8,500 חיילים אמריקאים בכוננות: רוסיה תפלוש? - סרוגים

8,500 חיילים אמריקאים בכוננות: רוסיה תפלוש?

הממשל האמריקאי מודיע על אפשרות של שליחת לא פחות מ-8,500 חיילים לאזור העימות בין רוסיה לאוקראינה. הנשיא ביידן שוחח עם מנהיגי נאט"ו, שהסכימו על תגובה מאוחדת

author-image
8,500 חיילים אמריקאים בכוננות: רוסיה תפלוש?
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שאתמול דיווח הניו יורק טיימס כי ארה"ב מתכננת לשלוח כ-5,000 חיילים למזרח אירופה במטרה להרתיע את הרוסים מפלישה לאוקראינה, כעת מודיע דובר הפנטגון: 8,500 מחיילינו נמצאים בכוננות.

מוכנים לכל תוכנית אפשרית

"הכוחות יהיו מוכנים לכל תוכנית אפשרית, בין היתר סיוע לכוחות נאט"ו במקרה שיפעלו", אמר הדובר ג'ק קירבי. "משני אחר הצהריים, לא התקבלה החלטה סופית לשלוח חיילים, ארה"ב נקטה בצעדים להגביר את המוכנות של הכוחות של בבית ובחו"ל". כמו כן הדגיש קירבי כי כוחות נאט"ו המיועדים להגיב לאיום הרוסי מהווים כ-40,000 חיילים.

עוד באותו נושא

"פוטין שואף לחזור להשפעה בתקופת ברית המועצות"

כזכור, אתמול הודיע בנאט"ו על תגבור כוחות משמעותי במדינות הבלטיות ועל שליחת מטוסי קרב וספינות נוספות למזרח אירופה ממספר מדינות החברות בארגון.

מזכ"ל הארגון, ינס סטולטנברג, אמר כי "אני מברך על התרומה של כוחות נוספים לנאט"ו באמצעות בעלות הברית. נאט"ו תמשיך לנקוט בכל הצעדים על מנת להגן על בעלות בריתה, כולל חיזוק החלק המזרחי של הברית. נגיב תמיד לכל הדרדרות בביטחון של האזור".

הסכמה מוחלטת

בנוסף לאפשרות של שליחת כוחות, שוחח אתמול ביידן עם עמיתיו באירופה בנוגע לדרך הנכונה להגיב להתעצמות הרוסית. ביידן אמר כי ישנה הסכמה מוחלטת בין המנהיגים. "הייתה שיחה מאוד מאוד מאוד טובה", אמר הנשיא. בפרסום של הבית הלבן לגבי השיחה, נאמר כי המנהיגים שוחחו על ההכנות להטיל "השלכות ומחירים כלכליים חמורים על רוסיה במקרה של פעולה מסוג זה, וכן על חיזוק הכוחות של נאט"ו במזרח".

כידוע, רוסיה כעת מחזיקה בכ-127 אלף חיילים על הגבול עם אוקראינה ומאות משוריינים. החשש במערב הוא מפני פלישה רוסית, מה שעלול להוביל לעימות צבאי בין המזרח למערב שלא ראינו זה עשרות שנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו