אוקראינה מגיבה לפוטין: "לא מפחדים, מוכנים להכל" - סרוגים

אוקראינה מגיבה לפוטין: "לא מפחדים, מוכנים להכל"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הגיב להצהרה הרוסית על הכרה בעצמאות המחוזות הבדלנים, והבהיר כי "הגבולות של אוקראינה יישארו כפי שהם כיום. אנחנו מוכנים ולא מפחדים"

author-image
אוקראינה מגיבה לפוטין: "לא מפחדים, מוכנים להכל"
  נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

בדרך למלחמה? יום לאחר נאומו הדרמטי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלכו הכיר בעצמאות של המחוזות הבדלנים במזרח אוקראינה, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הגיב בתקיפות להצהרה והבהיר כי אינו חושש מאיומי הלחימה. בנאום שנשא הלילה (בין שני לשלישי) לאומה הבהיר כי ההצהרה הרוסית לא משנה את המציאות בשטח, וכי אוקראינה מוכנה לכל תרחיש – כולל פלישה רוסית.

"אנחנו מוכנים לכל דבר שיקרה לטווח ארוך, ולא מפחדים מכלום ומאף אחד" אמר זלנסקי. "אנחנו רוצים שלום ותומכים בדיפלומטיה, אבל ההחלטה הרוסית הורסת את כל המאמצים הדיפלומטיים. אנחנו מצפים מבנות בריתנו לנקוט בצעדים ברורים ויעילים נגד רוסיה על הפרת ההסכמים הקיימים".

עוד שלל את האפשרות שאוקראינה תסכים לוויתורים טריטוריאליים, והאשים את רוסיה ב"הרס שיחות השלום". "הגבולות הבינלאומיים של אוקראינה יישארו כפי שהם כיום, ללא שום קשר להצהרות של רוסיה" הבהיר. "אנחנו על אדמתנו, אנחנו לא חייבים כלום לאף אחד, ולא ניתן כלום לאף אחד".

עוד באותו נושא

"אוקראינה חלק מעמנו, אחזיר את רוסיה לגדולתה"


14

במקביל, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה עדכן כי שוחח הלילה על המשבר עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, וכן עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ ברל. "כולנו חולקים את אותה ההערכה לגבי ההחלטה הבלתי חוקית של רוסיה" אמר על השיחות. "לאוקראינה הובטחה תגובה נחרצת ואחידה נגד רוסיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא מפחדים ? תיכנסו בהם
אדי | 22-02-2022 9:25
נשיא אוקראינה תתפוס אומץ וצא להילחם בהם לא לתת להם לשבת על הגבול ללא תגובה תראו נחישות . רק כך תצליחו
2
תורידו תחתונים תתכופפו...
אידיוט | 22-02-2022 9:51
תורידו תחתונים תתכופפו ותהיו מוכנים
3
נשיא אוקראינה אל...
אברהם בטיטו | 22-02-2022 10:30
נשיא אוקראינה אל תתאבד ואל תתקוף את רוסיה המערב לא ינקוף אצבע למענך והרוסים יתלו אותך כמו אימרה נוג' ראש ממשלת הונגריה שמרד נגד רוסיה בהונגריה בשנת1952 והמערב לא עשה כלום.
4
מסכן נקלע למצב...
חיים | 22-02-2022 19:44
מסכן נקלע למצב בטטה והוא יהודי ועכיו יאשימו את כל היהודים