הרב טאו במכתב הסבר על היחס לפרשת חיים ולדר - סרוגים

הרב טאו במכתב הסבר על היחס לפרשת חיים ולדר

אחרי הפגישה עם הרב אליהו אתמול, שוטח היום הרב צבי טאו את גישתו כלפי היחס לאנשים שיש נגדם תלונות על פגיעות מיניות: "עלינו להפסיק לשתף פעולה בשתיקתנו, עם שיטת שיימינג"

author-image
הרב טאו במכתב הסבר על היחס לפרשת חיים ולדר
  הרב צבי טאו

אחרי פגישת יישור ההדורים בין הרב שמואל אליהו לרב צבי טאו, מתפרסם היום מכתב ששלח הרב טאו בנושא חיים ולדר, וביחס לתלונות על פגיעות מיניות.

עוד באותו נושא

אחרי הביקורת: הרב טאו נפגש עם הרב אליהו


80

מכתב ההסבר של הרב טאו על היחס לפגיעות מיניות

לכבוד … הי"ו

במענה לשאלתך על דברים שאמרתי בימים האחרונים, שעניינם טהרת מחנה ישראל.

טהרת המחנה כפולה היא:

טהרה מהשתלטות של דעות זרות וחריצת דין על אדם שלא בפניו ועברה על בצדק תשפוט עמיתך  וטהרת המחנה ממעשים חמורים הנוגעים לקדושת הברית ופגיעה בבנים, בנות, נשים ואנשים.

בשנים האחרונות נהפך הדבר למנהג שבשגרה, שככל שישנן טענות ומענות כנגד אדם מסוים, בוודאי בעניינים של צנעה והשחתת המידות, זכות הדיון ניטלת, המצווה של 'בצדק תשפוט עמיתך' נעלמת, החובה שציוונו חז"ל על פי התורה הקדושה 'הווי דן את כל האדם לכף זכות' נשכחת, כל הלכות לשון הרע ורכילות מונחים בקרן זווית, וקמה וגם ניצבה מצווה חדשה, שהיא לפרסם את הדברים ולבער את הרעה מקרבנו, ולפרסם הדברים, ולהמשיך ולפרסם, חץ שחוט לשונם, עד שיהיו הכל משוכנעים שפלוני באופן וודאי חטא ופגע וכבר מפורסם מה גזר הדין שעליו לגזור על עצמו או שהציבור צריך לגזור עליו מעל דפי העיתונות והתקשורת.

שורשי שיטה זו אינם בקודש אלא ברוח זרה המפעפעת אל תוכנו ויוצרת "עיקרי אמונה" חדשים.

אין חולק על כך שכאשר יש חשש לפגיעה באיש או באישה, צריך להתאזר באומץ, לקיים בעצמנו לא תגורו מפני איש, על מנת למגר את מעשה הרשע ובכלל זאת חובה לפנות מייד למשטרה שתחקור ותברר את העניין לעומק. הפנייה למשטרה אינה רק על מנת להעניש את החוטא אלא גם כדי למנוע ממנו לפגוע באחרים. כך אני מדריך ונוהג מאז ומעולם וכך ראוי לפעול גם כיום.

מבלי משים נהפכנו להיות חברה שעסוקה בקיום בתי דין שדה לכל אדם שנחשד בדברים שבצנעא. את בית הדין מנהלים בתקשורת, במסדרונות, במסרונים ובכל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בימינו, ואת הנאשם תולים בכיכר העיר בקול תרועה רמה.

כפי שאמרו חז"ל, המלבין פני חברו ברבים חמור יותר משופך דמים, ובעינינו אנחנו רואים שכך הם הדברים, שאדם שנטענות כלפיו טענות, בין אם הן נכונות ובין אם לאו, הופך להיות מוקצה מחמת מיאוס בכל מקום אליו יפנה, עד כדי שאף אחד מקרוביו ומאוהביו לא מעוניין לתמוך בו ולחזק אותו, ואנה אנחנו באים. בנוסף, יש לתת את הדעת גם לאחריות הגדולה המוטלת עלינו על טהרת ילדנו, טהרה אשר לצערנו נפגמה כשכל ילד וילדה נחשפים, עקב העיסוק הפומבי ללא גבולות בעניין זה.

ברור הדבר שההישמרות שלנו כחברה מלבזות ולפרסם שלא בעת צורך מובהק ושלא על פי גדולי דייני ישראל המפורסמים, אין בה כהוא זה משום הסכמה למעשי פשע וחטא כלשהו או משום שמץ של זלזול בנשים או באנשים שנפגעו, אם נפגעו.

אם כל חטאת

הטענה כביכול, שמי שלא מוקיע את הנאשם, שעדיין לא נאשם בבית משפט, וכנראה שאפילו לא נפתחה חקירת משטרה ביחס אליו, אלא הוא נאשם בבית דין השדה הציבורי, הטענה שמי שלא מוקיע את אותו אדם הוא פוגע בנפגעות, היא אם כל חטאת כיוון שהיא לא מאפשרת לחקור ולברר את האמת, היא לא מאפשרת לאנשים לטעון לחפותם ולצדקתם והיא מהלכת אימים על כל מי שירצה ללמד עליהם זכות.

כשם שמוטל עלינו לדאוג לכך שכשיש חשדות הם יבדקו לעומק, ללא משוא פנים וללא פגיעה באלו שחשים שנפגעו, כך יש עלינו חובה מקבילה שלא לאפשר לפסוק את דינו של אדם שנחשד, ללא מיצוי החקירות, הבדיקות והדין. כשם שאדם שעשה מעשים חמורים עליו לשבת שנים רבות מאחורי סורג ובריח, כך אדם שלא עשה מעשים חמורים צריך להיות מטופל ע"י אנשי מקצוע ומשולב בקהילתו ומשפחתו.

יתרה מכך, המציאות המשפטית, החברתית והתקשורתית שבה אנו חיים היום, שבה כל אדם נמצא בחשש שהוא יכול להיות מואשם כפוגע, על לא עוול בכפו, נותנת בידי מוקדי הכח מארגוני השמאל הקיצוני, מבתי המשפט ומהפרקליטות, יכולת חסרת מעצורים להפליל אדם, יכולת שכבר ראינו בעבר וכנראה לצערנו עוד נראה בעתיד לאיזה שפל היא עלולה להביא אותנו. עלינו להפסיק לשתף פעולה בשתיקתנו, עם שיטת שיימינג זאת, שיטה שעלולה להפוך כל אדם ישר דרך ואמיץ לב להיות מוקצה מחמת מיאוס.

הטיפול מסור לבתי דין מובהקים

כל הטיפול בעניינים אלו מסור לבתי דין מובהקים בהם מכהנים דיינים היושבים על מדין. ידוע שע"מ להזהיר מאדם, יתכן שאין צורך בוודאות מוחלטת ובית הדין העוסק בדבר יכול להחליט כי "למיחש מבעי" ולפרסם את הדברים, ויכול גם לפסוק דינו כדת של תורה על פי הראיות ובמעמד הצדדים.

אחר מותו של אדם אין כל צורך להזהיר מפניו ואם סבור בית הדין כי יש לפסוק את דינו יש צורך להוכיח זאת כדין תורה בבית דין, ע"י דיינים מוסמכים המכהנים בדיינות או כיהנו בדיינות.

נטהר את מחנינו מפגם הברית כולו, מפגם הלשון ומכל פגעי הרוחות הזרות הפוגעות בטהרת מחננו והופכות עליונים למטה ותחתונים למעלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
202 תגובות - 104 דיונים מיין לפי
1
ה' ירחם. לא רק שהוא לא מסביר, אלא מחזק טענה
דוד | 04-01-2022 15:33
שורה תחתונה, הוציא עצבים על הרב אליהו, הוציא את ולדר קדוש מעונה.
אוקי,
דוד | 13-01-2022 10:50
אוקי אז מה אתה אומר
יש לנו הלכה איך מבררים דברים
יהודי מאמין | 06-01-2022 17:54
ממש לא הוציא אותו קדוש מעונה סך הכול הסביר משהו מאוד ברור ולצערי הרבה לא חושבים ככה ומי שלא חושב ככה צריך לעשות לעצמו בדק בית רציני אם הוא לא מושפע מרוחות המערב הסביר שכל טענה כזאת ככל שתהיה צריכה להידיין בביד עפ דעת משה ולא לחרוץ דין לבן אדם באתרים ורשתות חברתיות ובוודאי ובוודאי שאין שלהקל בשום צד לכל פוגע שהוא ולדעתי הנושא של הרב טאו זה לא המקרה הספציפי אלא בכלל על כל העניין
לא פשוט לא
שנון | 05-01-2022 19:43
לא הבנת את כל המאמר, אני יבקש שיכתבו את זה עם ניקוד
הרב טאו הציל את מעמד הרבנים בקולו האמיץ היחיד
חד | 05-01-2022 0:57
תודה ענקית לכבוד הרב.
ומעשה אמנון...
נדביה | 04-01-2022 17:58
ומעשה אמנון ותמר לא בפומבי ולדורי דורות? ופילגש בגבעה לא בפרהסיה ולדורי דורות?
כל מילה נכונה!!
פלונית | 04-01-2022 16:18
ממש ממש לא הוציא אותו קדוש מעונה , זה נורא ואיום המעשים הללו אבל זה לא דרך שכל סיפור כזה מתפוצצץ בכל תרועה בתקשורת לפני שבדקו ודיברו עם שתי הצדדים וליבנו ענינים, ושדברים כאלו מוצנעים הופכים להיות ככה מוחצנים בפומבי!!
תודה לרב טאו סוף סוף קול שפוי וצודק
אפרת רבינוביץ | 04-01-2022 15:51
תודה לרב טאו סוף סוף קול שפוי וצודק אשרינו שזה רבנו ירבו כמותו
2
דברים ברורים ובהירים
דביר | 04-01-2022 15:33
תודה לרב על דברי אמת
זה שהם...
אא | 04-01-2022 18:57
זה שהם לא רוצות ללכת למשטרה זה בעייה שצריך לפתור בין דין זה לא ככ הכתובת
רצה ללכת...
אבי | 04-01-2022 17:50
רצה ללכת לכל בית דין והיה מדובר על הרבנים בן שמעון ושפרן אבל אליהו לא רצה לשחרר כי רצה להכריע בעצמו ולעשות שיימינג
נכון שהכל אמת, אבל זה לא שייך למקרה הזה
אורי | 04-01-2022 16:41
מה שייך משטרה כשהנפגעות לא רוצות ולא יכולות להתלונן? מה שייך בירור בשני הצדדים כשהנתבע מסרב להגיע לאף בית דין? מה שייך לשון הרע כשיש חשש סביר להמשך נפעים הלאה. אז כל דברי הרב טאו נכונים כשאפשר לפנות למשטרה, או כשהנתבע משתף פעולה, או כשהיה משהו ואין חשש שיקרה שוב ושוב, אבל במה הם שייכים למקרה הזה?
3
הרב טאו צריך...
בנימין | 04-01-2022 15:35
הרב טאו צריך להתבייש, כשהוא ממשיך בדרכו מבלי להתנצל על דברי הבלע שנאמרו על הרב אליהו, על בית דינו ועל המתלוננים.
צריך ידיעת הלכה
יהודי חרדי | 05-01-2022 10:48
מי ששמע את התלונות שלא בבית דין עבר על הלכות לשון הרע ורכילות. לאחר ששמע צד אחד בית דין הוא כבר לא יכול להיות במקרה זה. ולכן צדק הרב טאו ודומני שאחרים קדמו לו....
תתבייש לך! חצוף
אתי | 05-01-2022 0:49
ולדר רצה להגע לבית הדין של הרב בן שמעון, רבה הספרדי של בני ברק, ולידון בפניו וב]ני הרב שפרן. הרב אליהו הודה שלא שמע עדויות אלא קיבל מכלי שני ושלישי. ככה לא חורצים גורל של אדם!!!!
צריך קצת ענווה
דוד | 04-01-2022 20:16
מחילה אבל אני חושב שאתה צריך יותר מלהתבייש אתה צריך לפחד איך אתה מדבר על אנשים גדולים שאתה ממש לא ברמה לרדת לסוף דעתם. למרות שכאן עם קצת ענווה והקשבה הדברים כל כך מובנים. אני לא יודע איך אתה תחשוב ותדבר ביום שיהיה מי שירצה להתנקם בך ועליל עליך איזו עלילה וכל התקשורת והעולם יתנפלו עליך ולא יתנו לך זכות דיבור ?! אתה באמת יודע את כל הפרטים אתה באמת יודע מי צודק יותר הרב שמואל או הרב טאו ?! צריך קצת ענווה ?!!
4
כל מילה כסלע....
חנן | 04-01-2022 15:40
כל מילה כסלע. אמת ויציב בדבריו של הרב טאו. הרב אליהו חזור לצפת. זו עירך. ועזוב את כל הme too הכאילו דתיות. תקנה שמתקנה. מי שמכן לדון כף אדם למיתה. קחו את שמואל אליהו והצטרפו למפלגת מירב מיכאלי תתקבלו בשמחה. אין לכן טיפה של חמלה רק רוע לב.
צריך להיזהר בכבוד חכמים
דוד בר-חן | 04-01-2022 20:19
גם אני חושב שהרב טאו יותר מצודק אבל זה לא מתיר להיות מתלמידי בית הילל או בית שמאי אין לנו רשות לבוא בביקורת ובבדאי שלא בביזיון לרבנים ותלמידי חכמים
בהקלטה גם...
קצת הגיון | 04-01-2022 18:53
בהקלטה גם דובר על רומן...
אתה בור לאדם...
עמי | 04-01-2022 18:25
אתה בור לאדם יש זכות לדון בבית דין אמיתי ולא אצל קבוצת שיימינג סהרורית
כאשר קוראים למישהו...
אליהו לוי | 04-01-2022 18:02
כאשר קוראים למישהו לבית דין והוא לא מגיע אז הבית דין יכולים לפרסם עליו כפי שנראה להם גם אם בפועל הוא לא הופיע בפניהם
מי אמר...
יעל | 04-01-2022 16:23
מי אמר שההקלטה נכונה, מי אמר שהיא לא בושלה? איך אתה פוסק את דינו של אדם בלי שבד שמע 2 צדדים?
כנראה לך...
.. | 04-01-2022 15:59
כנראה לך אין שום טיפת חמלה לבנות שהוטרדו, נאנסו, ונפגעו ממנו. שמעת את ההקלטה? כי שומעים שם בבירור שחיים אומר שהוא יורה בעצמו. הוא עשה כל מה שעשה מתוך הגיון קר, והבנה שהוא איבד את הקריירה שלו. מי שמגן עליו, גורם לנפגעים ונפגעות מאנשים אחרים, לסתום את הפה.
5
מדוע יש חסימה לכתבה?
בת ציון | 04-01-2022 15:59
אם יש אנשים שמעדיפים משפטי שדה במקום הסדר המוסרי של בתי דין ומשפט ,צריך לברר מדוע?דבר שני מדוע התחקיר של הארץ יצא דוקא בזמן הזה של שלטון אנטי דתי אם ידעו את הדברים כבר שש שנים כפי שמובא ברעיון של עמותת לא תשתוק
6
אני ממש לא...
א | 04-01-2022 15:59
אני ממש לא חסיד של הרב אליהו אבל לרב טאו אין שום זכות לפתוח את הפה על הלבנת פנים אחרי איך שדיבר על הרב אליהו. מעניין שלהמציא קונספירציות מומצאות זה לרב אין בעיה, להשמיץ ללא הוכחה את אהרון ברק זה בסדר (הקונספירציה הכי מוטומטמת ששמעתי, שמישהו ישקיע בלהפיל נשיא מדינה חסר סמכות כי הוא לא נפגש עם רפורמים) לקרוא למתלוננות אונס שקרניות, והמתלוננות של קצב לדוגמה יודעים מי הן. העיקר הוא דואג לכבודו של האנס. על זה נאמר מי שמרחם על אכזריים.
אחינו כל מה שאתה יודע זה מהתקשורת
מישהו | 04-01-2022 20:55
את העובדות אנחנו לא יודעים, זכותך להאמין, אבל זה אמונה לא עובדה
7
רק דין תורה...
גבר גבר | 04-01-2022 16:02
רק דין תורה תופס לשיטתו ונשים הרי פסולות לעדות. הנצחת הפטריארכיה.
אתה כסיל כתב...
עיני | 04-01-2022 20:01
אתה כסיל כתב שאפשר לפנות למשטרה או בבית דין לחשוד ולטפל ולא לחרוץ גורלות במאה אחוז
הוא כתב...
אחד שיודע לקרוא | 04-01-2022 18:52
הוא כתב לפנות למשטרה!
להלכה מקבלים עדות מנשים...
טוען רבני | 04-01-2022 16:29
מתי שאי אפשר באופן אחר. לדוגמא, קטטה שפרצה בעזרת נשים של בית הכנסת, ונשים הזיקו לנשים אחרות. עשרות נשים היו עדים לקטטה ואף לא גבר אחד. מותר לקבל עדות מנשים אלו. כנל בדיקות פוליגרף וכדומה יכולים להקנות אומדנא לדבריהם של הנפגעות, בנוסף לעוד דברים כמו ההקלטות שפורסמו, ועוד ועוד ועוד. כן אפשר לחקור זאת בדין תורה. עובדא - כך עשה הרב שמואל אליהו
8
אשרינו שזכינו לרב...
יוני | 04-01-2022 16:04
אשרינו שזכינו לרב כזה!! בעל יושר ואמת ללא מורא.
9
הכל שקר או לא?
הרב אליהו טועה או לא | 04-01-2022 16:07
אין תשובה
בית דין...
מטפלת | 06-01-2022 1:39
בית דין שהם חבריו ומעריציוננוגעים בדבר ופסולים לדון
התחיל ביד ביוזמת ולדר אבל גמרו עליו לפני...
מד | 05-01-2022 15:56
התחיל ביד ביוזמת ולדר אבל גמרו עליו לפני...
התחמק זה...
חן | 04-01-2022 20:00
התחמק זה שקר היה בית דין בראשות הרב שפרן שעמד לדון בזה ואליהו לא רצה לוותר על הזכות לעשות שיימינג
. ולדר...
לא נכון | 04-01-2022 18:42
. ולדר התחמק מכל בתי הדין שהוא עצמו בחר ללכת .היחיד שאשם בשיימינג זה הוא ומעשיו.
טועה כי...
חיים | 04-01-2022 17:47
טועה כי צריך ללכת לבית דין רציני באותה העיר שיודע לטפל בזה בלי שיימינג
10
יישר כוח, דברים נכוחים ומרגיעים
elyasiv | 04-01-2022 16:10
קצת שכל ישר לא יזיק לאף אחד...
11
חייב לציין שכבשת...
היהודי הישראלי המצוי | 04-01-2022 16:11
חייב לציין שכבשת את ליבי - גבר שבגברים - איש אלוהים אמיתי - שיברך אותך האל אמן
12
כמובן, יש רק אשם אחד בזה שכל הנושא הפך לנושא!
שוקי | 04-01-2022 16:16
מצער שרבנים גדולים כל כך לא מסוגלים להגיד טעיתי. וכמובן, עיקר התגובה היא שהאשם היחיד לחלוטין במשפט השדה הזה הוא הקרבן בעצמו, הוא היה יכול כמה וכמה פעמים לברר ולסיים את הנושא הזה באופן שקט ומכובד ככל אפשר, אלא שגאוותו ותאוותו עצרו בידו. ובנוגע לדיונים שאחרי מותו, ללא ספק אם לא שהיו רבנים אשר טרחו להודיע קבל עם ועדה על העוול שנעשה כאן, הדיון היה נגמר מזמן... אלא שבגלל כל אלו נוצרה תחושת חוסר אמון כלפי הנפגעים שהיא גרמה באופן ישיר להמשך השיח ואף להחרפתו... כך שבשום אופן לא הרב שמואל אליהו ולא הרב יהודה סילמן הם הבעייתיים בפרשה.
13
אשרינו שזכינו לכבוד...
ח | 04-01-2022 16:17
אשרינו שזכינו לכבוד הרב שליטא , הסבר בטוב טעם ודעת .
14
מגיבים טיפשים ועוורים....
נתנאל | 04-01-2022 16:19
מגיבים טיפשים ועוורים. אין הסבר אחר. אתם באמת מאמינים לדברי הרב טאו? או שמא הולכים אחריו כסומים באפילה, רק משום שהוא הרב טאו?
15
כל הכבוד לרב...
אורי | 04-01-2022 16:22
כל הכבוד לרב טאו. העמיד דברים בפרופורציה, וכתב את דין התורה בזה. לא עוד לתת להמונים בכיכרות לגזור את דינו של אדם שיכול להיות שהוא חף מפשע. במיוחד לאחר פטירתו קיימת לו חזקת החפות הן בדין תורה והן להבדיל לפי החוק.
לא של המחבל, אלא של הרב שהוציא לאור?
על הלבנת פנים? | 06-01-2022 2:34
על מה כבוד לרב שהתרים לישיבה 100 מיליון שקל בתוך שבוע?
הרב טאו...
נפתלי | 05-01-2022 9:50
הרב טאו הוכיח שאין לו יד ורגל בהלכה ובוודאי שלא בדרך ארץ
הרב אליהו...
יהודה | 04-01-2022 19:59
הרב אליהו שדעתו ודרכו ידועה מראש פלוס 2 סהרוריים וקיצוניים שאינם מקובלים באף קהילה חרדים אינם ראויים לדון בזה בשביל זה יש בכל עיר ביד שקולים מנוסים ומקצועיים שמטפלים בזה בשיתוף גדולי הרבנים
המונים בככרות?
דניאל שילה | 04-01-2022 18:49
שלושה רבנים מנוסים ויודעי הלכה אינם המונים בככרות.
16
כל מילה!!! סוף סוף אמת אמיצה ולא מתייפיפת! נע
א | 04-01-2022 16:23
נעשה עוול גדול מאד ואופן הטיפול הפרשה!! מבלי להצדיק את המעשים אבל חריצת גורלות כזו נלי משפט מסודר, דליפת חומרים והקלטות לתקשורת על ידי מי ששם עצמו הדיין.... מבלי שמוצו תהליכמ החקירה יהבדיקה מול הנאשם... וגם אם מוצו- מה טעם פרסום ההקלטות וכו לטובת הנפגעות??? נראה כמו רק רצון נקמה והכפשה. מריח לא טוב... אם הדיינים שלנו בדין תורה מושפעים מאופן ההתנהלות של תקשורת החילונית, לא תשאר פינת אמת בעולם..
17
מכתב טפשי שרק...
שלום | 04-01-2022 16:25
מכתב טפשי שרק מוסיף להבהיר שמדובר באדם שלא מבין בהלכה ובהנהגה
18
כשהרב טאו עושה שיימינג אז זה בסדר.....
דוד | 04-01-2022 16:28
בתור מי שבעצמו לא מפסיק לעשות שיימינג (גם לרב אליהו גם לבנט ולעוד רבים אחרים) - ראוי שהרב טאו יבקש סליחה ויתבייש לו.
19
עד שאין טעיתי...
אורי | 04-01-2022 16:30
עד שאין טעיתי והתנצלות בפני הרב אליהו, הציבור וכמובן הנפגעות לא מעניינים הניסוחים הממוקמים לכאורה. כמו שהוא אמר - דעות זרות שנכנסות לקודשי ישראל
20
מה עם התנצלות??...
מספיק כבר!!! | 04-01-2022 16:32
מה עם התנצלות??
21
למה למען ה' לא לכתוב דברים ברורים
בנאור | 04-01-2022 16:35
נפגשת כבר עם הרב שמואל אליהו שהוא ובית דינו עונים על מה שכתב בסוף דבריך - כל הטיפול בעניינים אלו מסור לבתי דין מובהקים בהם מכהנים דיינים היושבים על מדין... אז אתה חוזר בך ממה שאמרת על הרב שמואל אליהו או לא? אתה חוזר בך מדברי ההבל שאמרת בדברים שהוקלטו? למה לא לומר דברים ברורים?
צר לי
יהודי חרדי | 05-01-2022 10:57
בית דין ששומע במעמד צד אחד הוא הכל חוץ מבית דין...
כי הוא לא חוזר בו! לא הוכח כלום!
מישהו | 04-01-2022 21:00
מה לא ברור? גם אם הסבירות שהיו מקרים וגם אם שמועות חוזרות על עצמן יש היתר לפרסם אך לא לחרוץ את המציאות, כלומר לחשוש בלבד ולא יותר מזה
22
מדהים שהרב לא מתייחס לתופעת ההשתקה
גישה מדאיגה | 04-01-2022 16:36
שיראה כבוד הרב את כל הפעמים שבתי הדין טיפלו כיאות במקרים שהצניעות יפה להן.
23
לגמרי לא מובן. הרי חששו מפגיעה והוא סירב לבוא
אוריאל | 04-01-2022 16:37
לגמרי לא מובן. ברור שעקרונית כל מה שהרב טאו כתב זה לגמרי נכון, אבל אחרי שתקף כך את הרב אליהו מה דעתו על המקרה הזה ספיציפית? כאן שהמתלוננות לא רצו לפנות למשטרה, ושהוא סירב להגיע גם לבית דין שהוא הציע, ושבית הדין חשש שהפגיעות יימשכו הלאה. אז מה דעתו של הרב טאו במקרה הזה? מהמכתב הזה לא הבנתי כלום, ולדעתי גם הרב אליהו מסכים והסכים לכל מילה במכתב, אלא שכאן לא היה ברירה של משטרה או בית דין אלא רק פירסום או שימשיכו להיפגע..
בדיוק! ...
ימי | 04-01-2022 18:59
בדיוק!
ממתי...
אא | 04-01-2022 18:50
ממתי לבתי דין יש סמכות לטפל בזה? אם זה נפשות צריך סנהדרין ואם זה כדי להזהיר וכו מוטב שילכו למשטרה האפקטיביות גדולה יותר
. לא...
לא נכון | 04-01-2022 18:38
. לא נכון הוא התחמק מכל בתי הדין שהוא עצמו ביקש.
ולדר רצה...
חיים | 04-01-2022 17:43
ולדר רצה ללכת לכל בית דין אחר רק לא לאליהו והסהרורים שהיו מרשיעים ומכפישים אותו בכל מקרה
צ
יהודי | 04-01-2022 16:54
יש כאן רמז פשוט שאין לרב אליהו סמכות לעסוק בנושא והעיסוק עצמו היה שלא במקום
24
לסיכום: הרב אליהו צדק!!!
אביעד | 04-01-2022 16:54
כל הטענות של הרב טאו מתנקזות לאופן ניהול התהליך ולמרות זאת חיים וולדר זכה ממנו לתעודת יושר ללא שום קשר לעובדות המחרידות שנחקרו על ידי בית הדין ונחשפות מדי יום בשבועות האחרונים, הן על ידי אנשי מקצוע המעידים באופן גלוי על מקרים שטופלו על ידם, הן על ידי הקורבנות עצמם, הן על ידי מעשי בית דין והן על ידי וולדר עצמו שקשר עצמו באופן ישיר למעשי ניאוף. צריכים להקים קול זעקה על בזיונו של הרב אליהו.
אתה פשוט לא קורא!!!
אתי | 05-01-2022 0:55
הרב אליהו הוציא הודעה שולדר אשם בתקיפת קטינים ונשים עפ עדות מכלי שני. בהקלטה שהודלפה נשמע לכאורה עניין ניאוף. ואלו שני עניינים שונים!!!! אין מקום לסלחנות על הכפשה ללא ברור!! ולדר ביקש להתדיין בבית דין של הרב בן שמעון!!!!!!!!
25
מדהים כמה בורות...
הרב אליהו הגדיר עצמו כתלמידו של הרב טאו... מה עובר לכם בראש לעזאזל? | 04-01-2022 16:58
מדהים כמה בורות יש פה לאנשים בענייני הרב טאו
26
למה לא להתנצל??
אלישיב כ. | 04-01-2022 16:59
אין בדברים שנכתבו שום קשר למקרה הנדון ושום הצדקה לטענות כנגד הרב שמואל אליהו שליטא, בוודאי שלא בפרשיית ולדר. כעת הפליאה גדולה יותר - על סמך מה הרב טאו הצהיר באופן נחרץ על כך שהכל עלילות?? מחריד לחשוב שכך מתקבלות החלטות.
צ
יהודי | 04-01-2022 23:54
על מה?
27
הרב טאו שעושה...
דוגמא אישית | 04-01-2022 17:02
הרב טאו שעושה שיימינג באופן קבוע קורא לא לעשות שיימינג - כל כל נלעג ומגוחך.
אני מקווה...
יהודי! | 04-01-2022 18:18
אני מקווה שאתה בוט
28
הרב טאו רוקד...
יהודי | 04-01-2022 17:13
הרב טאו רוקד על שתי חתונות. מובן, שקשה לומר: טעינו.
לא אומר...
מחי | 04-01-2022 18:23
לא אומר טעינו אומר צריך בית דין אמיתי ומקצועי
29
רואים מהתגובות שהאהדה...
נקודה למחשבה | 04-01-2022 17:19
רואים מהתגובות שהאהדה מהציבור הדתל לרב אליהו, או לכל רב אחר, היא רק אם הוא הולך לפי הסטנדרט החברתי... ולא בגלל תורתו.
30
מכלול התגובות מעיד...
רקבון . | 04-01-2022 17:34
מכלול התגובות מעיד כאלף עדים על הרקבון שאוכל בכל פה בחברה החרדית .
31
חזק ביותר למכתב כזה...
יהודי | 04-01-2022 17:42
חזק ביותר למכתב כזה ציפיתי ברוח דברי הרב אבינר תוך התמודדות עם רוח התקופה
32
הוא עובד לפי...
נורי | 04-01-2022 17:56
הוא עובד לפי דין תורה; אשה פסולה לעדות, אין עדים, אין התראה, לכן ולדר זכאי. ואני טוען, דין תורה הוא פרס לפושעים, גן עדן לעבריינים, במיוחד אם הם גברים. הרב טאו, עבר זמנך, יא פרימיטיב.
אשרינו ומה טוב...
יהודי טוב | 04-01-2022 22:57
אשרינו ומה טוב חלקנו שאלו רבותינו! תודה רבה למור הרב צבי טאו שליטא שפוקח את עיננו בכל פעם מחדש. אשריכם תלמידי חכמים!
כמה שטויות....
בני | 04-01-2022 22:45
כמה שטויות. ...
טיפש ,תלמד...
מאיר | 04-01-2022 18:13
טיפש ,תלמד חושן משפט כל מה שאמרת לא נכון
33
לא הבנתי כלום...
אליהו לוי | 04-01-2022 18:00
לא הבנתי כלום מישהו יכול להסביר לי מה הוא כתב האם הוא חוזר בו מהאשמות הבלוף או לא אשמח להסבר...
אני
אני | 13-01-2022 10:51
אני לא יודע
34
שאלה לרב טאו...ללכת...
שואל השאלות | 04-01-2022 18:01
שאלה לרב טאו...ללכת למשטרה זה טוב? הבנתי את התשובה....אופס הנאנסות של קצב הלכו למשטרה.
כבודו יקרא את תמלילי החקירה באינטרנט
מישהו | 04-01-2022 21:02
תראה לבד כמה אתה מאמין למתלוננת
ולדעתו הם...
גל | 04-01-2022 18:22
ולדעתו הם שיקרו העדויות לא הוכחו והיה משפט שקר מה זה קשור לנפגעות שיתלוננו ויכניסו את הפוגעים לכלא?
35
תודה לרב טאו היקר על העמידה על האמת
* | 04-01-2022 18:09
תודה על האומץ לצאת מול כל העיתונות, אנשי התקשורת, כל הצבועים והשקרנים שיודעים שלא היה כאן לא בית דין ולא בית משפט!!!
36
לא אתפלא אם...
לילית | 04-01-2022 18:15
לא אתפלא אם יתברר שהוא אוהב מאוד מאוד את תלמידי ישיבת הר המור. מחבק. מנשק. מלטף.
איזה אדם...
עברי אנכי | 04-01-2022 22:58
איזה אדם רדוד את . בושה וחרפה .תתביישי לך.. את מדברת על גדול בישראל ,לא על האנשים הרדודים שאיתם את חיה .
37
אם לעם היהודי...
ערן | 04-01-2022 18:16
אם לעם היהודי היה באמת בית דין ראוי ורציני אז הרב טאו והרב אבינר כבר ממזמן היו מגורשים מאדמת ארץ הקודש! אבל לענייננו: הרב אליהו וחבריו עשו ועושים עבודת קודש למהדרין!
חתיכת טיפש!...
בנימין יהודה שקריה | 04-01-2022 19:29
חתיכת טיפש! שני המשפטים שלך סותרים האחד את השני... תבדוק בבקשה עם הרהג שמואל אליהו שליטא מה דעתו על מרנן ורבנן הרב טאו והרב אבינר שליטא?
בבית דין...
יהודי | 04-01-2022 19:21
בבית דין הזה לא היה יושב אליהו ויתר הסהרורים כל המלבין פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא
38
כמה קשה להגיד...
מוכן לתקוף את כל העולם העיקר שלא לומר בכנות שטעה. כואב ומצער שזו ההתנהלות של אחד מגדולי מנהיגי התורה. ''מודים דרבנן היינו שבחייהו'' | 04-01-2022 18:33
כמה קשה להגיד טעיתי...
, טעה או...
אסתר | 05-01-2022 0:22
, טעה או לא טעה, זו לא הנקודה...למה הוא עושה שיימינג לרב שמואל אליהו?? שהרי הוא אמר במפורש שאסור לעשות שיימינג לאנס, אז לרב מותר?
כי פשוט...
בנימין יהודה שקריה | 04-01-2022 19:27
כי פשוט הרב לא טעה...
39
בהלכות לשון הרע...
לא מובן | 04-01-2022 18:37
בהלכות לשון הרע יש התר לדבר לשון הרע לעובר העבירה המפורסמת... אז אין שום בעיה לפרסם את מעשיו גם לתועלת, להזהיר הציבור מפניו. לא מבינה למה לדקדק שלא לצורך בהלכות לשון הרע ולא להחמיר על העובר את העבירה המפורסמת?.
כמה כהות...
תראפיסטית | 06-01-2022 1:31
כמה כהות חושים בהן אדם אחד.מתלוננות פנו למטפלים והם פנו לפורום תקנה ולרב אליהו .בית דינו הוקם לצורך זה.לאחר שהצטברו עדויות רבות ניסו לשדל את ולדר להפסיק לפגוש קטינים ולהפסיק לפגוש נשים והוא לא הסכים.הוא אים על מתלוננות והן פחדו ממנו.ולכן הוקם פורום תקנה ובית דין של הרב אליהו לטפל בזה.חלק מהטיפול זה פירסום כדי למנוע עוד מפגעים ולהפסיק המפגשים שלו עם קטינים ונשים.ולאפשר לעוד נפגעים ןהרגיש נוח לתת עדות.זה ההליך אינך מבין שמץ מזה.האם רק לו חלילה כשתפגע ביתך או אישתך תואיל בטובך להבין?
אם הן...
שמחה | 04-01-2022 22:45
אם הן לא מוכנות לעשות כלום, אז אולי שישבו בבית. אי אפשר לרצוח אדם בלי לעשות מעשה ולהתלונן. תבחרי איפה בבית דין במשטרה או בלשכת הרווחה. אבל אל תעשי משפט בעיתון.
להבנתי אין בדברי...
מלכי | 04-01-2022 19:45
להבנתי אין בדברי הרב שום התיחסות כלל למצב שנפגעות לא מוכנות ללכת למשטרה, ולא מוכנות ללכת לכול בית דין, אלא לתח חשוב שיש להן אמון בו. לעד מכיון שכך , נראה שדבריו לא רלוונטיים לסיפור האחרון. כמה חבל!!!!
כי עדיין...
להבנתי.. | 04-01-2022 19:16
כי עדיין אין לו פסק דין מפורש וכל העניין יצא לציבור בגלל בתקשורת ולא בגלל שבית הדין החליט כך ומכאן נובעת הבעיה. אם אני מבינה נכון זה השיימינג שהרב מדבר עליו. שה' יצילנו מדברים שכאלו.
40
איפה בקשת הסליחה...
מירית | 04-01-2022 19:02
איפה בקשת הסליחה מהרב אליהו? הרב ודאי ראה ראיות ויודע שהרב אליהו נהג נכון. למה לא לומר סליחה?? מה שנעשה לרב אליהו זה אותו שיימניג תקשורתי עליו הרב מזהיר. מאוד התאכזבתי
צודק. הרב טאו עשה שיימינג להרב אליהו! חרפה
משה גרוסמן | 04-01-2022 19:52
הרב טאו כרה בור לעצמו. הוא רמס את כבודו שלו. אין כבוד לרב שמחלל שם שמים, שמבזה רב גדול ואמיץ כמו הרב שמואל אליהו שליטא.
טוען שאינו...
עמי | 04-01-2022 19:20
טוען שאינו דיין מכהן וגם טיפולו לפי רוח העמים ולא דין והשקפת התורה
41
הוא לא ענה לשאלה החשובה
אביעד | 04-01-2022 19:08
מדוע החליט להוציא לכאורה שם רע על הרב אליהו שפרסם שלא כדין. שהרי גם כלפי הרב אליהו שייך הדין בצדק תשפוט עמיתך. הרב היה צריך לבדוק את הדברים לפני שטען דברים כאלו נגדו.
או לפחות...
... | 04-01-2022 20:35
או לפחות לחזור בו במפורש עכשיו
42
שחררו כבר הבנאדם...
אחד | 04-01-2022 19:52
שחררו כבר הבנאדם מת לא מבין מה ממשיכים עם זה לאלוהים יתן לו תגים לא אתם.
43
בחיי, איזה דביל
אבי | 04-01-2022 19:55
״רב״
44
כמה פעמים מופיע...
דניאל | 04-01-2022 20:16
כמה פעמים מופיע בתי דין מובהקים, נשמע בין השורות שיש רשימה מאוד ספציפית של דיינים מובהקים ואפילו הרב שמואל אליהו לא זוכה לכבוד כזה.
הוא לא...
עמי | 04-01-2022 22:59
הוא לא דיין מכהן וזו היתה דרך עדינה לרמז לו שהוא לא מתאים להכריע בנושא עדין כזה מעבר לזה שפעל שלא כדין תורה ושלא כדרך הדיינים הוו מתונים בדין...
45
הכל נכון אילו היתה כתובת למתלוננים
שלומי | 04-01-2022 20:48
הבעיה שאין כתובת. המשטרה אינה כתובת בתלונות שעברו התיישנות. ובקהילה אין כתובת ברורה שתהיה חזקה מול אנשים חזקים. ולכן, אולי הכתובת הנכונה היא רשות הרבים?
46
הרב טאו קודש קודשים חכם גדול וצדיק דעת תורה!!
דיין | 04-01-2022 21:35
מעכשיו צריכים כל יום לבקש ברכה ממנו ולנשק את כפות רגליו את חכמת התורה שיש לו האמת הצרופה ודעת התורה הטהורה וכל האחרים שיודעים את שמם צריכים ליפול על רגליהם ולבקש סליחה ממשפחת ולדר בפרט מהאלמנה והילדים
דן
דן | 04-01-2022 23:46
עולם השקר בהתגלמותו.
47
ההדורים התיישרו ששמואל...
אור | 04-01-2022 22:00
ההדורים התיישרו ששמואל אליהו הבין שהרג בן אדם על חינם
שטויות תשמע...
אחת שיודעת | 06-01-2022 1:24
שטויות תשמע את ההקלטה בה הוא מאיים על האישה ואומר לה שאם תגיד האמת שחטא עימה 6שנים הוא יתאבד ומנסנ לשכנע לשק ואומר שתמיד הוא משקר מלמד אותה איך לשקר ואיך להוציא דיבת בעלה רעה כדי לשכנע. לא להגיד האמת בבית הדין שחטא עימה ואם תאמר האמת יתאבד.הוא מרטש בחר להתאבד ולא לעשות תשובה הוא ידע שהוא חוטא ופושע מהגרועים בחותר.כבודו היה חשוב לו מחייו לכן התאבד.אז פליז אל תחפש ברב אליהו הצדיק אשם להתנהלותו של ולדר. אצל ולדר הרגל נעשה טבע פגע שנים באחרים ואחכ בעצמו .לפגוע היה דבר שבהרגל שלו ואחכ ההרגל הזה התנקם בו לא אף אחד אחר רק הוא פגע בעצמו.
אדם שמתאבד...
אבי | 05-01-2022 9:48
אדם שמתאבד בגלל לחץ נפשי שנובע מלינץ' שעשה לו הרב אליהו נחשב כאונס...
ההדורים לא...
נפתלי | 05-01-2022 9:43
ההדורים לא התיישרו. רק שהרב שמואל מוחל על כבודו והרב טאו נשאר גאוותן יהיר
, הרב...
אסתר | 04-01-2022 23:50
, הרב שמואל אליהו הציל המון נשמות, את אלה שנפגעו ואת אלה שעתידין היו להיפגע...אדם שמתאבד, זה לא בגלל שהאשימו אותו חלילה על לא עוול בכפו, אלא מפני שידע שלא יוכל עוד להמשיך במעשיו הטובים והרעים...כך שאין לו סיבה להמשיך הלאה..מי שטוען לחפותו לא מתאבד!!!!
48
השחיר את שם...
יעקב ע | 04-01-2022 22:07
השחיר את שם הרב אליהו. הדמיץ את הקורבנות האומללים של ולדר. רק על ולדר הוא חס. איזה מין מוסר זה?
49
יש פה התעלמות
יעקוב | 04-01-2022 22:20
התעלמות מהמצב הנורא , בו נפגעות לא מוכנות בשום פנים להיחשף ולהתלונן במשטרה. והנורא מכל שהפוגעים יודעים זאת ומנצלים זאת.! אז קמו אנשים ולקחו על עצמם לקבל תלונות ולעזור לנפגעות ולנסות להציל. בתי הדין הללו באו להציל - פיקוח נפש ממש. למה מתעלמים מזה ומתרכזים בהלבנת פנים.. ומה עם הלבנת פניהן של הנפגעות לכל חייהן????
מחד העוול...
תמהני | 04-01-2022 22:56
מחד העוול צריך להתברר בבית המשפט ולא במשפט שדה.מנגד ביתי המשפט לא אמינים כי נשלטים עי השמאל והרשיעו את קצב באונס על לא עוול בכפו(רק משום דהתנגד לרפורמים)אז איפה בעצם יצא הצדק לאור?מי הוא אותו בית דין כשר לשפוט?סנהדרין?? ותמהני על טהרת ילדינו הנפגעת מחשיפה לתכנים שמתפרסמים בפומבי ושום מילה על פגיעה בילדותינו הזכותשנפגעו מינית בפועל.אם נפגעו. כמו שכותב הרב. כי יש ביכוי שגורמי שמאל שילמו להם ..
מר יעקב....
ציון | 04-01-2022 22:43
מר יעקב. אז שאלו שהן בחרו לפנות אליהם יפנו למשטרה בשמם או לדין תורה מוסדר. האם כעת נכתיר את עיתון הארץ לשופט ולתליין? מי רוצה לחיות בחברה שבה ויתרו על מערכת המשפט רק כי קל יותר להשיג הרשעה ווידוי הריגה בתקשורת?
50
דברים נכוחים. ישר...
ציון | 04-01-2022 22:41
דברים נכוחים. ישר כוח.
51
לא הבנתי
איש אמת | 04-01-2022 22:42
כבוד הרב קרא לרב שמואל אליהו שקרן. אשמח לדעת הרב טעה או צדק. זה תשובה של כן או לא. ובמידה שטעית (שזאת ההרגשה האישית שלי) למה כבוד הרב אינו יכול פשוט להודות בטעות? הלבנת פניו של הרב אליהו זה כן בסדר?
52
הרב טאו והרב...
נצבת | 04-01-2022 23:18
הרב טאו והרב אליהו גדולי הדור. היזהרו בגחלתם! הרב אליהו עוסק במלאכת קודש אליו מגיעות ומגיעים כל הנפגעים והוא בכתפיו הרחבות מכריע את הדין. הרב טאו נוגע בנקודה לא פחות חשובה, ביעור הנגע של הכרעת הדין על גבי עיתון או מקלדת. איזו ים חשובים בכל תחום קל וחומר בדיני נפשות. מעולם הרב טאו לר כינה את הרב אליהו שקרן,חלילה! יש הערכה הדדית כנה. אבל דווקא בגלל זה *הוא ורק הוא* ראוי וצריך לאזן/ לדייק את דברי הרהג הרב אליהו שליטא. תודה לגדולי התורה שמאירים לנו בחיכוך שני צורים המוציאים אש קודש.
תודה
פיני | 20-11-2022 1:39
יישר כח מדוייק
53
חלש ביותר
גדי | 04-01-2022 23:34
רק לרב טאו ותלמידיו מותר להוציא שם רע ולעשות שיימינג לרב שמואל אליהו ולכל הרבנים שעסקו בנושא. בסתר ליבם הם בוודאי מאמינים לטענות על ולדר. חבל חבל חבל, הציבור לא טיפש. מעניין שמלבין פני חברו הוא שופך דמים, אבל מילה אחת על האיסור החמור של התאבדות לא שמענו! פתח חמור מאוד לפגיעות הבאות בתור והתאבדויות, ולדר יצא צדיק מיוסר לדברי הרב טאו
54
הרב יכול להסביר לי את סיכום דבריו?!
שוש | 04-01-2022 23:34
ולדר
55
אם הקורבנות של...
ערן | 04-01-2022 23:35
אם הקורבנות של ולדר היו תלויות בפסיקתו של הרב טאו סביר להניח שרוב הקורבנות היו תלויים! אסור לתת במה לרבנים כאלה הם גורמים לציבור לחשוש להתלונן ונותנים לגיטמציה וכח לרשעים! ועל כך נאמר כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים! ריחם על ולדר וקצב וזילזל בדיינים שעשו עבודת קודש הכרחית ועלב בקורבנות! אם לא יקומו רבנים אמיצים שיוקיעו את רבני השקר האלה בפומבי אז עצם שתיקתם היא כלחיצת יד לרבני הערב רב ומתן רישיון לאונס רצח וכל מרעין בישין! תתעוררו רבנים כי שתיקתכם מולידה קורבנות חדשים וייתכן שבמקרה הבא אנשים יחששו להתלונן כנגד הרשעים! אל תכשירו את השרץ בשתיקתכם אלא תוקיעו אותו מעל כל במה אפשרית וזה לא ייחשב לביזיון תלמיד חכם אלא לביזיון רשע מרושע!
56
טאו
דובי | 04-01-2022 23:44
כבוד הרב, מספיק לערבב את הציבור. ציבור יקר, מספיק להתערבב, פתחו קצת את העיניים, ותראו במי מדובר, בעל גאווה, ותו לא!!!! ראשי כתות אינם חוזרים בהם מדבריהם, זו מהותם, זה מה שמחזיק אותם, ההמימות, המיוחסת לדברים רוחניים, חרטא!!!
57
יישר כח עצוווום...
רותם אליהו | 05-01-2022 1:09
יישר כח עצוווום לכבוד הרב. כן ירבו כמוכם בישראל. תודה להשם שההלכות כתובות..התורה קיימת.. ואין אפשרות לשנות ואף לא אות...ולא תשתנה על ידי זקן..כובע..או מעיל.. תורת אמת נתן לנו..תורת חיים היא.. ואמת מארץ תצמח בעזרת השם יתברך וכרצונו הטוב בקרוב ממש..ויגאל את שארית עמו ברחמים ובשמחה לגאולת עולם. ומה עוד שהדיינים שמקבלים אפילו רק 'שלום' או סיכה לבגד.. ובוודאי ובוודאי שמשרות.. משרדים..תפקיד או שכר.. ובעצם עובדים אצל המלכות.. כשכירים.. ועוד בימינו אנו שתודה להשם והדברים ברורים מתמיד שהמלכות בחרה לה צד ברור ומובהק ויצאה במלחמה חזיתית כנגד השם יתברך.. התורה הקדושה..לומדיה ומחזיקיה.. קדושת ישראל והטהרתם..הכשרות והאמונה הקדושה... עליך ברית יכרותו.. .. והשם הטוב יושיענו מעצותיהם הרעות.. ועוד שבדין הנל קיימת טענה ברורה שהאדם(שעל פי ההלכה היהודית כרגע מוגדר ומוחזק בגדר צדיק גמור!( עלה על שחיתות הקשורה בבתי דין תורניים שטח נדלן..ועסקנים בלבוש חרדי.. אז האם מי ומי הם בכלל הרשאים לבוא עמו בדין...מתי ואיך שמעו עדויות שלא בפניו.. והאם בכלל נקרא לדין בכדי להכחישו.. והיכן ההוכחה לכך..האם בכלל היו כנגדו שני עדים כשרים לעדות.. והשאלות רבות...וממילא על אחת כמה וכמה..וכמה שהדברים בהירים כשמש אפילו לאדם חסר תורה ולא חכם שכמוני.. והדברים ברורים מאווווד לכל המבקש אמת בפשטות.. וכשם שרואים בימינו איך ששופכים את דמם של צדיקי הדר.. ענקי עולם..קדושי עליון..ובמיוחד צדיק יסוד העולם שחי בדורנו.. והכל נעשה בחסות המלכות ובשם התורה.. וכן שכך השם הטוב ישלם שכרם במהרה ובקרוב אמן. ועוד נוסיף..שאם האדם חטא..ואם לא..רק השם יודע..ופה כבר לא נדע.. בעולם דמיוני של מסכים וודאי שלא.. ואם ויש מי שיעז לדבר עליו כרגע.. הוא יפסיד מכל כיוון..כפשוטו..וזה על פי תורתנו הקדושה.. לא נשכח שהעולם הזה איננו הפקר.. יש דין ויש דיין והכל יבואו על שכרם ביומם.. אז לנו כפשוטו נשאר רק לזעוק להשם הטוב שירחם על העם.. לבקשו ברחמיו עליהם ועלינו לתשובה שלמה..לאהבת חינם.. לחלק בתורתו הקדושה שנתן לנו והיא שמגנה ומצלת.. ולגאולת עולם במהרה וברחמים. רק ה' יושיע! אשרי יולדתכם..אשריכם ואשרי חלקכם כבוד הרב. בזה..ובבא! ה' עמכם!
לשון הרע...
מלכי | 05-01-2022 7:05
לשון הרע על תלמידי חכמים!!!
58
הרב טאו הציל...
חד | 05-01-2022 1:20
הרב טאו הציל את הרבנים מעצמם
59
כמה חילול ה' הרב טאו ארגן...
אלמ | 05-01-2022 1:34
בעצמו שם את הלכות לשהר והוציא שם רע על הרב אליהו שהוא מקארתיסט - ואחכ מתחמק. כמה חילול ה'...
60
״טול קורה מבין...
יואל נוריאל | 05-01-2022 3:29
״טול קורה מבין עינך״! - הרי במקרה דנן התמלאו הדרישות שהרב טאו דורש דהיינו - היה בית דין ראוי שדם בעניין ולדר, ולמרות שיידע זאת אמר הרב טאו את הדברים החמורים שאמר: שהסיפור לא היה ולא נברא! על סמך מה? מעבר לזה גם בתשובתו הרב טאו דוחק הצידה את הפגיעה בנפגעות (בטענתו שבמקרה דנן ולדר כבר מת אז מה הטעם לחקור את העניין) ומתמקד רק בהקפדה על כבודו וחפותו של הפוגע. גם ההנחה שכל הסיפור של האשמת פוגעים היא חלק ממזימה של אליטה שמאלנית של בית המשפט העליון התקשורת והפרקליטות היא מופרכת ומגוחכת (גם אם בהחלט הייתה ויכולה להיות ביקורת מוצדקת על התנהלות כל אחת מהמערכות הללו כדוגמת הסיפור של האקטיביזם השיפוטי וכו׳…) בקיצור גם אם יש נקודה או שתיים כלליות שאפשר להסכים איתן (כמו היד הקלה על ההדק בפרסום פוגעים לכאורה), עדיין המכתב הזה לא נותן הסבר לתגובה השערורייתית שלו לסיפור ולדר ולטיפול של הרב אליהו במקרה!!
61
מי שהטיל ספק ברב אליהו- יבקש סליחה
ביזוי תלמיד חכם | 05-01-2022 4:23
אין מצב שבו נשיא ישיבה יצא נגד רב גדול על גבי אתרים וכתבות כמו שהטענות היו גדולות ונכתבו בריש גלי, הגיע הזמן לכתוב תגובה על הפסק הקודם- הרב שמואל אליהו צדק (ולרב טאו לא הגיע מספיק מידע, כמו לרב עובדיה יוסף לפני ההתנתקות)
אני חושב שהרב שמואל אליהו היה מצויין בסוגיה
שלומי | 05-01-2022 12:02
אבל אם לא שמת לב, במכתב הוא מסביר למה עדיין מסתייג מצורת הטיפול (הפסטיבל)
62
מעט מידי ומאוחר...
יהודי דתי | 05-01-2022 5:05
מעט מידי ומאוחר מידי.
63
טול קורה מבין עיניך - הרב מדבר על עצמו.
איציק | 05-01-2022 5:17
'הרב' שאינו הוסמך לדיינות עשה דין שדה בתקשורת וביקש להקליט ולפרסם ולעשות שיימינג לרב אליהו שהוא חולה במקארתיזם וזאת ללא בדיקה. ושיקר ולא בדק את הדברים והוציא שם רע על הרב אליהו שהוא כביכול לא דיין מוסמך וכאילו שלא בדק כראוי את העדויות, וזאת ללא בדיקה. הבית דין של הרב אליהו מטפל במאות מקרים שלא מתפרסמים כי אין צורך בכך, וזה לא לתועלת הציבור. אבל כשיש מקרה אחד שמתפרסם 'הרב' ישר מוציא שם רע על הבית דין ללא בדיקה. בנוסף 'הרב' התחמק ולא מסוגל לחזור בו מדבריו, כשאמר שלא היה כלום עם חיים ולדר.
64
'הרב'' טאו ידוע...
אברהם בטיטו | 05-01-2022 5:34
'הרב'' טאו ידוע כמי שדעתו איננו שפויה. בעת שנרצח יצחאקאקאלע רבין השיכור הרוצח מאלטנה המשוגע אשר קיבל מכות חשמל וכו' הלך במוצאי שבת להשתטח על קברו של הראי''ה. על ה''פשע'' בהרצחו של ברנש זה.
65
במחילה, בדברי כבוד...
מלכי | 05-01-2022 6:57
במחילה, בדברי כבוד הרב אין התיחסות למצב כמו בקהילה החרדית שגלל השם של המשפחה והשידוכים, לא ילכו, לא למשטרה ולא לבית דין מוכר. ואז אנשי הרוע מנצלים זאת להמשיך ולהמשיך ולפגוע. הנפגעים/נפגעות כן ילכו לתלמיד חכם גדול שיש להם אמון בו, גם אם הוא לא נושא תואר רשמי של דיין . לכן במקרה כזה אי אפשר לנופף רק בשורת הדין. את הטענה הפשוטה והנכונה הזו טוענים כל כל הרבה פעמים ואין התיחסות אליה.
אז יש! אז...
מלכי | 05-01-2022 14:49
אז יש! אז מה??????? מה לעשות שכ 20 הנפגעות החרדיות לא העזו לפנות לבית דין החרדי??!! עוד לא הבנת, נחזור שוב - יש בתי דין שאין לחרדים אמון בם מחשש לפגיעה בשמם ושם משפחתם, כולל בתי דין חרדים שאצלם, במקביל לחשש החשפות יש חשש שודאי ולדר מוערך אצלם כצדיק. מה עוד צריך לכתוב שאתה ושכמותך תבינו דבר כל כך פשוט . גם עורך דין המשפחה כתב- פספסתי בגדול, והודה שגם אם היה קורה במשפחתו הוא לא היה פונה!!!!
יש בית...
עמי | 05-01-2022 13:14
יש בית דין שמטפל בזה בכל עיר חרדית לא היו תלונות!!!
...
זה מה שאמר ? תמהני... | 05-01-2022 13:04
אז שידבר נגד הפסטיבל. שלא יאמר שהרב אליהו המציא עלילת דברים ותפר לולדר תיק בשליחות בגצ !!!
לא נראה לי שיש לו בעיה שב"ד יעסוק ויזהיר
שלומי | 05-01-2022 11:57
הפריע לו הפסטיבל שיצרו
66
מכתב מצוין
יובל | 05-01-2022 8:03
מנומק כדבעי צריך לזכור את ההבדל בין דרך התורה לדרך האחרת גם להם יש אידיאל אבל כשהם תופסים איזה אידיאל - מבחינתם שכל שאר האידיאלים ילכו לכל הרוחות והדוגמאות רבות דרך התורה היא איזון בין אידיאלים שפעמים רבות חולקים אותה טרטוריה מציאותית ויש להכריע איזה חלק לתת לכל אחד מהאידיאלים ולזה יש את גדולי ישראל עם הפלס והמאזניים המתאימים!!!
...
אומרים שהיהודים חכמים....האם ? | 05-01-2022 13:03
איזה פלס ואיזה מאזניים.... להגיד שהרב אליהו המציא עלילת דברים נגד ולדר משום שולדר כתב נגד בגצ ? זה פלס ? אלו מאזניים ? הרב אליהו הוא השמאלן שיתפור לולדר תיק שקרי משום שולדר נלחם נגד בגצ ??? השתגענו לגמרי ? כל קונספירציה הכי הזויה - מתקבלת על הדעת ?
העבירות של...
??? | 05-01-2022 12:57
העבירות של חיים ולדר הם ייהרג ובל יעבור. זה החלק שלהם- לא יותר ולא פחות. זה החלק של האידיאל הזה, וזה האיזון- ייהרג ובל יעבור
67
טוב שיש לנו מגדלור
חנה מאיר | 05-01-2022 9:02
אשרינו שזכינו שיש לנו מגדלור שמאיר בתוך הבלבול והחושך.
ששמו הרב...
סיון | 05-01-2022 22:52
ששמו הרב שמואל אליהו
שום דבר...
נפתלי | 05-01-2022 9:38
שום דבר לא ישכנע את חברי הכת
68
הכל התקיים כמו שהרב רצה, איפה הבעיה?
יצחק | 05-01-2022 9:45
פנו לבתי דין כבר לפני שנים ולא עשו כלום, רק אולי גרשו איזה זוג בעקבות הבגידה, אבל לא עומטיםול שורש כי פחדו מחיים ולדר, אפילו הדיינים פחדו. לכן הרב אליהו באומץ לב לקח את המושכות. בכל מה שהרב טאו המליץ חסר רק דבר אחד, שהבית דין אינו מתלמידיו. הקנאה והכבוד מעבירים את האדם מן העולם.
69
אנשי הר המור...
מי האיש החפץ חיים | 05-01-2022 9:54
אנשי הר המור חבורה של שחצנים מעופפים
70
יחיד הדור, איזה אדם צדיק הרב טאו
יישי | 05-01-2022 11:16
שלא נהה כמו כל חבורת הכלבים צמאי הדם והרשעים שששו לשפוך דם כקניבלים, וכתב קושט דברי אמת, אשריו ואשרי תלמידיו
רואים מה ההבדל בין אדם שלומד תורה
ישי | 05-01-2022 13:20
לבין מי שלא, השטחיות הרדידות והחשיבה הדיכוטומית (וסתימת הפיות) זה מה שמאפיין את השיח אם תשים לב.
הרב טאו ענה לדבריך כבר במכתבו,
ישי | 05-01-2022 13:18
שאין בזה שאנו נמנעים מלשפוך דם של מישהו משום פגיעה בנפגעים , מה הקשר????? אם כבר אני מבטיחך שהפרסום הזה שנעשה עי אנשי דמים ומרמה ובצורה שנעשה עם כל הרשעות והגועל לא תרם כלום לנפגעות אם היו, רק הזיק להם.
...
שכל ישר | 05-01-2022 12:59
כלבים צמאי דם ??? תגיד את זה לעשרות המתלוננות שאת חייהן הרס. אתה לא מתבייש ? מי צמא הדם ? הרב אליהו הוא צמא דם ?
71
כבוד הרב מוזמן להמשיך ולטמון ראשו בחול
גיא35 | 05-01-2022 11:38
בעולם המציאות, אין מקרה אחד בהיסטוריה בו הגיעו כנגד אדם עשרות(!) תלונות על פגיעה מינית, מגורמים שונים ומכיוונים שונים, ולבסוף הסתבר שמדובר בעלילה וקנוניה. פשוט אין דבר כזה. כבוד הרב כנראה חושש להישיר מבט אל המציאות, אז הוא נתלה בתירוצים מן הגורן (להתלונן במשטרה; כן, בטוח, כאילו איננו מכירים את יכולותיה הדלים עד מאד של מערכת אכיפה החוק) ומן היקב (נדרש ביד של מומחים; אז תלונות של עשרות נשים / ילדים / ילדות לא מספיקים כדי להסיק שמדובר בטורף מיני שיש להזהיר מפניו, ואם הוא נמלט כשפן ושלח יד בנפשו, אז בואו נסיים את הבירור ונוסיף זצל אחרי שמו). עצוב. זה לא הרב שלי.
צודק לחלוטין....
אלופי ההתפלפלות ועלובי ההסתכלות האמיתית על החיים... | 05-01-2022 12:56
צודק לחלוטין. פתאום הרב טאו שתוקף את מערכות החוק והמשפט השכם והערב - מפנה את המתלוננות למשטרה ורוצה לחכות עד שבית המשפט ירשיע תחילה. מטהר את השרץ בקנ טעמים - במקום להגיד לרב אליהו יישר כוח ולתמוך במתלוננות. פילפולי פילפולים ובלבד שלא לומר חד וחלק : ולדר הוא עבריין מין , המתלוננות ראויות לחיזוק.
72
במה אנשים עסוקים???...
אורן | 05-01-2022 12:39
במה אנשים עסוקים??? המדינה שלנו הולכת אל מול עיננו לערבים שלא היו מצליחים לעשות כלום במשך שנים ועכשיו נואמים בכנסת בערבית... ואנחנו רבים ומתווכחים על מה הרב הזה ומה הרב הזה. . לא להאמין !!! עזבו אתכם מהשטויות תתמקדו באחדות ולהשיג רוב בכנסת הבאה שבסוף לא נגורש מפה....
באמת שאם...
??? | 05-01-2022 12:51
באמת שאם הבת שלך הייתה נפגעת לא היית מדבר ככה. זה לא רק עניין חשוב, זה אולי הדבר הכי חשוב שצריך לדבר עליו
73
מדוע אי בהירות הזו?
אבנר ח-י | 05-01-2022 12:59
מהעולה מדברי הרב שבצד קריאתו להימנע ולהיזהר מאותה שפיכות דמים , המקום היחיד הראוי לדון בכך הוא בית דין. אם כך מה דעתו על מסקנות בית הדין, נכונות או לא? מה עם כבוד בית הדין? האם לא ברור שאם בית דין זה לא היה קם , שום גורם לא היה מעז להתמודד עם התלונות שהועלו, אם בשל סיבות תדמית (המחנה החרדי) ואם מחששות אישיים שמא יבולע להם (שאר המחנות) ממחנה זה או אחר. אחת מהמידות הנדרשת מרבנים בכירים לעניות דעתי היא מנהיגות שחלק מכריע ממנה הוא אומץ וללא חת, והדרך למעט במה שהתרחש ובכך לאפשר המשך מעשים חמורים אלה, מעבירה חלק ניכר מהאחריות לכך, אל פתחי בית מדרשם. עוד לא מאוחר לתקן.
74
האם ביקש סליחה...
חיים | 05-01-2022 13:43
האם ביקש סליחה מהרב שמואל אליהו?
75
צביעות ודמגוגיה
בהלם | 05-01-2022 16:13
והנה ההסבר, א. הוא אומר להתלונן למשטרה, אבל הרי הוא בעצמו לא סומך על המשטרה ועל בית המשפט ויצא להגנת קצב וטוען שתפרו לו תיק. ב. הרב יודע שחלק מן התלונות הגיעו לבתי דין אחרים שלא יכלו או לא רצו לטפל בתיק. ג. המשטרה גם התחילה לחקור את המקרה, וביום הזה הוא התאבד, אולי דווקא הוא פחד מהמשטרה? ד. הבית דין דן בעוד מאות מקרים שלא התפרסמו. ה. הבית דין טען שהציעו לו פתרון של תשובה ללא פגיעה קשה בכבודו משהו כמו פיצוי הולם לנפגעים בחשאי ושלא יתן יעוץ פרטי. משהו בסגנון. ו. זה נראה שהבית דין עשה כפי מה שכתב, ודווקא הרב טאו צריך לקרוא שוב את המאמר ולפעול על פיו שהרי הוא עשה שיימינג ללא בדיקה לרב אליהו ולבית דינו. ז. אני שואל ברצינות, האם הרב טאו הוסמך לרבנות? משהו פה מוזר. ח. נראה שהיה חסר פה רק דבר אחד, שהוא או מי מתלמידיו יעסקו בתיק.
76
בירור דעתו ...
י | 05-01-2022 16:38
בירור דעתו ה מ ו ב נ ת מאוד של הרב טאו ! הרב טאו במכתב כותב דברים פשוטים מאוד , קודם כל שבכל מקרה של פגיעה מינית יש לפנות קודם כל למשטרה !, ועוד כתב שההכרעות אודות האדם החשוד בפגיעות מיניות, במובן של האם הוא עשה או לא עשה וכן האם לפרסם שיש חשדות או לא, כל זה צריך להיעשות אך ורק על ידי בית דין מובהק (והוא מציין שבית דין יכול להחליט לפרסם גם ללא עדים, אם הוא חושש לסכנה. הנקודה היא שזה צריך להיעשות רק על ידי ביד). ולפיז זה לא שהרב טאו הכריע מתוך שמיעת עדים וכדו' שאין כלום, אלא שהיות ואין ביד שהכריע בזה אסור לנו הלכתית להאמין שהיה משהו, והוא עומד על חזקת חפותו (אין הכרעה הלכתית מובהקת - 1. בנוגע למעשה ביד רבני שאסר אישה על בעלה, כבר כתב הרב אבינר שאין בו בירור הלכתי מובהק האם ולדר חטא או לא, באמצעות עדים ושמיעת ולדר וכדו'. אלא היה בו בירור רק ענין האישה ההיא, על פי הודאת האישה ואמון הבעל בדברי האישה, שמספיק לביד לאסור האישה על בעלה, אך בעניינו של ולדר אין שמץ החלטה של הביד ההוא. 2. וגם מצד ביהד של הרב שמואל לא היתה החלטה הלכתית מובהקת, היות ולא ביררו העניין עם ולדר עצמו ! כי ולדר רצה ללכת לביד אחר, אלא שלבסוף התאבד לפני שקבעו מועד על ביהד שסוכם לבסוף כפי שמתאר הרב שמואל בעצמו, אם כן תכלס לא היתה הכרעת ביד כלל וכלל. ובגלל זה גם ביהד של הרב שמואל עצמו אמר שביהד לא הוציא פסק, והרב שמואל מפרסם זאת עצמאית !). הנקודה היסודית בדברים של הרב טאו שהכל צריך להיות מתוך תורה ! , וגם טיפול בפוגעים מיניים צריך להיעשות מתוך תורה ולא מתוך דחפים ורצונות עממיים ובית משפט שדה כלשונו. והדברים האלה מאוד מובנים לדעתי, וברור שגם הרב שמואל מסכים עם הענין היסודי, ועל כן צריך לומר שהמחלוקת בינהם היא הלכתית !. אלא שנקודת המחלוקת ההלכתית שבינהם אינה ברורה, ובסיום המפגש בין הרבנים, שם כל אחד שטח את שיטתו מן הסתם, נמסר רק: יושרו ההדורים ולא יותר, כלומר הם לא פירשו לנו מהי נקודת המחלוקת בינהם, כי נראה ברור שיש פה מחלוקת בינהם. יש לי כיוון אפשרי להסביר מהי נקודת המחלוקת ההלכתית בינהם עפ מכתב של הרב שמואל שפורסם, שבתחילתו כותב שיש פוסקים מסויימים המתירים לפרסם גם כשעדיין לא היה הכרעת ביד מוגדרת, עייש שם שמביא מקורות, ומשמע קצת מדבריו שזה לא הגישה המקובלת של הפוסקים והוא מסתמך על פוסקים בודדים בנושא, אפשר אולי לומר ק ו ל א הלכתית, ואכ אולי הרב טאו סובר כמו השיטה ה מ ק ו ב ל ת אצל רוב הפוסקים בנושא הזה שחובה החלטת ביד לשם הכרעה בענין האדם, והיות שבמקרה של ולדר לא היתה החלטת ביד מוגדרת, כי ולדר התאבד לפני הביד כפי שמתאר הרב שמואל, לכן הרב טאו לשיטתו לא יכול ה ל כ ת י ת לקבל שהדברים קרו ! . לסיכום - אלו ואלו דברי אלוקים חיים, וכל אחד ילך לפי רבו, והאמת והשלום אהבו ???? .
תודה
פיני | 20-11-2022 1:55
תודה
פנו למשטרה. חקירה...
סיון | 05-01-2022 22:50
פנו למשטרה. חקירה של חוסר ראיות. לכן פורסמה הכתבה בארץ
חרדים לא...
אחת 2,3 | 05-01-2022 22:16
חרדים לא יפנו למשטרה מהפחד להעיד ולפרסם את שמם וכך גורלם נחרץ, לא יתחתנו איתם ויצא להם שם רע. חברה שהיא ברובה רקובה וחולנית. עצוב
77
מה שאל הרב בועז כהנא?
נדביה | 05-01-2022 18:07
מדוע לא מפורסמת שאלתו של הרב בועז כהנא בצירוף לתשובת הרב טאו ?
בגלל שהוא לא שאל. הכל מפוברק. לא טאו כתב את ה
אשר לוין | 05-01-2022 18:32
הרב טאו לא כתב את המכתב. זה לא הסגנון שלו. מישהו בחצר שלו כתב את המכתב כדי לנסות ולהציל את כבודו - שנשחק עד תום. אין לו כבוד, וגם עתה המכתב רק מראה את הדורסנות שלו. לא אכפת לו מבית דין, לו אכפת לו מהנפגעות. כלום. רק אני ואפסי עוד.
78
הכתוב והכותב ראויים...
איתן בן אליהו. | 05-01-2022 18:59
הכתוב והכותב ראויים לכבוד ולשבח. אולם במציאות חיינו - יותר מדי פרשיות של אבדן המוסר ביחסים אסורים בינו לבינה - לא זוכים לבירור הוגן, חלקם אף מושתק עי הגורמים שהיו אמורים לטפל בעניין, וגם לא מועברים לטיפול הגופים אותם מזכיר כבוד הרב, והקורבנות ברובן קולן מושתק, והן נאלצות לאצור בקירבן ובגופן את הפגיעה - מפאת חולשתן וחולשת 'מעמדן' ומול הצורך לשמור על כבוד הפוגע. כשעיקר הנזק נגרם מהשתקת פרשיות רבות, רבות מדי - משיקולים שאינם לוקחים במקום הראשון את כבוד האדם! ובמיוחד את כבוד האשה שנפגעה! (כשהשאלה הראשונה כמעט תמיד היא : ומה את, לדעתך, תרמת להתפתחות הענינים כפי שהתפתחו... אולי את פיתית... אולי את רמזת.. וכד').
79
כרגיל מנסים להשתיק...
חבל.... | 05-01-2022 19:26
כרגיל מנסים להשתיק ולטאטא , כמה סלחנות כלפי אנשים אכזרים יש במדינה הזאת זה לא יאומן....
80
אני תלמיד בהר...
ד | 05-01-2022 19:44
אני תלמיד בהר המור ומתבייש בדברים ובזלזול שנובע מהם
81
רב מבולבל וכנראה...
בן מאיר | 05-01-2022 19:58
רב מבולבל וכנראה מטומטם.
82
ומה עם להלבין...
א | 05-01-2022 20:36
ומה עם להלבין את פניו של הרב שמואל אליהו ברבים?
83
שהשם יסלח לי...
חיים זוהר | 05-01-2022 20:44
שהשם יסלח לי לא מובנים לי דברי הרב טאו,חבל שהרבנים לא מיישרים קו עם הרב אליהו,נראה שכבוד הרבנים שישבו על מה שחיים ולדר עשה,לא יודעים שולחן ערוך רחל,ממש הזוי.
שהשם יסלח לרב טאו
נפתלי | 06-01-2022 1:22
עוד מנסה לנכס לשטויות שלו את התורה
84
הוא אומר לפנות למשטרה
אבל מי יעז בכלל? | 06-01-2022 0:33
אם פונים למשטרה אכן אין צורך להכפיש. אבל אם לא פונים למשטרה, והאנשים הללו מסתובבים בציבור, כמו משי זהב, וכמו ולדר, ועושים את מעשיהם. מה יעצור אותם? הרי אין להם אלוקים
85
יישר כח
ערן | 06-01-2022 0:41
ברוך ה' שנשארו לנו תלמידי חכמים נורמטיבים בדור שלנו כמו הרב טאו
שלא נדע...
מירי | 06-01-2022 2:10
שלא נדע מצרות בצרורות
86
ניכרים דברי אמת....
יואל | 06-01-2022 1:00
ניכרים דברי אמת. וכן להיפך..
87
ככככה בדיוק לפני...
עוד זוכרת | 06-01-2022 2:09
ככככה בדיוק לפני שנים נרצחה מיכל אלירז .רבני מרכז הרב ששמעו את מיכל רצו לפסוק לה לברוח ממנו והרב טאו גונן עליו ושלחה חזרה הביתה ואז בעלה רצחה בדם קר ,וכמו אז גם היום הרב טאו מגן על אנסים ופושעים ,ומעודד עוד הכחשות ועוד פגיעות
חוצפה ...
אעע | 23-01-2022 10:22
חוצפה
חבל שאת...
יש גהנום בסוף אין לברוח | 09-01-2022 0:39
חבל שאת זוכרת המניעים שלך מרושעים
88
מורי הר המור הסתחררו מהתרומות וגרמו לנזק
התרומות עלו להם לראש | 06-01-2022 2:35
הם הרסו ישיבה ובנו במקומה ישיבה הם הרסו רב וניסו להוציא עליו שם רע במקום על מי שפגע בעשרות נשים וילדים
89
הרב טאו גם...
צבוע | 06-01-2022 3:19
הרב טאו גם אתה מוקצה מחמת מיאוס. רב צבוע שמשמיץ רב אחר בהאשמות כמו מקארתיזם ועוד. אתה מלבין את פני הרב אליהו בטענה שהוא הלבין פנים. הקנאה עלתה לך לראש. הרב אליהו גילה פושע מין ועזר לנרצחי הנפש. אתה לא מגיע לקרסוליים שלו. הלוואי על ילדותיך ונכדותיך יבואו הפגיעות שאתה מנסה להצדיק.
90
טאו חולה נפש ...
ירמיהו המקונן | 06-01-2022 6:40
טאו חולה נפש
91
שאלה לתלמידי הר המור
איציק | 06-01-2022 6:47
שאלה לתלמידי הר המור, שאלה רצינית, האם הרב טאו הוא תלמיד חכם? האם השס והראשונים מונחים לפניו בראש שאתם אומרים עליו שהוא מגדולי הדור? מישהו יודע האם הוא הוסמך לדיינות? או אולי לפחות הוסמך לרבנות?
תפסיק להוציא...
היה מגיד שעור במרכז יא אהבל | 09-01-2022 0:38
תפסיק להוציא זרע תתחיל ללמוד
92
התנצלות
משה | 06-01-2022 7:03
צר לי לכתוב על זה כי אין ספק שתקופה זו בה האמת נעדרת הרב טאו הוא קול צלול וללא חת המציב בפנינו את האמת הזאת . אמת התורה הקדושה בניגוד לישיבות האנטי קו בהן האמת נתונה להתפתלויות בנוסח הרב ליכטנשטיין זצל ראו לחזק את האחדות . בעיקר. אבל את האמת צריך לומר : הרבני הציונות הדתית האשכנזים לא סופרים את 'חבריהם' הספרדים !!! לא מאמינים? נסו להקים בית כנסת ספרדי ביישובי הר חברון ! ישנה החלטה של רבני היישובים למנוע את זה !!! מדוע ? כי הגזענות היא בנשמתם. כן זו אותה המפדל הארורה שדאגה להעיף מתפקידם ראשי ישיבות ספרדיים תלמידי חכמים גדולם שרכשו את מעמדם בעבודה שה וטיפסו למקומם בכשרון רב רק ש - הצליל של השם שלהם לא כל כך נשמע מתאים. גם כאן . הרב טאו היה צריך להתנצל על פגיעה בתלמיד חכם המציל את מחננו מפושעים ומנשיאה בחטא איום ונורא . ואתם הרי מלמדים אותנו על גדולת קדצונינו בהכרה בטעויות ובהתנצלות אבל כשם שאותה חבורה חשוכה פירקה את קרן מורשת, רשת של כ 74 כוללים שהקים הרב מרדכי אליהו רק כדי למנוע את עלייתו לגדולה המטאורית של הרב שהיתה לצנינים בעיני רבנים 'מסויימים', כך הם רואים ברבנים הספרדים סוג ב' ועושים הרבה כדי למנוע מהם עליה וקידום. ה' יעזור לנו .
93
יש דרך נקיה יותר בזבל לא מנקים זבל נקודה
היהודי | 06-01-2022 12:22
מצטרף לדבריו הישרים והאמיצים של הרב טאו ענני שאלות מרחפות אם באמת היו 22 איך אף אחת לא הלכה למשטרה? גם על נתניהו אמרו שיש 5000 10002000 בסוף התברר ההר נהיה עכבר ועד שנסחט באיומים חייבים להפסיק עם משפטי שדה כל הכבוד לרב טאו יש זכות חפות לכל צלם אנוש באשר הוא
94
כל מילה בסלע
יעקב | 06-01-2022 12:47
הרב אליהו צריך לעשות תיקון גדול ויפה שעה אחת קודם
95
באמת דברים ישרים...
אא | 06-01-2022 12:52
באמת דברים ישרים ואמיצים אך צריך לדעת וזה משהו שנאמר בהרבה פורומים- *הן פחדו ממנו!!* זו הייתה הבעיה
96
חולה רוח מנהיג...
מתי | 06-01-2022 13:00
חולה רוח מנהיג כת רשע טיפש שיאנסו את הנכדות שלו
איזה רשע...
חיים | 09-01-2022 8:41
איזה רשע אתה כמו השם שלך רשעים בחיהם קרויים מתים
97
לומר על הרב שמואל אליהו "מקארתיסט" זה מה?
cjb | 06-01-2022 14:00
מי כאן מניח את הלכות לשון הרע בקרן זוית עכשיו? ה' עזור לנו ותן בליבו של הרב טאו דרך תשובה לעזור לעם ישראל במקום לחבל.
בושה מי...
עע | 23-01-2022 10:19
בושה מי אתה שתדבר על גדול הדור הרב טאו ואל לך להכניס ראשך בין 2 הרים גדולים
98
במקום שיש חילול ה אין חולקים כבוד לרב
kkrk | 06-01-2022 16:21
רחמנות על נפגעי וולדר שהרב טאו פוגע בהם שוב ומכנה אותם שקרנים ואת מי שהקשיב להם - מקארתיסט.
לא נכון...
קו קלוקס קלאן | 09-01-2022 0:37
לא נכון לא שייך אליהם
99
בבקשה תתנצל ברבים מאחר מלכלכת וביזית ברבים
תהילה מנדאלבאום | 07-01-2022 15:42
אנא תבקש סליחה ברבים שביזית את הרב אליהו ברבים. זה נקרא להיות צדיק ולהודות קבל עם ועידה. אנא תקדיש כמה שורות לנפגעות.
אני לא יודע
משה | 13-01-2022 10:50
אני לא יודע
100
הרב צדיק מי שרואה בו לא טוב הוא פגום בברית
יהודי | 13-01-2022 16:18
הרב צדיק מי שרואה בו לא טוב הוא פגום בברית
101
תפרסמו הכל לא רק מה שאתם רוצים הרב צדיק
יהודי | 13-01-2022 16:20
אתם לא מפרסמים על הרב דברים ובזה אתם עושים עוול אם זה כך אתם יותר גרועים מYNET הסמ
102
הוא כנראה מסתיר משהו
אילן | 19-04-2022 20:39
וחושש שיחשף
103
עכשיו הכל מקבל...
חם או יפת | 16-08-2022 22:48
עכשיו הכל מקבל פרספקטיבה אחרת
104
דמעות תנין. ההסברים...
מיכה | 20-01-2023 10:14
דמעות תנין. ההסברים היום הם רק כדי שלא ישפטו אותו. דורית לא פסיכית. הוא מעולם לא הגיב על ההאשמות נגדו. תחפשו את הסרטון בו הוא מגיב על פרשת ולדר. הוא לא אומר תבדקו. הוא אומר שוולדר צדיק. מנסה היום לטייח