נטיעות קק"ל תחת אבטחה; שוטר נפצע בהתפרעויות - סרוגים

נטיעות קק"ל תחת אבטחה; שוטר נפצע בהתפרעויות

המהומות בדרום התחדשו הבוקר, לאחר שאנשי קק"ל המשיכו את הנטיעות תחת אבטחה כבדה של המשטרה. בדואים מהאזור מוחים ומיידים אבנים. שוטר נפצע ויש עצורים ושימוש בגז מדמיע

נטיעות קק"ל תחת אבטחה; שוטר נפצע בהתפרעויות
  שוטרים בדרום, ארכיון (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

אנשי קק"ל חידשו הבוקר (רביעי) את הנטיעות ביער יתיר, תחת אבטחה כבדה של המשטרה. במהלך הנטיעות המוני בני אדם מהפזורה הבדואית ניסו להפריע לנטיעות ויידו אבנים אל עבר השוטרים שהשיבו בגז מדמיע. תשעה בני אדם נעצרו ושוטר אחד נפצע מאבן.

כזכור אמש, החלו המהומות בנגב, בעקבות נטיעות קק"ל בדרום. כוחות מתוגברים פעלו באזור שגב שלום בעקבות התפרעויות. נהג רכבת נאלץ לבלום בשל אבנים שהונחו על המסילה. בנוסף, בכביש 25 יודו אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי, ולמכונית נגרם נזק. 

עוד באותו נושא

סערת נטיעות קק"ל: מתקפה לא צפויה על הליכוד


21

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע הבוקר למקום ומסר: "דווקא היום צו השעה זה להגיע לנגב ולהשתתף במצווה החשובה של מאבק על ארץ ישראל. שאלתי את הרב דוב ליאור, גדול רבני הציונות הדתית שפסק לי שבשביל מאבק על ארץ ישראל מותר לנטוע עצים. קורא לכל חברי הכנסת הגיע לנגב ולהפריח את השממה".

שר התקשורת יועז הנדל אמר היום: "אסור שתהיה סלחנות להתפרעויות בנגב. השקר הגדול שהתחולל פה בעשור האחרון, אובדן המשילות בנגב ובגליל והרפיסות תחת שלטון הליכוד, אינם תירוץ.

הצורך שלנו לשמור על האדמה בכל מקום בארץ ולהפגין יד קשה נגד האלימות במגזר הערבי ונגד מי שחוסם כבישים בנגב, לא תלוי בהם. אנחנו בשלטון ואין לנו אפשרות אחרת מלבד החזרת הריבונות לכל חלקי הארץ.

ובכל זאת הברית חרדים והליכוד הניבה עכשיו היתר הלכתי חשוב: לטעת עצים בשנת השמיטה כדי לשמור על האדמה. יש אזורים רבים בארץ שבהם כשלא מעבדים את האדמה מאבדים אותה. ערב ט"ו בשבט, צריך להכיר בחקלאות ונטיעות הם הפתרון בכל מקום, וכך נעשה גם השנה. אפשר לשתף פעולה כשדואגים למדינת ישראל, חברי ש"ס ואגודה יוזמנו לנטיעות".

ואילו שר הרווחה והביטחון החברתי והשר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן, קרא להיערך מחדש: "אחרי שנים של הזנחת הנגב ובריחה מקבלת החלטות בכל הקשור לסוגיית ההתיישבות הבדואית בדרום, הממשלה הנוכחית עסוקה במרץ רב בהקמת ישובים חדשים בפזורה ובהסדרת ההתיישבות, תוך הידברות עם המנהיגות הבדואית המקומית, ומעל הכל – תוך שמירה על ריבונות המדינה.

אני מפציר בכל הפוליטיקאים, מכל הצדדים, לקחת אחריות – לא ללבות את אש המחלוקת ולא לתקוע מקלות בגלגלי ההסדרה. הממשלה מחויבת לפתור את הסוגיות הקשורות לחברה הבדואית בנגב ובכך אני עוסק.

לצד הזכות העליונה שיש למדינה לנטוע בשטחה חשוב לעשות זאת באחריות ועל כן יש להיערך מחדש בכל הנוגע לסוגיית הנטיעות. כמי שמרכז את תכניות ההסדרה, אני נמצא בדיאלוג עם כל הצדדים הנוגעים בדבר בניסיון להגיע לפתרון שמקדם את הסוגיה, שהיא הסוגיה החשובה ביותר להחזרת החוק והסדר לנגב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נטיעות בנגב
גודי | 12-01-2022 10:54
לנטע ולהפריח את הנגב מה שיותר. לשלח את המתנגדים בנגב יהודה ושומרון לעזה
2
בניטו הסריס
פטריק | 12-01-2022 11:31
אם בנט ושקד יתקפלו בנגב כפי שצפוי, אז אנחנו נצחק עליהם בטוויטר. אם עבאס מתקפל בנגב, לפיד יספיד אותו כמי שנפל בקרב. זה למה התוצאות של המשבר הזה כל כך ברורות.
3
נטיעות
שרי | 12-01-2022 11:44
אנחנו מדינת חוק. אפשר לשמור על אדמות הנגב מבלי לטעת בשנת שמיטה. הכל פוליטי.
4
אופוזיציה חצופה. שנים...
זיו | 12-01-2022 12:05
אופוזיציה חצופה. שנים ארוכות של הזנחה וחוסר משילות בדרום. עכשיו מאשימים את הממשלה? מאיםה החוצםה הזו. שנים על שנים אני נוסעת לדרום עם חשש גדול כי איפשרתם לבדואים להשתלט על כל צירי התחבורה . והםעם אני מסכימה עם דודו אמסלם. הגיע הזמן ליישב את הנגב עי ישראלים יהודים להקים מפעלים ומקורות פרנסה.
5
היום זה הוכחה...
אהרן,א | 12-01-2022 14:34
היום זה הוכחה הברורה שהממשלה בראשות בנט ,שקד,סער אלקין וליברמן,ועוד שרים מהצד הימני מוכרים אדמות מדינה בנגב ומדינה ונכנעים לראש הממשלה מנסור עבס שלא יודע שובעה מכאן והלאה אין קווים אדומים הכל לשמור על הכסא בושה ועצוב
6
השר כהן,יושב ראש...
אהרן,א | 12-01-2022 14:47
השר כהן,יושב ראש הכנסת,אלקין אתם משקרים את העם,בזה שאתםאומרים שהיום היום האחרון לנטיעות,הבקר שמעתי את יושב ראש הקרן קיימת אומר שיש נטעות לעוד שנה