היום בהיסטוריה: 40 שנה לפטירת הרב צבי יהודה - סרוגים

היום בהיסטוריה: 40 שנה לפטירת הרב צבי יהודה

הרב צבי יהודה התמסר לעריכת והפצת כתבי אביו הגדול ובזה ראה את עיקר משימת חייו. היום מציינים 40 שנה לפטירתו של מי שחינך את תלמידיו: "לתלמידים תדאגו כמו לילדים שלכם"

author-image
היום בהיסטוריה: 40 שנה לפטירת הרב צבי יהודה
  צילום באדיבות ארכיון המדינה

היום בהיסטוריה: 40 שנה לפטירת הרב צבי יהודה

לפני מספר שנים נזקקתי לטיפול רפואי מסובך ומורכב (אל דאגה היום הכל בסדר) לאורך כל התהליך למן הפגישה עם הרופא המנתח, בזמן הניתוח ועד לטיפולים ואישפוזים שאחרי ליווה אותנו מורי ורבי הרב עודד וולנסקי שהיה אחד מתלמידיו הקרובים של הרב צבי יהודה. התפעלנו מהליווי הצמוד והדאגה בכל רגע ולכל פרט.

לימים התברר לנו כי דאגתו הכנה והעמוקה של הרב לכל פרט בתהליך נבעה מצוואתו של רבו הגדול הרב צבי יהודה כי לתלמידים תדאגו כמו לילדים שלכם. ואכן כך הרגשנו לאורך כל הדרך והדרך לא הייתה קצרה.

עוד באותו נושא

היום בהיסטוריה: בריטים מפוצצים את רחוב בן יהודה

הרב צבי יהודה שהיום י"ד באדר מציינים 40 שנה לפטירתו, נולד בט"ו ניסן תרנ"ב (1891) בזוימל לאביו הרב הגדול הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ולאימו רייזא- רבקה.

כשעלו ארצה התיישבו ביפו, בתחילה למד הרב צבי יהודה ביפו ולאחר מכן עבר ללמוד בירושלים בעיר העתיקה, אך את רוב תורתו למד מאביו. כשחזר ליפו עזר לאביו להקים את הישיבה למצוינים ביפו שנסגרה בעקבות מלחמת העולם הראשונה. לפני שפרצה המלחמה נסעו האב והבן לאירופה ושם נשארו כל זמן המלחמה.

בשנת תרפ"א נשלח הרב צבי יהודה שוב לאירופה ע"י אביו לחבר את גדולי ישראל למהלך שיבת ציון. הרב צבי יהודה עמד לימינו של אביו בכל צרכי הציבור ועזר לפיתוחה הגשמי והרוחני של ישיבת מרכז הרב אותה הקים אביו.

הרב צבי יהודה התמסר לעריכת והפצת כתבי אביו הגדול ובזה ראה את עיקר משימת חייו.

הרב צבי יהודה ראה בשיבת ציון והקמת המדינה שלב מרכזי והכרחי בתהליך גאולת עם ישראל מהגלות הארוכה. לכן בשנים שלפני השואה ולאחריה פעל רבות להעלאת יהודים מרחבי אירופה ובעיקר מרוסיה.

עוד באותו נושא

צפו: הסיפור האהוב עלי מילדותו של הרב צבי יהודה

לרב כאב מאוד על מצבם של יהודי הגולה הנתונים בצרה ובשביה.

גם כשכבר היה בגיל מופלג גייס את כל כוחותיו ותלמידיו ופעל לשחרור נתן שרנסקי שהרב ראה בו את חוד החנית במלחמה למען העלאת יהדות רוסיה.

באהבתו לתורה לעם לארץ עודד את תלמידיו לנסוע למרחקים ולקרב רחוקים ולדעת שגם ממי נראה רחוק צריך ללמוד ויש מה ללמוד.

קטונתי מלהקיף את דמותו במיוחד שלא הכרתי, אך קצת שמעתי את תלמידיו והרגשתי את אהבתו בצוואתו, דמותו ותורתו דחפה דור שלם להפצת תורה וליישוב הארץ באהבה ובאמונה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו