רעידת אדמה נוספת בצפון | תלמידים פונו מבית הספר - סרוגים

רעידת אדמה נוספת בצפון | תלמידים פונו מבית הספר

בפעם השנייה תוך שעות: בשעה 12:28, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 בסולם מגניטודה במרחק 16 ק"מ דרומית מזרחית לטבריה | הנחיות לציבור: מה עושים ברעידת אדמה?

רעידת אדמה נוספת בצפון | תלמידים פונו מבית הספר
  (צילום: שאטרסטוק)

בשעה זו מתקבלים דיווחים על רעידת אדמה נוספת בצפון הארץ. בבית הספר במעגן מפנים את התלמידים מהמקום. עקב הרעידה החזקה המחשבים נפלו מהשולחנות. קישור למפת מוקד הרעידה.

התרעת רעידת האדמה בעפולה

מהמשטרה נמסר: "לפני כשעה התרחשה בישראל רעידת אדמה בעוצמה של 3.7. הרעידה הורגשה במקום שבו הורגשה רעידה דומה הלילה. נרשמו קריאות במוקדי 100. לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה לצונמי".

כזכור, לפני שעות אחדות, בלילה (בין שבת לראשון) הורגשה רעידת אדמה ברחבי ישראל – כך הודיעו במכון הגיאולוגי בישראל. עיקר הדיווחים על הרגשת הרעידה נרשמו בצפון הארץ, אך גם במרכז ובדרום היו אנשים שחשו את רעידת האדמה. גם בירדן ובלבנון דווח על הרגשת הרעידות.

עוד באותו נושא

במהלך הלילה: רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ

לפי הנתונים של המכון הגיאולוגי בישראל, רעידת האדמה התרחשה בשעה 23:36. עוצמת הרעש הייתה 3.7 בסולם ריכטר, והוא התרחש בעמק הירדן, כ-19 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן וסמוך לקיבוץ גשר. מנגד, המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני עוצמת הרעש הייתה מעט חזקה יותר ועמד על 4.1, ועומקו היה כ-2 ק"מ מתחת לפני הקרקע.

הנחיות לציבור: מה עושים ברעידת אדמה?

בעקבות האירוע, פיקוד העורף הזכיר לציבור את ההנחיות להתנהלות בזמן רעידת אדמה:

• השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

תירגול רעידת אדמה בכנסת (צילום: יניב נדב\ פלאש90)

• השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

 השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

 הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.


אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל srugim@srugim.co.il

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כנראה
עמדין | 23-01-2022 12:55
כנראה עכשיו הגיע הידיעה לצפון שבנט ולפיד ראשי הממשלה וכהנא שר הדתות