטה על ביטול התקנה, וזאת כחלק מהשינויים של החלטות שקיבלה קודמתה בתפקיד מירי רגב. עם זאת, ההחלטה מחייבת אישור של ועדת הכלכלה, שכאמור ממאנת לקבל את ביטול התקנה.

משרד התחבורה סירב להצעה

את ההתנגדות מוביל יו"ר הוועדה ביטון שטוען שמדובר בהצלת חיים ומי שייפגע מביטול התקנה הם השכבות החלשות שלא מחזיקים ברכבים חדשים, שבהם כבר מותקנות מערכות שכחת ילדים.

בדיון דרש ביטון ממשרד התחבורה להשקיע שני מיליון שקלים בהסברה בבטיחות ועוד 3 מיליון שקלים בפיילוט לרכישת ערכות ומחקר מלווה לקיץ הקרוב, בייחוד באוכלוסיות המוחלשות.

מיכאל ביטון (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

עם זאת סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, שהשתתף בישיבה אמר בתגובה כי רכישה לא על הפרק ובשל כך קבע ביטון שהוא דוחה את הבקשה לביטול התקנה שנכנסה רשמית בתחילת חודש מרץ.

בדיון השתתף סגן השר אביר קארה (ימינה) התומך בהורדת התקנה, שאמר: "איפה אחריות אישית של הורים? אנשים צריכים שתהיה להם קצת אחריות אישית, המדינה לא יכולה מרחוק לעשות הכול"

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

צילום: ערוץ כנסת

קארה עצמו שלח הבוקר גם מכתב לביטון, בה הוא טען שאין שום מדינה בעולם שיש כזו רגולציה, ולדבריו אין לה תועלת ואף פוטנציאל להשלכות שליליות.

לדבריו הממשלה קבעה כי התקנה תבוטל והוא קורא לעמוד בסיכומים המשותפים ולבטל את התקנה.