משרד החינוך העביר 10 מיליון לבתי-מדרש חילוניים ורפורמים - סרוגים

משרד החינוך העביר 10 מיליון לבתי-מדרש חילוניים ורפורמים

בחסות הרב שי פירון: יותר מעשרה מיליון שקלים הועברו לארגוני ההתחדשות היהודית כגון בתי מדרש חילוניים ופלורליסטיים. ח"כ קלדרון: "גופי ההתחדשות היהודית מציעים גישה ליברלית יותר ומאפשרים בכך לכל אחד ואחת ללמוד את מורשתו היהודית"

author-image
משרד החינוך העביר 10 מיליון  לבתי-מדרש חילוניים ורפורמים
  חבר-הכנסת הרב שי פירון. מיליונים לחילונים (צילום: פלאש 90)

משרד החינוך בשיתוף עם הסוכנות היהודית העבירו מעל לעשרה מיליון שקלים לארגוני ההתחדשות היהודית כגון בתי מדרש חילוניים ופלורליסטיים, המיועדים ללימודי יהדות מגוונים במסגרות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות.

זוהי הפעם הראשונה בישראל שגופים שאינם אורתודוקסיים מקבלים גם הם מימון מהמדינה.

חברת-הכנסת ד"ר רות קלדרון הביעה שמחה נוכח הנתונים: "אלה בשורות משמחות ואני מברכת את שר החינוך שי פירון ואת הסוכנות היהודית על מאמציהם. עד כה, ברירת המחדל לטיפוח הזהות היהודית במימון ציבורי הייתה אורתודוקסית.

"גופי ההתחדשות היהודית מציעים גישה ליברלית יותר ומאפשרים בכך לכל אחד ואחת ללמוד את מורשתו היהודית ולהתחבר אליה בכל דרך שיבחר".

קלדרון הוסיפה: "כל אדם בישראל צריך להכיר את תרבותו בכדי שיוכל לקחת ממנה את מה שמתאים לו, להיות ביקורתי היכן שהוא מוצא לנכון ובכך להרחיב את השיח היהודי הציבורי על בסיס של ידע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ותודה לבית היהודי שמרבים כבוד שמים ביחד ע האח לפיד
עעע | 29-12-2013 10:51
2
"חזק וברוך" לחברי ה"בית היהודי" על חילול ה'
האחד | 29-12-2013 11:00
לישיבות אין, לרפורמים יש לכוללים אין, לבייתוסים יש ויש. איך אמרה קלדרון: "כל אחד יקח מה שמתאים לו..." היהדות החדשה בית המדרש של בנט - רפורמים! בנט - ממליץ לך בחום להחליף את שם המפלגה. יהודים אתם לא....