אחרי 3 שנים: משרד הדתות ממנה מחדש רבני ישובים - סרוגים

אחרי 3 שנים: משרד הדתות ממנה מחדש רבני ישובים

במשרד הדתות החלו למנות מחדש רבני ישובים. בשבוע שעבר נבחר הרב שמחה זאב מירוויס לרב המושב שדה אילן ובזמן הקרב ימונו רבנים גם בלוזית, בית יוסף, שובה, קיסריה, גבע כרמל, אלישמע, ניצן, שפיר ומבטחים

author-image
אחרי 3 שנים: משרד הדתות ממנה מחדש רבני ישובים
  (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)

אחרי הפסקה ארוכה המשרד לשירותי דת, מתחיל במינוי רבנים לישובים, אחרי הפסקה ארוכה בעקבות רצף מערכות הבחירות לכנסת.

בשבוע שעבר אויש תקן רב המושב שדה אילן והרב שמחה זאב מירוויס שכיהן כרב הקהילה בשנה האחרונה יכהן כרב המושב ויתוקצב על ידי המשרד לשירותי דת. הרב מירוויס הוסמך על ידי הרבנות הראשית לישראל ומחזיק בתעודות כושר לרב שכונה, בוגר ישיבת ההסדר הר עציון באלון שבות ומכהן כעורך תורני במרכז שטיינזלץ. לצד השכלתו התורנית מחזיק הרב מירוויס בתואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

עוד באותו נושא

אחרי 4 שנים: 48 תקנים חדשים לרבני ישובים

המינוי בשדה אילן הוא יריית הפתיחה לסבב מינויים הצפוי ביישובים: לוזית, בית יוסף, שובה, קיסריה, גבע כרמל, אלישמע, ניצן, שפיר ומבטחים.

הרב שמחה מרוויס (המשרד לשירותי דת)

"מינוי הרבנים בהתיישבות יעורר את חיי הדת ביישובים"

הרב חזקיהו סאמין, ראש אגף נישואין ורבנות במשרד לשירותי דת, ציין: "חלוקת התקנים האחרונה לרבני ההתיישבות בוצעה לפני כשלוש שנים ומאז, בשל מגבלות תקציב, לא אוישו התקנים. מינוי הרבנים בהתיישבות יעורר את חיי הדת ביישובים".

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר: "לרב תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. המינויים של רבני התיישבות יזרימו דם צעיר ויניעו את שירותי הדת בהתיישבות. אני מאמין שהרבנים שייבחרו יפעלו לחבר את התושבים לחיי הרוח וינגישו יהדות מסבירה במאור פנים. בהזדמנות זו אני מברך את הרב שמחה זאב מירוויס לרגל מינויו כרב היישוב שדה אילן ומאחל לו שיזכה לקדש שם שמים".

"אנו שמחים לבשר לציבור שהתחלנו בימים אלו בהליך שיאפשר בחירתם של עשרה רבנים בהתיישבות. מדובר ביום חג להתיישבות וזאת לאחר הקפאה של שלוש שנים במינוי רבנים בהתיישבות", כך אמר שמעון (מוני) מעתוק, מנכ"ל המשרד לשירותי דת. המהלך למינוי רבנים בהתיישבות התאפשר הודות לאישור תקציב המדינה. בכוונת המשרד לשירותי דת לאשר עוד עשרות תקנים במסגרת "קול קורא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
חשוב מאוד למנות...
שרה | 21-02-2022 21:06
חשוב מאוד למנות רבנים סרוגים ציונים בלבד. את הנזק שגרמו החראדים והחרדלים אי אפשר לתאר. רוב גדול של הציבור הכללי מתעב את מוסד הרבנות בגלל אותם עלובי חיים שמונו בעבר.
מוחה בדבריך מגיב
משה אהרון | 27-02-2022 0:06
אני מוחה.
רוב החרדים בכלל...
כואב לי הגב.. | 23-02-2022 15:52
רוב החרדים בכלל לא מסכימים שבניהם או בנותיהם יהיו בקשרי נישואין עם חוזרים בתשובה.אז כך שכל הטיעון הזה הוא טיעון הבל.
@שרה. - כזאת שנאת יהודים. מה זה?
אסף | 22-02-2022 11:59
בושה שבכלל פרסמו תגובה כזאת. חלק גדול מאוד מהציבור מזדהה עם דרך החיים החרדית או הדתית-לאומית תורנית. רוב החוזרים בתשובה, בוחרים בדרך החיים החרדית או ה״חרדלית״ כמו שאת מכנה זאת.
וכשחברים של עם הכיפות השחורות...
רם | 22-02-2022 11:42
מינו רק בעלי כיפות שחורות גם שאלת את אותה השאלה?
תתפללי חזק שלא...
יורם | 21-02-2022 22:12
תתפללי חזק שלא יהיה עלייך קיטרוג משמיים על לשון הרע ועוד על שליחי השם.
2
נראה ששילוב תוכנית...
נהורי | 21-02-2022 22:38
נראה ששילוב תוכנית המאה והסכם בחריין אברהם הוביל להקפאה לפילוג בעקיף פילוג בציונות הדתית ובכלל חלק מהשמאל התחיל ללכת לשיטה שבין אוסלו לטראמפ ומחלוקת לגביי הסכם המאה וביבי יכל להבאי שלום היו קשרים עם אירופה ארהב ורוסיה יהי רצון שהממשלה הפוסט ציונית ולא מתחשבת בציונות והחרדים ולצביון יהודי תלך מהשלטון ושהמשיח ימלוך ושה ימלוך לעולם ועד השב 1
3
הרב יעשה קידוש...
איתן | 21-02-2022 22:44
הרב יעשה קידוש שם שמים , ואתה הזבל עושה חילול שם שמים מהכיפה שיש על הפח זבל שלך
4
נוכלי הרבנות ...
רב נח | 22-02-2022 13:34
נוכלי הרבנות
5
רבנים לעולם.לא מתפטרים!לא מפטרים אותם!
שלומי | 28-02-2022 2:12
לא יכולים להחליף אותם!לא מתפטרים מהם!כמו עלוקות יושבים על צואר הקהל שלהם שמשלם להם בית עם שתי קומות,עושים מה שרוצים בלי פיקוח ממשי,בעלי עוד משרות.מזעזע.מביש.סוגיה אקוטית שמשרד הדתות לא פותר בגלל חנפנים מקורבים.