"אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי" - סרוגים

"אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי"

השדולה "חומש תחילה" בראשותו של ח"כ אדלשטיין הוקמה מחדש לאחר 15 שנה, זאת לאחר רציחתו של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד וחרב ההריסה המרחפת על הישיבה

"אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חבר הכנסת יולי אדלשטיין עלה היום (ראשון) יחד עם7  ח"כים נוספים מהסיעות השונות לחומש, במסגרת השקת השדולה החדשה בראשותו – "חומש תחילה". השדולה הוקמה לאחר הרצח המזעזע של תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן הי"ד ובמטרה לבטל את חוק ההתנתקות החל על חומש.

"אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי. חומש יוקם מחדש ואחריו נחזיר ונפתח את כל ישוביי צפון השומרון", אמר אדלשטיין.

ח"כ מיכל ולדינגר (הציונות הדתית): "הלב בוכה ודואב מהמחזות הקשים שנגלו לעינינו בהתיישבות חומש, מבנים יהודים מופו ונהרסו עד עפר והיד של הממשלה עוד נטויה. וזאת, זמן קצר לאחר הרצח המזעזע של יהודה דימנטמן הי"ד".

התשובה לרצח יהודה דימנטמן

ח"כ אלי כהן (הליכוד): "התשובה להירצחו של יהודה דימנטמן היא אחת, בניית חומש מחדש וחיזוק הישיבה במקום, בשונה ממשלת בנט שנתנה פרס לטרור ופעלה להרוס מבנים בחומש עוד במהלך ה-30 להירצחו של יהודה ז״ל. בקשתו של אביו של יהודה, בזמן שהגעתי לנחמו בשבעה, הייתה שקורבנו לא יהיה לשווא ואת זה אנו צריכים להבטיח בבניית חומש״.

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס): הגענו לכאן להזדהות עם האנשים היקרים שלומדים כאן תורה, וצר לנו לראות את גיא ההריסות כאן. במקום שכל הממשלה תבוא לכאן כדי לגנות ולהרתיע כאלה מעשי רצח נבזים, אז פתאום אנו מוצאים אותם הופכים את עורם כנגד תושבי המקום.

ח"כ ניר ברקת (הליכוד): "הגענו לכאן כדי לחזק אתכם כאן בחומש את היהודים היקרים וכמובן את הישיבה, ולומר לכם שאנחנו לימינכם ונעשה כל דבר שאנחנו יכולים לעשות בכדי לחזק אתכם ובע"ה שהישוב הזה יחזור להיות לא רק מה שהיה פעם אלא חזק אלפי מונים, ליהודים מותר לחיות איפה שהם רוצים בעולם ובוודאי בארץ ישראל. ואנחנו צריכים כח"כים, כחברי ליכוד, כחלק מהמחנה הלאומי, להילחם בחירוף נפש על הזכות הזאת. ברור לכל העולם שמדינה פלסטינית לא תקום, אין סיבה בעולם שחומש לא תקום מחדש".

עוד באותו נושא

צפו: רכב ערבי עובר; רכב יהודי נעצר במחסום


44

ח"כ יואב קיש (הליכוד): "לאחר הרצח המתועב של יהודה דימנטמן הי"ד יותר מתמיד חובתנו המוסרית, הביטחונית והאסטרטגית להסדיר את הישיבה בחומש. עלינו לחזק את ההתיישבות היהודית בשומרון וזאת ממול הממשלה שבכוונתה לפנות את ישיבת חומש".

"אנחנו לא ניסוג!"

ח"כ אופיר כץ: "פשוט כואב. רק לפני רגע נקרע הלב מהרצח של יהודה דימנטמן ז״ל, וכבר הממשלה מעניקה פרס לטרור. לאחר שהרסו את הבתים, הממשלה מתכננת להרוס את הישיבה שפועלת כבר 15 שנים ברציפות! הגעתי לכאן היום יחד עם חברי השדולה למען חומש בכדי להעביר מסר ברור: אנחנו לא ניסוג! נמשיך ונלחם למען ההתיישבות וחיזוק הארץ".

עוד באותו נושא

מרגש: הזמר ביני לנדאו הופיע בחומש | צפו

כזכור, לפני כשבוע וחצי הגיש אדלשטיין את מסמכי פתיחתה מחדש של שדולת "חומש תחילה", שהוקמה על ידיו לראשונה לאחר ההתנתקות. הישוב חומש נעקר במהלך העקירה שכונתה "ההתנתקות" יחד עם עוד 3 ישובים בצפון השומרון ויישובי גוש קטיף.

כל הישובים שנעקרו בצפון השומרון נותרו שטח C בשליטה ישראלית מלאה, ומאז הגירוש פועלת בישוב ישיבת חומש המתחדשת בתנאים לא תנאים. לאחר פיגוע הירי בו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד לפני כשבועיים, נודע כי יש כוונה לפנות את הישיבה במקום מה שהביא לביקורת ציבורית רבה.

שדולת חומש הוקמה ב-2007 והוקמה כעת מחדש. מטרתה להביא להחזרת הישוב חומש לכנו והחזרת כלל הישובים שנעקרו בהתנתקות בצפון השומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לך הביתה זבל...
חיימי | 02-01-2022 13:57
לך הביתה זבל רוסי קח את הבת של השודד של ברית המועצות ותעוף לנו מהעניים,אתה לא רצוי,וההצגות שלך לא מענינות אף אחד
לא נכון...
נתנאל | 02-01-2022 16:38
לא נכון אדלשטיין התנגד כל הזמן
אתה והסמרטוט היהיר הייתם שרים ולא עשיתם כלום
ישראל בן שחר | 02-01-2022 15:25
אתה והסמרטוט היהיר הייתם שרים ולא עשיתם כלום למען חומש אתם רק יודעים לדבר שהייתה לכם הסמכות גם אתה וגם הסמרטוט היהיר לא נקפתם אצבע למען חומש ונצמדתם לכיסא
2
צבועים
צבועים | 02-01-2022 14:11
צבועים
על אדלשטיין...
נתנאל | 02-01-2022 16:38
על אדלשטיין הוא אחרון שאפשר להגיד עליו צבוע. הוא אחד מהילדים שהתנגד להתנתקות והצביע נגדה כל הזמן להבדיל מראש מפלגתו הנוכחי שהצביע 4 פעמים בעד
3
רשימת גירוש היהודים...
עידן | 02-01-2022 14:39
רשימת גירוש היהודים של ממשלת הליכוד: גירוש ימית על ידי ממשלת בגין, גירוש גוש קטיף על ידי ממשלת שרון, פינוי היישובים עמונה מגרון גבעת האולפנה ועוד.
הסרוגים הם...
מני | 02-01-2022 15:36
הסרוגים הם לא שיכים לעם היהודי, לכן השם מגרש אותם כמו שהבטיח וגירשתי את שבעת העמים שמציקים לעם היהודי ואחד העממים הם הסרוגים,לא כולם הבוגדים בערכי היהדות,אלה שבאו בשם הימין וחברו לשונאי ישראל,ותומכם בקרב הסרוגים,כיום אנו יודעים בודאות שהשם הוא שמקיים את ההבטחות לגרש את האמורי,והפריזי,והיבוסי,ואת כל המציקים שקימים כאן,
4
כל הכבוד ליולי...
קובי | 02-01-2022 17:14
כל הכבוד ליולי יורד לשטח