בדרך למלחמה? כוחות צבא ארה"ב נחתו באירופה - סרוגים

בדרך למלחמה? כוחות צבא ארה"ב נחתו באירופה

על רקע המתיחות הגוברת באוקראינה והחשש מפלישה רוסית, כוחות ראשונים של צבא ארה"ב הגיעו למזרח אירופה והחלו להציב ציוד צבאי בבסיסים במקום. במהלך השבוע הקרוב יגיעו לאזור 3,000 חיילים אמריקנים

author-image
בדרך למלחמה? כוחות צבא ארה"ב נחתו באירופה
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות באוקראינה: כוחות ראשונים של צבא ארה"ב נחתו הבוקר (שבת) במזרח אירופה, במטרה להציב ציוד צבאי בבסיסים שישרתו את החיילים במקום. בהמשך השבוע יגיעו לאזור 3,000 חיילים נוספים, זאת לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לשלוח אותם לאזור מוקדם יותר השבוע.

לפי הודעת המטה המשותף של נאט"ו וצבא ארה"ב, כ-300 חיילים אמריקנים נחתו בעיר וויסבאדן שבגרמניה לצורך הקמת מטה. עשרות נוספים נחתו ככוח מקדים בפולין ופעלו להחיך שדה תעופה צבאי שישרת את 1,700 החיילים שינחתו השבוע באזור.

עוד באותו נושא

ביידן אישר: אלפי חיילים אמריקנים ישלחו לאירופה

כזכור, ביום רביעי האחרון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לשלוח 3,000 חיילים למזרח אירופה במהלך השבוע הקרוב, זאת על רקע העימות הגובר בגבול בין רוסיה ואוקראינה. לפי הודעת הבית הלבן, 2,000 חיילים אמריקנים יוצבו בפולין וגרמניה, ואלף נוספים יגיעו לרומניה.

ברשת CNN דיווחו כי לצד אלפי החיילים שכבר הוחלט על פריסתם באירופה, ייתכן שהממשל בוושינגטון ישלח חיילים נוספים כבר בשבוע הבא. אלו מצטרפים ל-8,500 החיילים האמריקנים שכבר הוצבו השבוע בכוננות להישלח לאירופה במידת הצורך, לקראת פריסה אפשרית במקרה שבו חברי נאט"ו יחליטו על פעולה צבאית.

עוד באותו נושא

פוטין: "ארה"ב התעלמה מדרישותינו הביטחוניות"

הצבת החיילים האמריקנים באירופה מגיעה בעקבות הגעתם של מעל ל-100 אלף חיילים רוסים בגבול עם אוקראינה, וחשש אמיתי של המערב מפני פלישה רוסית למדינה. הרוסים מצדם טוענים כי אין בכוונתם לפלוש, וכי מדובר בכלל בתוקפנות מערבית. בנאט"ו הודיעו בשבוע שעבר על תגבור כוחות במזרח אירופה ובבלקן במטרה להרתיע את רוסיה.

אמש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס למתיחות הגוברת וטען כי ארה"ב ובנות בריתה "התעלמו מהדרישות הביטחוניות הבולטות של רוסיה" בשיחות עם הקרמלין. לדבריו, "לא נכון לאפשר למדינה אחת להגביר את הביטחון שלה על חשבון מדינה אחרת". כזכור, במוסקבה דורשים מנאט"ו להתחייב שלא לצרף את אוקראינה ומדינות אחרות מברית המועצות לשעבר כחברות בארגון, וכן להימנע מהצבת נשק התקפי סמוך לרוסיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התערבות כוחות נטו...
שי לוזון | 05-02-2022 20:01
התערבות כוחות נטו יגרור מלחמה כוללת מול בעלות בריתה של רוסיה במידה ותיפרוץ מלחמה כזאת ותיגרור למלחמה עולם שלישית