פעם שנייה ביממה: רעידת אדמה מלבנון הורגשה בישראל - סרוגים

פעם שנייה ביממה: רעידת אדמה מלבנון הורגשה בישראל

רעידת אדמה בעוצמה של 3.1 בסולם ריכטר התרחשה בשעה 12:03 בלבנון, והורגשה גם בישראל. מדובר ברעידת האדמה השנייה שמורגשת בארץ ביממה האחרונה, אחרי רעש נוסף שנרשם במהלך הלילה בקפריסים

פעם שנייה ביממה: רעידת אדמה מלבנון הורגשה בישראל
  (צילום: שאטרסטוק)

פעם נוספת: רעידת אדמה נרשמה לפני זמן קצר (חמישי) בלבנון, והורגשה קלות גם בישראל. לא דווח על נזק. לפי הודעת המשטרה, הרעידה הייתה בעוצמה של 3.1 בסולם ריכטר, ומוקד הרעש היה במרחק של 91 ק"מ צפונית מערבית למגדל שמס.

כאמור, מדובר ברעידת האדמה השנייה שמורגשת בישראל ביממה האחרונה. במהלך הלילה התרחשה רעידה נוספת במערב קפריסין, וזו הייתה חזקה יותר בעוצמה של 4.5. לפי המכון הגיאולוגי, מוקד הרעש היה במרחק של 388 ק"מ צפונית מערבית לנהריה, באזור פאפוס.

עוד באותו נושא

מה קורה בעת רעידת אדמה?

עיקר הדיווחים על הרגשת הרעידות נרשמו באזור ירושלים ובחיפה. מפיקוד העורף נמסר כי לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, היות ולא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל.

כזכור, בשבועות האחרונים נרשמו 6 רעידות אדמה שהורגשו בישראל, מתוכם 2 נרשמו בצפון הארץ, 2 נוספים בקפריסין, אחד באי כרתים שביוון וכעת אחד בלבנון. אחת מרעידות האדמה הובילה לפינוי מבנים בצפון הארץ, מחשש לקריסת הבניינים.

עוד באותו נושא

רעידות האדמה בישראל:אלו 10 הערים המסוכנות ביותר


25

הנחיות לציבור: מה עושים ברעידת אדמה?

בעקבות האירוע, פיקוד העורף הזכיר לציבור את ההנחיות להתנהלות בזמן רעידת אדמה:

השוהים במבנה אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

הנוסעים ברכב יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המזרח התיכון קורס...
ש | 03-02-2022 21:04
המזרח התיכון קורס אל תוך עצמו