צביעות? נחשף: הרב חיים קנייבסקי שירת בצה"ל

כל בני הישיבה כולל הרב קנייבסקי ואביו של הרב גרוסברד יצאו אל הקרב בגבול עם מצריים. אז למה לחרדים אסור להתגייס? מאמר דעה

צביעות? נחשף: הרב חיים קנייבסקי שירת בצה"ל
  הרב קנייבסקי. גדול הדור הליטאי התגייס לצבא (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

נושא גיוס החרדים לוהט, כל מי שמנסה לגעת נכווה. ולא בכדי, החרדים עומדים על הגנת "חומות היהדות" ומעוניינים להשאיר את כל משועממי הישיבות החרדיות, להמשיך ולרבוץ בפינת הקפה.

השבוע נחשפתי לסיפור מרתק, שמעורר תמיהה רבתי על פעילותם של גדולי הדור החרדים נגד הגיוס. בשורה אחת לא רק החרדים שירתו בצבא עם קום המדינה – אפילו רבם ומנהיגם מרן הגאון ר' חיים קנייבסקי שירת בצבא.

לא מאמינים?

כדאי שתקשיבו לסיפור הבא.

לפני כארבע שנים נפטר אביו של משגיח ישיבת פוניבז' הרב גרוסברד. במהלך ימי השבעה הגיע באורח מפתיע לבית המשפחה לא אחר מהרב חיים קנייבסקי. כמובן שהוא התקבל בשמחה רבה, אך לוותה בפליאה על הביקור הלא צפוי.

הרב קנייבסקי פתר את התמיהה מיד עם התיישבו אל מול האבלים, ובפיו היה סיפור מדהים. הרב קנייבסקי סיפר: "אתם יודעים למה הגעתי לנחם? אביכם היה מפקדי בצבא".

כמובן שגבותיהם של כל "המשתמטים" שישבו בחדר הורמו בפליאה. הרב קנייבסקי, סמל החרדיות וצבא? איך זה ייתכן?

אני בטוח שהיו כמה מן היושבים בחדר שאף רצו לזרוק את הכיפה השחורה מראשם. הלוא הרגע הרב קנייבסקי גדע את אחד מעקרי האמונה עליו הם גדלו – ההשתמטות החרדית.

למה הוא כן והחרדים לא? (צילום: פלאש 90)

למה הוא כן והחרדים לא? (צילום: פלאש 90)

והרב קנייבסקי המשיך והכה בברזל בעודו חם. "בימי מלחמת השחרור קיבלנו – בני הישיבות – הודעה מהממשלה שזה עתה הוקמה, על פיה כולנו היינו חייבים לצאת ולהגן על גבולות המדינה".

גם בישיבת לומז'ה בה למד הרב קנייבסקי קיבלו את ההודעה ומשום מה לא חשבו להתחמק ממנה כפי שעושים החרדים היום. כל בני הישיבה כולל הרב קנייבסקי ואביו של הרב גרוסברד (משגיח ישיבת פוניבז') יצאו אל הקרב בגבול עם מצרים. לא רק שיצאו אל הקרב בחירוף נפש, אלא אפילו בנשק ראוי לא כולם צוידו.

המקור המהימן שמסר לי את הסיפור, סיפר בהתרגשות איך הרב קנייבסקי יישב על הגבעה והיה שקוע בתלמודו כשסביבו שורקים הפגזים.

והיום? 65 שנה אחרי, מנהיגי המגזר החרדי עושים הכל כדי להתחמק מהקרב.

ייתכן שאת הגישה הזו למדו החרדים של היום מהרב דוד פוברסקי, שאף הוא היה בלומז'ה באותם ימים.

על פי הסיפור שלעיל, הרב פוברסקי כל כך פחד מהיציאה למלחמה עד שהוא התחבא באחד מתאי השירותים של הישיבה, וכך הוא "השתמט" מהנסיעה הקשה.

היום שלא כאז – בוחר הציבור החרדי בדרכו של זה שפרש מן הציבור – ומסתגר בשירותים המטפוריים  – בחדר הנוחות של 'ההשקפה' והאידאולוגיה, זאת במקום לחרף את הנפש ולהגן על מדינה שהיא ככיבשה בין זאבים.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
93 תגובות - 93 דיונים מיין לפי
1
כתבה מעניינת מאוד ומגדירה יפה כיצד התדרדרו החרדים תהומה
משה לוינסקי | 24-12-2013 13:57
2
לרמוז הרב קנייבסקי צבוע זו נבזות שאין שני לה!
האחד | 24-12-2013 14:07
הוצאת לעז על גדולי ישראל. אחר כך לא תבינו למה במגזר ה"סרוג" אין כבוד לרבנים ותקיימו על זה סמינר.....
3
צביעות חרדית
אבי יאיר | 24-12-2013 14:15
אני תמה מי הזה במוחו הקודח לתת מקלדת בידיו של בעל המאמר.לך תעשה שיעורי בית.בהצלחה.
4
מהיכן שאבת את השנאה...
ארי | 24-12-2013 14:17
לא יאומן אני קורא כתבה באתר "סרוגים" אולם מרגיש לי כאילו אני באתר "מתבוללים". כזו שנאה ההזועקת מכל שורה, קשה למצוא במאמרי השטהה של "הארץ". אין מי בצוות האתר שירסן את ההשתוללות הזו. נוכח הסגנון קצת קשה להתייחס לתוכן. מה שמפתיע שכתוב שאסור להגיב בדברי הסתה ולשון הרע. "הסתה"?! וכי יש גדולה מזו...
5
לא צביעות ולא נעליים גם הרצי"ה נהג כך בדיוק
חזקי שחור | 24-12-2013 14:23
במלחמת השחרור בה היה מחסור חמור בכוחות צבא הורה לתלמידי הישיבה להתגייס ויש אף עדויות על כך שלמרות גילו הפטור (מעל 50 באותה תקופה) הוא התנדב ועמד כשומר במחסום צבאי בירושלים. לאחר מכן כאשר הצבא התבסס והגיע לשלב שאין הכרח בגיוס תלמידי הישיבות, התנגד הרצי"ה לגיוס תלמידיו ושאר תלמידי הישיבות.
6
חוטה ומחטיא את הכלל תחזור בתשובה!!!
משה | 24-12-2013 14:50
אני כולי רועד שבעוונותי כתבה כזו נפלה בחלקי....
7
הכתב חולה זה המילה לא יותר
אליהו | 24-12-2013 15:02
ואם אני רוצה לתת לך צ'אנס אז אתה פשוט טיפש בכזו רמה..... תגיד אתה בדקת פרטים הרי כל ילד יודע פרטים אחרים ממך.... ואתה יודע מה לא יודעים כלום בסדר? צריך להיות גאון שהצבא היום אין בינו לבין ביטחון כמעט כלום אולי כמה אחוזים בודדים צריך להיות חכם גדול שהצבא היום זה בית בושת אחת גדולה גם בגדודים "דתיים" צריך להיות חכם גדול שהצבא היום נועד להכשיל כל בן ובת בזנות ולרדת לדיוטה התחתונה...... גם ללא ידיעת עובדות פעם שאלת את עצמך מה דעת תורה של גדולי הדור בזמן מלחמה שבאמת יש סכנה לעם ישראל ולא לאיזה שיקול פוליטי או כלכלי של מי שהוא מוזר..... כדי לא להמשיך ולהפוך אותך לנבזה אני מעדיף להישאר שאתה כזה טיפש שאפי' לא תבין מה מגיבים..... הבושה הגדולה שאתר סרוגים מתגלה מיום ליום שכל מה שהוא נועד זה לשינאת חרדים בצורה הכי ניבזית ושנאת גדולי ישראל בצורה הגדולה ביותר..... כל אחד שמתימר לתפוס מקלדת העיקר שמוציא לעז על חרדים מקבל כותרת ראשית תתביישו ואולי טוב שכך אתם מגלים את פרצופכם המכוער ברבים וזה טוב......... ואתם יודעים מה שלא תתבלבלו אני לא חרדי אני דתי ויש לי המון מחלוקת עם החרדים אבל אני משתדל להיות אובייקטיבי לא רשע מרושע.....
8
לא חומה ולא יהדות החסידות היא סברה לא מסיני ניתנה
חיים | 24-12-2013 15:02
קבל את האמת שהזוהר חברת משה דה-לאון כתבה זו האמת ותקבל כי הקבלה סברה כבדיה מדע בדיוני של היהדות. גירוש ספרד עונש על פריחתה . השבתאות עונש על סברות הארי והשואה עונש על הפלגנות והזרמים בחסידות . מסקנה הבטלה לא להתגייס היא סחטנות של פשע מאורגן יהודי שתורתו על כרעי תרנגולת . וד"ל
9
מאוד מענין
יוסי | 24-12-2013 15:09
מה היה קורה אילו כל החרדים ג"כ היו מתגייסים ויושבים על הגבעה כהגדרתך במאמר איזה צבא היה לנו
10
העובדה שלא השיל את הכיפה כמו מרבית הדלי"ם מוכיחה
רחלי | 24-12-2013 15:18
שזו לא הייתה מסגרת צבאית של צבא עמוס בניאוף
11
הכותב שם עצמו ללעג אתה משווה את הצבא של פעם לצבא של הי
טיפש | 24-12-2013 15:19
כמה מהמזרחי חזרו שם בשאלה?????
12
כתבה מצוצה ושקרית ברמות מטורפות
מני | 24-12-2013 15:20
אני מבין שהציבור הסרוג לחוץ ממסע המועצת שתחשוף את קלונם ברבים ובאובדן עשתונות הולכים להפיץ שטויות... גם אם נניח שהסיפור הזה אמיתי אין בו כל קשר להיום, אז לא היו בנות בצבא. זה היה זמן מלחמה. כיום הכל שונה הצבא הוא בית הבושת הגדול בישראל, וכן מדובר בעודף חיילים שאין שום שום הצדקה להפסיק לומדי תורה מלימודם.
13
זה עדיין בתקופה שהדוד שלו מרן החזון איש האמינו שיש משהו
דני | 24-12-2013 15:21
עם הקמת המדינה, עד שמיד קלטו את מזימותיהם של הציונים הארורים!!
14
אוי כמה שנאה יש לבני התורה גם מ"אחים" המזרחי
טוב מאוד | 24-12-2013 15:21
אלווי שינשך חמור
15
אתם באמת משווים את הצבא של אז להיום?
יניב | 24-12-2013 15:25
היום כל הצבא שורץ בבנות, מלא פריצות ונידה, אפשר להשוות את אז להיום? אמרנו מופרשות, שלא יהיו איתנו בבסיסים בנות, כדי שנוכל לשמור על הטהרה ובזה אני יודע שאין מחלוקת בין אף רב נורמלי, ואנחנו נתגייס בהמונים בלי בעיות.
16
דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
רפי | 24-12-2013 15:27
תגובות עם הסתה, דיבה ולשון הרע אסור לשלוח אבל כתבות מלאות ארס והרס מותר
17
אם היינו חושבים על סכנה קיומית היה אחרת
יהודה קירשנבוים | 24-12-2013 15:30
אתה לא הבנת את הסיפור. אז כולנו ביחד טעינו וחשבנו שהמדינה וצה"ל הם ההגנה על המשך קיומינו, היום כולנו מבינים שהם גורם הסיכון בעצמו
18
השוואה
דוד | 24-12-2013 15:31
איך בכלל אתה יכול להשוות בין 1948 ובין 2013?? אין שום קשר! פעם היה באמת עניין של חיים ומוות, פיקוח נפש..מזמן צה"ל הפך ליהות מקום של חילון תעשייתית, שירת נשים, פריצות וזנות! אז בטח שלהיתגייס לצה"ל זו איסור חמור מדאורייתא.
19
הפוך, זו הראיה שלא צריכים שירות צבאי
אלי | 24-12-2013 15:36
שהרי בשעת מלחמה גם בחורי הישיבות ייצאו כמו אז, ולא צריך שום אימונים וכדומה, אלא אפשר לשבת בישיבה, וכשתהיה מלחמת חירום, או מלחמת שמד ייצאו כל בחורי הישיבות ורבניהם למלחמה. רק האמירה שהרבנים מגינים כדי שלא יתרוקנו פינות הקפה למשועממים, כאילו על זה המאבק החרדי, היא מטופשת, ילדותית, מסיתה, ושקרית. האמת, לא ציפיתי ממך ליותר, לא ממך ולא מתומכי הבנטים.
20
גיוס חרדים
ארון | 24-12-2013 15:39
אשמתכם , הצבא היה הרבה יותר דתי וגם המדינה אם לא הייתם משתמטים .
21
הדיוט
עמית | 24-12-2013 15:48
אז לא היו אנשים במדינה הקטנה אז יש חיוב דאוריתא ספק פקוח נפש עת לעשות להשם הפרו תורתך אבל היום שיש עודף חילים שהצבא עצמו לא צריך ככ הרבה אז רק בני הישיבות חסרים מה אתה מתלהב מעצמך חרש שוטה וקטן או יותר נכון חכם רררררררררררששששששששששששששששעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע וכו
22
מה שכתבת בסוף הוא נורא ואיום. לשה"ר דאורייתא
עמ"י חי | 24-12-2013 15:50
גועל נפש! אתר 'סרוגים', אל תתנו לו מקלדת שוב למסית הזה!
23
להשוות את אז להיום - פשוט בורות!
דתי לאומי | 24-12-2013 15:54
המצב במדינה השתנה, המצב בצבא השתנה....
24
דווקא בגלל זה אסור להתגייס
חזי | 24-12-2013 15:56
אם גדול הדור היה בצבא והוא יודע מה זה צבא, והוא אומר לחרדים (שלומדים) שאסור להם ללכת לצבא אז חייבים להקשיב בקולו. ואני בטוח שאף אחד מהם לא חשב לזרוק את הכיפה, ההפך זה מחזק יותר. ואפילו אני הקטן שהייתי בצבא ראיתי איך הגוף הזה מקלקל רוחנית את האדם בין אם תרצה או לא תרצה. אז לחרדים שכל חייהם רוחניות לא כל שכן!
25
מפתיע ומעניין
מני | 24-12-2013 16:06
אבל אפשר לכתוב עם פחות ארס
26
>>מהכתבה המגמתית נודף ריח רע וכבד ................... !
ולמה תשאל לשמי ! | 24-12-2013 16:07
מהכתבה המגמתית נודף ריח רע וכבד -> מעלה זלזול בתורה ובלומדיה ->> הזלזול מסוג של עמי-הערץ הגסים ביותר !
27
אתר סרוגים: אני מאוכזב מכם. חשבתי שיש בכם יותר...
| 24-12-2013 16:11
יותר אינטלגינציה ופחות שנאת חרדים. חבל, טעיתי. אני סוגר האתר ובע"ה לא נכנס לכאן יותר. יש אתרים אחרים, יותר רציניים ופחות מסיתים. שלום ולא להת'
28
מצבה הרוח של מדינה זו ה"ציונית" להגיד בעדינות לא השתפר!
שפירא | 24-12-2013 16:19
והמבין ולטח מבין למה הכוונה כאן ! ו לכן: ->>> אסור בהחלט לבן תורה להתקרב לשם ואפילו בד' אמות ! טמא ומסריח ! טמא ומסריח ! טמא ומסריח !
29
תגובה למגיבים
דוד | 24-12-2013 16:25
הטענה שהצבא היום שונה מאז היא טענה שגויה, בזמנו לא היה פיקוח על כשרות ברמה של היום ולא היה רב בכל גדוד והטענה שאם המצב לא מספיק טוב לא נתגייס היא חסרת היגיון ואם לא תתגייסו זה ישתפר?ההפך תתגייסו ותשנו. בכלל אם יש מצווה היא לא מתבטלת בגלל מצווה אחרת כולל לימוד תורה שכן לא ניתן לבצע אותה על ידי אחרים אלא שכל הטענות האלו הן אנטי ציונות וכפיות טובה כלפי הקב"ה שזיכה אותנו במדינה ובצבא.
30
נבל ברשות התורה
משתמט גאה | 24-12-2013 16:30
כל המזלזל בתלמידי חכמים אין תרופה למכתו ונקרא אפיקורס. ברור לי שאת התורה הזו מלמדים בציבור הד"לי המתועב רק לעומת ה"רבנים" שלהם ולא חלילה אחר אלו שבאמת עושים משהו רוחני טהור ואמיתי. אבל מה לעשות? בציבור שבו אל"מ נחשב יותר מראשל"צ, רס"ן למינימום פוסק הדור, ורב"צ עלוב בדרגת סגן מוקף במשרתות מעריצות לתלמיד חכם מובהק לא פלא שנולדים מתועבים כמוך. ואגב, חוצפה מצד כיכר השבת שמפרסמים כתבות מהאתר הכפרני הזה. זה ששני אתרים נשלטים ע"י אדם אחד לא הופכים את תכניו לכשרים או יהודים.
31
צהל
איציק | 24-12-2013 16:32
לפני שאתם מעלים על פיכם שם קדוש זה החזירו את הכיפה על ראשכם ותהיו כתמיד דומים לדתיים כי זכור לי שתמיד הצציצית והכיפה אוי היו בכביסה
32
הרב דוד פוברסקי נולד ב 10/04/1894
zeev | 24-12-2013 16:46
כך שבמלחמת השחרור הוא היה בן חמישים וארבע, לא נראה לי שבגיל כזה הוא היה אמור להתחבא בשרותים, האגדההסיפור הזוהזה, מסופרתמסופר על הרב פוברסקי, שהתחמק מגיוס לצבא הרוסי, לפני מלחמת העולם הראשונה, יחי ההבדל הקטן, השתמטות מצבא ישראלי, על מנת להגן על ישראל מפני הקמים עליהם, להשתמטות מצבא הרוסי שקם על בני ישראל.
33
אמונת חכמים
שלמה | 24-12-2013 16:58
לאיזה שפל מדרגה הגענו שכך מעיזים לפצות פה על גדולי הדור. אם אין אמונת חכמים אין אמונה בקדוש ברוך הוא. נקודה! מפחדים לדבר גלוי נגד הקדוש ברוך הוא אז מדברים על צדיקים שדבוקים בקדוש ברוך הוא. ה' ירחם עלינו ויגאל אותנו במהרה!
34
כיצד אתם נראים עם ההתגיסות הזאת כולכם הופכים חילונים
יצחק | 24-12-2013 17:04
במלחמת השיחרור היה גיוס לצורך קיום ולא לצורך חילון הדוסים חבל שאת בערפל ואין לכם ראות
35
הרב קנייבסקי בצבא
netanel | 24-12-2013 17:14
אין להשוות זאת היתה הוראת שעה מי שהולך היום בצבא יוצא בטוח חילוני זאת הבעיה של היום ולא שלא רוצים להגן
36
מתאים לעצוד הפיסבוק של מפפלגת יש עתיד
משה | 24-12-2013 17:32
רק שינאת עמי הארצות ובורות מדהימה יש לכותב, ולא שווה אפילו התיחסות
37
"בית של גויים" למי שלא הבין....
אכן נודע הדבר | 24-12-2013 17:32
עצוב לגלות כל פעם מחדש את הצביעות של כאלו שמכנים עצמם "דתיים" ובכל הזדמנות בוחרים בצד שנגד לומדי התורה באשר הם. לפחות עכשו ברור עם מי יש לנו עסק
38
משועממי הישיבות????? תתבייש לך!!
צחי | 24-12-2013 17:51
רואים שאין לך מושג וערך ללומדי תורה אלא רק שנאת חרדים!! של נעלך בור ועם הארץ שכמוך!!!
39
לא יאומן שאדם אחד מצליח לומר כ"כ הרבה שטויות בבת אחת
סרוג שקול | 24-12-2013 17:51
בכל לשון של בקשה! מי שאין לו מספיק תבונה להשכיל להבחין להבין ולרדת לסוף דעתם של גדולי התורה אנחנו לא מבקשים שישתוק לגמרי אבל לכל הפחות שלא יביע את "הגיגיו" על במה תקשורתית כלשהי!!! אין כאן מה להוסיף, כתבה זו לא ראויה אפי' למענה לדברים.
40
כתבה ירודה ונחותה שאף לתגובה עניינית אינה שווה
רונן | 24-12-2013 18:03
אני תמה על אתר "סרוגים" שעד לכתבה זו נחשב בעיניי לאתר מכובד שנותן במה לבורות, אווילות וטפשות ...
41
מספיק
יועץ | 24-12-2013 18:35
נסים בן יהודה מדבר שטויות
42
אני כדתי מוחה בתוקף!!!!!!!!!
דתי | 24-12-2013 18:35
נסים בן יהודה אתה לא משלנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
43
טוב זו הייתה באמת מלחמה מאז יש רק מבצעים או מחדלים
למה לא עכשיו | 24-12-2013 19:22
כל בר דעת מבין שפיקוח נפש דוחה הכל ובזמנו זה היה בגדר פיקוח נפש לכן יש חיוב להשתתף במאמץ המלחמתי ובדגש על השתתפות במאמץ לא בגיוס ובחיול ובשרשרת הבקו"ם ומאז כולם מבינים שזה פיקוח נפש להתגייס ואכמ"ל ( ובאמת מי שישים לב מאז מלחמת החובבנות השיחרור לא היו באמת מלחמות היו מבצעים גדולים (ששת הימים)וקטנים מחדל יום כיפור שלכל הדעות הייתה רשלנות פושעת ) מי שרוצה להתווכח איתי מוזמן אבל עכשיו אין לי כח להאריך יותר נגיב כפי הצורך תודה
44
לכל מי שנגד הכתבה יש לי שאלה . . . . . .
יוסי | 24-12-2013 20:14
אם עכשיו הצבא בא אליך ושואל אותך מה אני צריך לעשות כדי שתתגייס מה אתה עונה לו yilevi@eto.et.il
45
תגובה ל44
מישה | 24-12-2013 20:51
א,שרק חרדים יתגייסו ולא בני ישיבות. וחרדים יש מלא ברוך השם. ב,לאפשר לשמור שבת כהלכתה קלה כבחמורה. ג,שהאוכל יהיה כשר ע"פ ההלכה. ד,שיהיה אפשרי לא להיכשל בראיות אסורות. ודי לחכימה ברמיזא ה,לאפשר להתפלל 3 תפילות כראוי. ו,לאפשר לצום בשקט את כל הצומות,ולא לעשות "מבחן פתע" כמו שעשו בצום גדליה. ז,לאפשר לא לשמוע ניבולי פה מצד החיילים ואו המפקדים. ח,יהיה אפשר לשמור את כל חוקי התורה. ט,לא יהיה דברי כפירה באבינו שבשמיים.
46
זה לא שירות בצהל, ולא הכרה במדינה ציונית חילונית
ישורון | 24-12-2013 21:02
אתה סתם מקשקש לוקח ימים אם בכלל כאשר לא קמה מדינה, לא ידעו איזו מדינה תקום, איש לא האמין שהמדינה תהיה חילונית ללא דת וללא יהדות. הציונות הדתית חשבה שהיא גהורה ןיןתר משקרבה חילוניים לדת,קאבה היא את בניה ובנותיה לחילוניות והעובדות ידועות
47
תשובה ל 44
קיש מיך | 24-12-2013 21:21
ומה יעזרו הסברים כאשר אנכם מעוניינים לשמוע !!! תורת עם ישראל רחוקה ולא ידוע לכם ואף גרוע מזה לימדו אתכם לשנוא את מקורות היהודיים או לסלפם אז כצד אפשר להסביר חרש מוזיקה או לעוור צבע ????! יהודי מקוריים הם הציונים האמיתיים המחפשים את עמם ולא מדינה כופרת וקוברת את עמה היא ! כותב אני את השורות האלו כאשר ידי רועדות מזהם ! יהודים העלו על הגרדום בשביל להישאר עם יהודי ואתם מצפצפים על הכול - פושעים שפלים שכמותכם ! צבא זה לא המאנה להישרדות כעם ישראל הקדוש ! אתה מחפשים הפקרות בכול - חיי הפקרות בא"י הקדושה זו תשובתכם והנה לך גם תשובתך ! אני אשית קבלתי מכות בשביל להתחנך ולהישאר יהודי באים אתה הייתה מקבל מכות >באזהרה שהוריך יקבלו כדור בראש בגלל רצונך להישאר נאמן לעמך לא הייתה שואל שאלות מסוג מתופש זה ! ליהודי אי אפשר לעמוד בד' האמות שלכם מפאת הרח הרוחני הקשה הנודף מכם לא מבינים את זה ?
48
תגובה ל 33, 45מסכים ומזדה בכל מאודי ובכל נפשי לכל מילה
יהודי | 24-12-2013 22:23
עמי-ארצות זה רק להתווכח מריקנות לתוך ריקנות ולצינות ריקה מתוכן !
49
דיבורים מגמתיים בעליל
איילה | 24-12-2013 22:39
כנראה שכבודו החכם והנבון והיודע הכל, שכח שלפני 65 שנה, המצב היה אחרת, בהתנהגות האנשים, ברמת החילוניות, בצניעות ועוד ועוד. אפשר להשוות בכלל?! אז, היה אדם כלשהוא שהיה מעז לדבר ככה על רב כל שהוא, ולא משנה לאיזו קבוצה השתייך?! לא היתה עזות פנים מסוג כזה בשום אופן. אבל זה רקר הוכחה שאנו מתקרבים לזמן בואו של המשיח... כל הכתבה הזו כ"כ מגמתית ומלאת שטנה. שקוף שלא היתה מחשבה. הכל זרם מכוח השנאה. מסכן.
50
הכתב שונא חרדים נקודה
יעקב | 24-12-2013 22:42
אם אתה עיתונאי תשקף כתבה מאוזנת שמת לב כמה פעמים הדגשת את השקפת עולמך :משועממי הישיבות ,משתמט,שרותים מטפוריים, לצערי זו הכתבה האחרונה שלך שאני קורא ב"נ
51
למה הרבנים לא דוחפים את הבטלנים להתגייס -כנסו
חיים | 24-12-2013 22:52
לצערנו הישיבות הפכו למקום מקלט לחלק מהבחורים אם כולם מתמסרים ברצינות ללימוד ?לא למה אבי ועוד מעט בני דהיינו שלוש דורות מתגייסים ועושים מילואים וקרובי משפחתי כבר דור שלישי לא נגעו במדים זה הוגן? זה מוסרי? זה יהודי? החרדים מתקרבים להיות מיליון איש מה מבקשים בסך הכל שתעזרו לנו גם אתם גרים כאן
52
גיוס
סיני | 24-12-2013 23:18
אדרבה ! יתכן שאולי ובגלל שמכיר את הצבא הוא יודע בדיוק כמה הצבא יכול לקלקל
53
הבלים
דוד | 24-12-2013 23:26
כותב נכבד (נבזה) אם יש לך שאלות על מלאך ה' צבאות, אז לך ותשאל אותו לפני שאתה כותב שטויות !
54
דחוף!!
נקודה למחשבה | 24-12-2013 23:42
אני פונה אליך הכותב בנימה אמיתית כנה ומרחמת! לטובתך ולמענך, לפני שאתה כותב את המילה 'צביעות' בהקשר להרב קנייבסקי, תנסה לערוך בירור קצרצר אצל חבריך (ולאו דוקא חבריך החרדים או הדתיים, אבל כן דוקא כאלו ששמעו על הרב קנייבסקי) מי הוא הרב קנייבסקי. אני מניח שאם היית יודע באמת מי הוא לא היית מעיז לכתוב עליו כך!!
55
כתיבה מכוערת ורדודה
חיים | 24-12-2013 23:53
ניכר שהכותב חושב שהוא יודע כל מה שצריך לדעת ומדעה זו אף אחד לא יזיז אותו. רק נשאר לתמוהה למה האתר מפרסם. .דבר כזה. אפילו כטוקבק זה לא ראוי.
56
איך אפשר לשרת בצבא עם ניאוף וסמים ופריצות
רותי | 24-12-2013 23:57
יותר גרועים מאומות העולם ילדים אונסים בגיל 12 ילדות
57
גועל נפשש תתביישו לדבר על הרב קנייבסקי
אני | 25-12-2013 0:13
אאפילו חילונים כבר יותר נורמלים ממכם!!!
58
רדוד
אריה | 25-12-2013 0:15
נסים בן יהודה, רדוד.
59
כותרת מזעזעת
עמוס | 25-12-2013 0:17
איך הרשיתם לעצמכם לתת כותרת נוראית כל כך כלפי תלמיד חכם וצדיק כמו הרב קנייבסקי שליטא? אין גבולות?
60
לא מאמין שאדם מאמין כותב על לומדי תורה 'משועממי ישיבות'
בושה, לתת במה לתת רמה | 25-12-2013 0:34
ובכלל כל הפילפול הפולני שלך לא ראוי ליחס, ועל 'הגזירה שווה' שלך נאמר 'טענו בחיטים והודה לו בשעורים'.
61
גמרתי עם האתר הזה - פשוט גועל נפש!!!
דתי | 25-12-2013 3:32
קודם כל הנוסח השונא והביטויים המזלזלים בלומדי תורה פשוט נתנו לי להרגיש באתר "הארץ" וכדו' ולא באתר המתיימר להיות דתי! וחוץ מזה מה חושב הכתב שאנחנו מפגרים/ סנילים וכדו' כל מי שהיה אי פעם אצל הרב קנייבסקי לברכה או משהו כעין זה רואה שמדובר באדם שחוץ מללמוד לא יודע מאיזה כיוון שופכים את המים מהקומקום לכוס תה אז להגיד שהיה בצבא... פשוט בדיחה גרועה וזלזול גרוע באינטליגנציה של הקוראים!
62
מי זה הכתב ניסים בן יהודה???
איציק | 25-12-2013 7:49
הוא מבייש אותי כסרוג ומי ששרת בקרבי!!! כתיבה מלאת שינאה ורדודה מזכירה את לבלרי יתד נאמן בתקופה הרעה שלהם!!
63
ליהודה
המצליף | 25-12-2013 8:14
על הכותרת ועל הכתבה נגד גדול בישראל תתחיל להיתפלל בלי להפסיק ומכל הלב למה היחזהרו בגחלתם של תלמידי חכמים
64
כותב רשע... יתן דין קשה מאד בעלם הבא
אחד | 25-12-2013 8:38
איך מעלים כאלה דיברי נאצה כנגד ציבור שלם, לשון הרע, רכילות ועוד השקפה של בור וריק ע"פ הגדר ההלכתי(עם-הארץ ידוע בשנאתו לתלמידי חכמים). אני מוחה בך רשע מרושע ובזלזול שלך לגדולי ישראל.
65
תתביש לך לדבר כך על גדול הדור צביעות תגיד לעצמך
רות | 25-12-2013 9:04
אני מוחה וכועסת שהעלו את הכתבה שלך שהיא מלאה שנאה מה אתה מבין בכלל בתקופה ההיא זו הייתה תקופה קשה לעם ישראל ואם הוא החליט הוא ידע מה הוא עושה מי אתה שתערער עליו אתה לא מגיע לציפורן שלו אתה צריך לחזור בתשובה חצוף
66
אבל לא הבנתי מה הצביעות פה
מטומטמים | 25-12-2013 9:15
זה הכתבה הכי מטומטמת שקראתי עד היום.
67
לא מבין מאיפה השנאה הזאת לחרדים
ישראל | 25-12-2013 10:23
רשע מרושע רפורמי
68
עז פנים לגהינם
דת"ל | 25-12-2013 11:42
עשה תשובה על דבריך נגד גדולי הדור. מילא היה בדברים מעט חוכמה, אך רק בורות מוחלטת ושנאת חרדים בזויה
69
השוואות חסרות ערך
שונא טיפשים | 25-12-2013 12:35
ההבדל בין אז להיות מבחינת קדושת המחנה. ההבדל בין אז להיות מבחינת מספר החיילים ההבדל בין אז להיות מבחינת הסכנה לקיום עם ישראל בארץ.
70
תגובה ל-47
יוסי | 25-12-2013 13:04
לא הבנתי מה אתה רוצה אשמח להיות עמך בקשר yilevi@eto.et.il
71
בן תורה גאה
יצחק | 25-12-2013 13:38
דע לך ידידי שבמילים ספורות אלו בדברך על ענקים ובני תורה איבדת את העולם הבא שלך וגם את העולם הזה כי פשוט שהפורענות לא תאחר לבוא ודיבורים כאלו יכול לומר רק אדם שפגם עד ליסוד את בריתו וידעתי גם ידעתי שתלעג לדברי אלו אך לועג מי שלועג אחרון והיתי מאחל לך שתחזור בתשובה אם היתי חושב שיש סיכוי ולו הקטן ביותר
72
תגובה למגיבה של עיצוב מדבקות קיר
לולי | 25-12-2013 13:55
למה את בורחת מהאמת מה כל כך מזעזע לא צריך לטאטא מתחת לשטיח דברים נכוחים. הכל בפרופורציה ואני מסכימה עם כל הנאמר מדברי ירוחם אסטריכר.
73
זה בכלל לא היה בגבול מצרים
נגד סלפנות | 25-12-2013 17:19
הסיפור בכלל לא היה בגבול מצרים. ר' חיים הגיעה להלוויה וליווה את ר' שמואל גרוסבד עם מכוניתו. כשהגיע לבית לנחם סיפר ששניהם היו ביחד בשמירה בימי מלחמת השיחרור בבני ברק. הם לא ידעו להשתמש בנשק וכששמעו רעש הם מיד ברחו לישיבה. אבל כשיש אג'נדה ברורה, למי איכפת מהעובדות?!?!?!
74
החריידים יחפשו תירוצים מתחת לאדמה, והכל
קורצ'אק | 25-12-2013 18:11
כדי להשתמט וליהנות ממנעמי החיים הטובים, ולהרוג עצמם באוהלם של הקניונים והרחובות ושאר מעוזיהם של הולכי הבטל.
75
הכול שם מסריח חזק ! > לשרת בצבא עם ניאוף ?!
לשרת בצבא עם ניאוף ? | 25-12-2013 20:11
איך אפשר לשרת בצבא עם ניאוף וסמים ופריצות ?
76
איזה אפסססססססססססססס
מוטי | 25-12-2013 21:54
אין תגובה.
77
הרב דוד פוברסקי
אברהם | 25-12-2013 23:32
רגילים אנו בשטויות של לבלרים שאינם יודעים כלל על מה הם כותבים ומצרפים חצאי דברים בלי כל קשר למציאות הרב דוד פוברסקי זצ"ל הגיע לארץ בגיל 38 נשוי עם שלושה בנים ואף פעם לא היה אמור לצאת לקרב. ב. מה שכן היה כאשר היה בחו"ל בעת ההפצצות של הגרמנים על מקום היותו רצו כולם לשירותים כדי להתחבא והיחיד שלא נכנס לשם היה הרב פוברסקי זצ"ל כדי שיוכל לומר וידוי וקריאת שמע אם ח"ו יקרה משהו היה כדאי לאותו לבלר טפש לבדוק מקורותיו לפני שמדבר על אנשים קדושי עליון שאין לו כלל השגה בהם
78
פליאה
ישראל | 26-12-2013 1:02
אני לא מבין, אם מה שהוא עשה שם היה רק לשקוע בלימוד בין התותחים, מהי ההערצה למפקד שלו? על שהניח לו ללמוד?
79
לכל המגיבים בפיסבוק מי שרוצה להיתקלקל יכול גם בישיבה לה
יוסף | 26-12-2013 9:38
להיתקלקל ולמגיב היתום רציתי להזכיר לך ארץ ישראל ותורת ישראל אחד הם ואל תישכח את זה לעולם לצערי הכיפות הסרוגות הולכים לארץ ישראל והחרדים לתורה מי שחושב שידבר סרה בעם או במדינה טועה בגדול
80
הר' קנייבסקי
ג'וני | 26-12-2013 10:12
לכותב המתוסכל ,מה עוד למדת ממרן הגה"ג רבי חיים קנייבסקי?
81
תפרסם את השם המלא שלך חילוניסט
יובל | 26-12-2013 11:33
שידעו כולם מי אתה , בית של גוים זה מחמאה בשבילכם
82
חשבתי שיש לכם סקופ יותר מעניין
אלי | 26-12-2013 12:42
ההשוואה בין מלחמת תש"ח להיום לא מתחילה אפילו, אם עשית צבא אתה גם יכול להבין למה
83
תמשיכו לסנן מצוות עם הכיפה המחוררת
חוזר בתשובה | 26-12-2013 12:54
אחרון החילונים לא היה מדבר ככה על גדולי הדור רק אתם המתייונים מעזים כי אנחנו האנטיתזה שלכם לאיך צריך לחיות יהודי. אםיקורסים כולכם.
84
כשרשעות ובורות מתחברים הטור הזה יוצא..
בכיר | 26-12-2013 14:20
נמאס כבר מהשקר שאתם מנסים בכל דרך למכור לנו,
85
תגובה ל 74
יצחק | 26-12-2013 14:40
להנות ממנעמי החיים?????????????? הם חיים מתחת לקו העוני ומאושרים מעל קו האושר כי הם יזכו להכנס לאן שאתה לעולם לא תזכה
86
תגובה לדברים
אוהב תורה | 26-12-2013 15:07
על זה נאמר עפרא לפומיה איך מלאו לבו לדבר על היקרים מפז לומדי התורה הקדושים ועל האי גאון קדוש הרב פוברסקי זצ"ל איך לטא מפחד מכבוד התורה ועיין מסכת ברכות במי שפתח פיו על תלמיד חכם מה קרה לו וילך לקברו לבקש מחילה במניין וכבר נודע בש"ס מה שכתבו על עמי הארץ ושנאתם לתלמידי חכמים וזה נאמר על אנשים שומרי תורה ק"ו לכותב הרע הזה שבוודאי אינו מקפיד על דיני קדושה יבוש ויכלם בעלמא הדין ובעלמא דאתי! ואנחנו את נפשנו הצלנו בעזרת השם ובישועתו
87
טפשות
חרד | 26-12-2013 17:28
אני חרדי שרתתי בצהל וכן עשו שלשת בני אולם במחשבה שלאחר מעשה טיפש מי שמת עבור מדינה העוקרת את התורה ואת מצוותיה והסולדת מחובשי כיפה. רע למות בעד ארצכם
88
תשובה ל44
מילואימניק | 26-12-2013 18:02
אם צבטיחו שבצבא לא צהיה פריצות האוכל יהיה כשר וזמן סביר לתפילות ולימוד כל גדולי הדור יתגייסו בעצמם. אםילו הרב הגדול מרן הרב בן ציון מוצםי הצהיר כך באתר שלו דורש ציון
89
כל החרדים שמגינים כאן על הרב לא שמים עליו
חחחח | 27-12-2013 0:38
הרי הוא אומר שאסור להתקרב לאינטרנט.... אני בהחלט מסכימה שהדברים שנאמרו היו יכולים להאמר אחרת אבל... אולי תפשפשו במעשיכם לפני שאתם מטילים אשמה בכותב, הרי בסופו של דבר.... אתם עוצמים עיניים כשמדובר על צבא אבל כשזה מגיע לאינטרנט פתאום הרב כבר לא כ"כ מבין....
90
לא מתאים
איתן | 21-01-2014 21:37
חשבתי שפה זה אתר של שומרי דת וככה אתם מדברים לשון הרע ורכילות גם עם הרב קנייבסקי לא דתי לאומי הוא גדול הדור ענק שבענקים לומד תורה וככה הוא מגן על עם ישראל. רש"י הקדוש כותב שבמלחמות כמובן של מצוה רק צדיקים היו יוצאים וגם שלכל לוחם היה מישהו כנגדו שהיה מתפלל ולומד תורה.
91
סגנון
רונן | 02-04-2019 0:17
איך האהבה היתרה לחרדים נוטפת מהכתבה המגמתית ...עוד עניין תגיד אליעזר היה אביך??
92
אפיקורוס
סנהדרין | 02-05-2019 13:23
הגמרא הסנהדרין אומרת שמי שהוא אפיקורוס אין לו חלק לעולם הבא, גם עם הוא רב, צדיק עם זקן , ומהו אפיקורוס? מי שאומר, מה עוזרים לי החכמים שלומדים תורה? כל היום הם יושבים ובשבילם הם לומדים ולא נותנים לנו כלום. בדיוק מה שכתבת בפסקה הראשונה של הכתבה. בושה וחרפה. ואני מצטט משועממי הישיבות החרדיות. אני מבין שבחיים לא פתחת דף גמרא, או למדת איזה תוספות טוב כזה, עם רן וראש. וכמובן שלא פתחת קובץ שיעורים... צבע לפוניבז יום שני הבא שמתחילים ללמוד... תגיד לי מי משועמם...
93
סיפור מהתחת
סי | 07-08-2019 0:54
מצוץ