משבר קק"ל | לפיד: לעצור את הנטיעות בנגב - סרוגים

משבר קק"ל | לפיד: לעצור את הנטיעות בנגב

שר החוץ לפיד קורא לעצור את הנטיעות בנגב ברקע המשבר מול רע"מ: "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש"

משבר קק"ל | לפיד: לעצור את הנטיעות בנגב
  צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

ברקע המשבר הפוליטי וההתפרעויות בנגב סביב נטיעות קק"ל באיזור, שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד אומר הערב (שלישי): "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור".

עוד באותו נושא

משבר נטיעות קק"ל: חשד לפגיעה ברכבת בנגב


5

לפיד קורא לעצור את הנטיעות:  כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

העיתונאי מוחמד מג'אדלה כתב הערב: "מה שהכי מטריף את רע"מ זה שרק לפני שנה וחצי הם הצליחו להפעיל לחצים על הממשלה הקודמת (נתניהו-גנץ) ולעצור את הנטיעות בנגב בהוראת עמיר פרץ, כשהם מחוץ לקואליציה. היום הם בפנים ולא מצלחים להזיז דבר"

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על ההתפרעויות בנגב:

"ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב.

לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע״מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המיידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים.

על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע"מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הביטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע״מ תהא סופה המיידי של הממשלה".

ברקע המשבר, כוחות מתוגברים פועלים באזור שגב שלום בעקבות התפרעויות. נהג רכבת נאלץ לבלום בשל אבנים שהונחו על המסילה. בנוסף, בכביש 25 יודו אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי, ולמכונית נגרם נזק. 

כאמור, הרקע להתפרעויות הוא מחאה של התושבים הבדואים נגד הנטיעות של קק"ל באיזור. הבוקר הגיעו חברי הכנסת של הליכוד לתמוך בפעילות של קק"ל לאחר שאמש ביקרו שם חברי רע"מ והרשימה המשותפת.

"ירו לי בחזה"

לפני שעה קלה הנטיעות הפכו למשבר פוליטי. מנסור עבאס הודיע כי רע"מ לא תצביע עם הקואליציה עד שלא יפסקו הנטיעות.

על פי הדיווח בחדשות 12, עבאס אמר: "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה, שיפעילו את המתווה להסדרה. אם לא, אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד. הנגב זה רע"ם. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".

על רקע הדברים החריפים של עבאס, יש לציין כי מחר האיום שלו לא יגיע לידי ביטוי בשל העובדה כי הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמות לפיהם לא יעלו השבוע חוקים שנויים במחלוקת בכדי למנוע את הצורך לגייס חברי כנסת מבודדים להצבעות.

עם זאת, למרות האולטימטום של רע"מ, השר זאב אלקין שאחראי על הנטיעות של קק"ל בנגב, וכן השרה איילת שקד רואים בכך מעשה ציוני של שמירה על אדמות מדינה מפני השתלטות. ברע"מ טוענים כי מדובר באדמות של הבדואים והנטיעות למעשה מהוות פגיעה ברכושם ובמקור פרנסתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
יהיר, את ה"חוכמה" המזהירה שלך תשמור לעצמך!
אקספלורר | 11-01-2022 22:42
בושה לעם היהודי הנפל הפופוליסטי הזה.
2
נמלפיד נמושה. רק...
בן ארצי | 11-01-2022 22:45
נמלפיד נמושה. רק הכסא מעניין אותו.
3
מה שנראה כמו...
כואבת לה הבטן | 11-01-2022 22:55
מה שנראה כמו כניעה ומרגיש כמו כניעה.הוא כניעה ...
4
בושה לממשלה שמוכנה...
מה.מ | 11-01-2022 23:14
בושה לממשלה שמוכנה לעריצות הערבים
5
הממשלה נכנעה לערבים...
רודפת צדק | 12-01-2022 1:06
הממשלה נכנעה לערבים ומוסרת את המדינה הנהדרת שהורינו הקימו בלי מאבק לאויבינו! בנט כבר לא קיים, יושב בבית ומפחד מנגיפים, והחליפי כל כך טיפש! למה זה מגיע לנו?? צריך להעיף את הממשלה המסוכנת הזאת כמה שיותר מהר!
6
כרגיל טיעון ה"גם ביבי עשה". היי ממשלת השינוי.
? | 12-01-2022 2:35
בושה.
7
אני לא מבינה...
איקס | 12-01-2022 6:46
אני לא מבינה איך אתם בממשלת הזדון עדיין לא מתים. שונאי ישראל ועוכרת ישראל.
8
קודם תתפטר וקח...
אני יהודיה | 12-01-2022 13:48
קודם תתפטר וקח איתך את כל המכשלה. לא עוצרים נטיעות עצים של יהודים בכל חלקי ארץ ישראל כולל נגב. יוש רמת הגולן. בריצר כל ארץ ישראל. לא מוצא חן בעיניך לך לך לחפש ארץ אחרת. ותשתול שם את עצמך... בייי...