גיור זה לא רק תעודה, גיור זה שינוי באורח חיים - סרוגים

גיור זה לא רק תעודה, גיור זה שינוי באורח חיים

לצד העבר הלא פשוט שלנו קהילת ביתא ישראל עם הרבנות, אני רואה במוסדות הרבנות הראשית סמל מובהק להיותנו מדינה היהודית. להפריד את הדת היהודית ממדינת ישראל זה כמו לעקור את הלב מאדם

גיור זה לא רק תעודה, גיור זה שינוי באורח חיים
  השר לשירותי דת מתן כהנא (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

גיור זה לא רק תעודה. גיור זה שינוי באורח חיים, תנאי קבלה לעם היהודי ולתורת משה וישראל. קהילת ביתא ישראל קיבלה יחס משפיל ופוגעני מצד הרבנות הראשית, הדרישה לגייר קהילה שלמה ששמרה על בקנאות ובמסירות נפש על יהדותה לא היה הוגן.

לצד העבר הלא פשוט, אני רואה במוסדות הרבנות הראשית סמל מובהק להיותנו מדינה היהודית. ישנם רבנים מהציונות הדתית שמחוברים לכלל המגזרים בחברה היהודית שראוים לעמוד בראשו ולערוך שינוים ולהנגיש את שירותי הדת לכלל המגזרים בחברה היהודית.

עוד באותו נושא

"בתי הדין לגיור נמצאים על הקצה המקל ביותר"


4

שינוים בתחומי הדת על ידי חקיקה, זוהי כפיה וחלק מהגורמים שמובילים מהלך חקיקה פועלים לעקור מאיתנו את הזהות היהודית, את זה צריך למנוע ולעמוד כאיש אחד וכחומה בצורה.

השר לשירות הדת, מר מתן כהנא, שאינו חשוד בעקירה זהות היהודית מהמדינה, צריך לעמוד איתן בעת הזו מול הלחצים הקואליציוניים ולמנוע הפיכת מדינת ישראל למדינה ללא הזהות היהודית שתהיה מדינה לכלל אזרחיה. במדינת ישראל, בניגוד להרבה מדינות, יש פולחן דתי וחופש לכל מיני דתות, למרות שחלקים מהם עוסקים בתהליך של המרת דתם של יהודים.

מה שמחבר בין קהילת ביתא ישראל ליהודי פולין, גרמניה, מרוקו וכלל עדות ישראל, זו הדת היהודית. לכן, אסור לפרום את החוט המחבר בנינו היהודים. הכעס על הרבנות הראשית אינו מצדיק פגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל.

למרבה הצער, דווקא בארץ ישראל, קמות תנועות פוליטיות שמטרתן למחוק מהעם היהודית את הזהות היהודית.

בימינו הסתה כלפי המגזר החרדי, מביאה קולות. המגזר החרדי אינו מושלם, כמו כל מגזר אחר, אבל להפוך אותם למגזר החולי הרע של החברה הישראלית, זה מראה על ראיה מקובעת שמניעים פסולים, המונעים מרצון לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל הם עומדים אחריה. רק מה, קל יותר לתקוף את החרדים, לעומת תקיפה ישירה של הדת היהודית. לכן זו הנדסת התודעה .

להפריד את הדת היהודית ממדינת ישראל זה כמו לעקור לב מאדם ולצפות ממנו שיתפקד כרגיל.

מה שעושה אותנו עם, זו הדת היהודית. זה שיש אנשים שמנסים להמציא מין זהות, זה מתוך זלזול באינטליגנציה של הציבור. צריך שינוי במערך הגיור, אבל אל לנו לשכוח לרגע שגיור זה לא רק תעודה ,זה קבלת עול התורה והתחברות לעם היהודי.

זה לא כמו קורס חובה באוניברסיטת בר אילן כתנאי לקבלת תואר אקדמאי, זה שינוי באורך החיים, שינוי חייו של האדם כיהודי.

ישנם רבנים חרדים כמו הרב זמיר כהן, ראש מכון הידברות, למרות אורך חייו החרדים הוא מחובר לכל המגזרים בחברה היהודית, רואים את זה בשיעורים שלו שציבורים רבים יחדיו לומדים ובאים לשיעורים שלו, לדעתי הוא יותר מחובר לחברה היהודית המסורתית וחלקים שאינם שומרים מצוות כהלכה, אבל חשוב להם הזהות היהודית. הוא דוגמה למאות רבנים שפועלים לחיזוק היהודית של העם היהודי וחיבור לארץ ישראל.

שינוים במערך הגיור צריכים לדון בין רבנים, ברוך השם, יש שפע של גדולי דור .

 

איינאו פרדה סנבטו, פובליציסיט. חוקר מורשת קהילת ביתא ישראל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
גיור זה לא...
Gold | 20-01-2022 1:13
גיור זה לא רק תעודה זה שינוי החיים וזה לא רק שינוי החיים זה כפירה באלוהים וזה דבר אסור בתכלית על פי דין תורה אמתית שבכתב ולא תורה מזויפת שבעל פה של רבנים 7 טון ספרים לא אמיתי ושוב גיור הוא תהליך הנוגד את רצון אלוהים שברא אותך כרצונן וכך תישאר כל השאר חרטה של רבנים
לא הבנת למה הוא התכוון
קטנוני | 20-01-2022 19:54
הוא התכוון לומר שאדם שבא להתגייר צריך להבין שזהו שינוי דרך חייו. ואכן זה שיש חילונים היום זה נורא ואיום דהיינו אם כל האהבה לחילונים נראה לי ששכחנו שחילול שבת ואיסורי כרת אלו דברים נוראים. דהיינו זה שיש חילונים זה לא מה שצריך להדגיש בפני גרים אלא דווקא את הנק' של דרך התורה והמצוות ועל זה בדיוק הבעיות בגיור היום שרוצים לגייר אנשים שאין להם שום כוונה לקיים מצוות. וממילא לפי ]פוסקים רבים אין תוקף כלל וכלל לגיורם
2
בורות
משה | 20-01-2022 7:19
מצער לראות כמה שטחי לימוד התורה בחינוך הממד. יהדות זה דרך חיים? אמרת את זה כמו אמרת שרוב החילונים אינם יהודים ! שהרי אין להם ולאורח החיים היהודי כמעט כלום , למעט סופגניות ..... יהדות זו מהות. זו השתייכות לנשמה הענקית של האבות והאמהות הקדושים עדיף שתשתוק ואל תבזה את עצמך
3
תודה על הדברים,...
מ' | 20-01-2022 11:12
תודה על הדברים, שמגיעים דווקא מאדם כמותך. יישר כוח גדול!
4
אלוף . כתבת...
חיפאי | 20-01-2022 13:24
אלוף . כתבת בצורה מדויקת . ביהדות אין דת ולאום בנפרד אלא הם ביחד. בשונה מדתות העולם שאתה יכול להיות פולני מוסלמי וכו
5
כל שנה יש פחות 0.15% יהודים במדינה.
אריקק | 20-01-2022 14:13
נותנים לחייל להתגייר לפי ההלכה, לאחר שהוא משתחרר בתור אזרח לפי אותו מסלול הלכתי הוא לא יכול להתגייר. משנת 2013 כל שנה יש פחות 0.15 יהודים במדינה, אנשים שמרקע יהודי שעברו שנים של קומוניזים רוצים להתגייר, לא ניתן להם אז המדינה תיהיה פחות יהודית.
6
גילוי נאות
יונה | 20-01-2022 20:30
איינאו פרדה סנבטו הוא מספר 8 ברשימת הציונות הדתית (מפלגתו של בצלאל סמוטריץ').