בתיווך מקרון: פגישת פסגה בין ביידן ופוטין - סרוגים

בתיווך מקרון: פגישת פסגה בין ביידן ופוטין

במאמץ אחרון למנוע פלישה רוסית לאוקראינה, הסכימו ביידן ופוטין לפגישת פסגה בתיווך צרפתי, כדי למנוע מלחמת עולם שלישית. מהלכים צבאיים של רוסיה, יטרפדו את הפגישה

author-image
בתיווך מקרון: פגישת פסגה בין ביידן ופוטין
  ביידן: לא מחפש עימות ישיר עם רוסיה (צילומים: שאטרסטוק)

מלחמת רוסיה-אוקראינה נמצאת ממש על הסף, והלילה מאמץ נוסף למנוע אותה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו הלילה בטלפון במה שהוגדר "מאמצי הדיפלומטיה וההרתעה המתמשכים" ביחס לרוסיה.

עוד באותו נושא

שיחות ישירות בין רוסיה לאוקראינה מחר

בעקבות השיחה, הצהירו בארמון האליזה, מטעם נשיא צרפת, כי ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית להיפגש לפסגה בנושא אוקראינה.

ביידן התנה את הסכמתו לפגישה רק אם לא תתרחש פלישה. וכעת כולם מחכים לראות מתי תיערך הפגישה, והאם פוטין יסכים למאמצי הדיפלומטיה האחרונים.

גורם בבית הלבן הוסיף כי מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי ידונו בנושא פסגה אפשרית בין הנשיאים כשייפגשו ביום חמישי הקרוב "אם הפלישה לא התחילה עד אז"

בנוסף לכך, הרוסים הודיעו כי יקיימו היום פגישה משולשת עם אוקראינה ועם הארגון לשיתוף פעולה אירופאי, במטרה גם לנסות ולמצוא פתרון דיפלומטי.

אתמול בלילה הזהירו גורמים אמריקאים כי "ניתנה הפקודה" על ידי מוסקבה לגנרלים בשטח להתכונן לפלישה לאוקראינה, כאשר על פי ההערכות האמריקאיות, 75% מהיחידות הקרביות של הצבא הרוסי נמצאות על הגבול.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נא לעדכן את...
מ | 22-02-2022 10:31
נא לעדכן את הכותרת מטעה