רוסיה טוענת: "השגנו את כל מטרותינו להיום" - סרוגים

רוסיה טוענת: "השגנו את כל מטרותינו להיום"

אחרי יממה של מתקפות נרחבות, משרד ההגנה הרוסי אומר כי מוסקבה "השיגה את כל מטרותיה להיום" בקרב נגד אוקראינה. במקביל, אוקראינה עדכנה כי 57 בני אדם נהרגו ו-169 נפצעו במתקפות

רוסיה טוענת: "השגנו את כל מטרותינו להיום"
  בשליטה רוסית. תחנת הכח בצ'רנוביל (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה באירופה: במשרד ההגנה של רוסיה עדכנו כי מוסקבה "השיגה את כל מטרותיה להיום" במתקפה נגד אוקראינה – כך דווח הערב (חמישי) בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס בשעה זו דיון התייעצות על המצב באוקראינה יחד עם שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ואנשי המקצוע.

לפי ההודעה הרוסית, ביממה הראשונה למתקפה בוצעו מעל 200 מתקפות והושמדו 83 מטרות יבשתיות. עוד נאמר כי הושמדו 4 מטוסי קרב ומסוק של הצבא האוקראיני, וכן 4 מל"טים. מנגד, במשרד הבריאות האוקראיני עדכנו כי 57 בני אדם נהרגו במתקפות היום, לצד 169 פצועים נוספים.

רגע לפני ההודעה של רוסיה, ממשלת אוקראינה אישרה כי הכוחות הרוסים השתלטו על תחנת הכח הגרעינית בצ'רנוביל, זאת בנוסף לשדה התעופה "אנטונוב" הנמצא סמוך לקייב – שבהמשך הערב נכבש מחדש על ידי האוקראינים. לדברי הנשיא וולדימיר זלנסקי, "כוחות ההגנה שלנו נתנו את חייהם כי שהטרגדיה של האסון הגרעיני ב-1986 לא תתרחש שוב" – אך האתר עדיין נכבש. עוד אמר כי "זה אחד האיומים החמורים ביותר על אירופה היום".

בהמשך הקרמלין הודיע כי הנשיא ולדימיר פוטין שוחח בטלפון עם נשיא איראן איברהים ראיסי על ההתפתחויות האחרונות בחזית מול אוקראינה. לפי ההודעה, ראיסי הביע הבנה למניעי המבצע הרוסי – והטיל את האחריות למצב על המערב.

עוד באותו נושא

כוחות רוסים תוקפים את צ'רנוביל, עוצר הוטל בקייב


6

במקביל, מדינות המערב תקפו בחריפות את רוסיה על המתקפה נגד אוקראינה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "פוטין לעולם לא יוכל לנקות את דם אוקראינה מידיו. אני מאמין שהוא תמיד היה נחוש לתקוף את המדינה, לא משנה מה עשינו. ההתנהלות הברברית שלו חייבת להסתיים בכישלון, ובריטניה תעשה הכל כדי שזה יקרה".

גם קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי "פוטין לא צריך לזלזל בנחישותה של נאט"ו להגן על כל חברותיה. הוא לבדו, ולא העם הרוסי, נושא באחריות למתקפה על אוקראינה, אך הוא לא ינצח". לדבריו, "הנשיא פוטין רוצה להחזיר את הזמן אחורה, אבל אין דרך חזרה למאה ה-19, שבה שלטו מעצמות גדולות על ראשי מדינות קטנות יותר".

עוד באותו נושא

בדרך לסנקציות: ביידן כינס דיון על הלחימה באוקראינה

מנגד, פוטין עצמו טען כי "כל הניסיונות הקודמים שלנו לשנות את המצב הביטחוני באזור לא הניבו פירות. היינו חייבים לנקוט בפעולה צבאית, לא הייתה לנו שום ברירה אחרת. הסכנה שניצבנו בפניה הייתה רצינית, וכל קיומה של רוסיה הייתה בסכנה. מדינות המערב לא זזו במילימטר מעמדותיהן במשא ומתן על ביטחון אירופה".

עוד פנה למדינות המערב ואמר כי "אין לכם טעם לפגוע בכלכלת רוסיה. שותפינו צריכים להבין אותנו ולא לדחוק אותנו החוצה". לדבריו, המדינה "נותרה חלק מהכלכלה העולמית, ומוסקבה לא מתכננת לפגוע במערכת שהיא חלק ממנו. אין סיבה שתנסו להוציא אותנו מהמשק הגלובלי – רוסיה מוכנה להשלכות הכלכליות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו